صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۰۱:۳۴
کد خبر: 4936
گزارشگر: 213
۱۴۳۴
۰
۰
۶
یادداشت/توصیفی از کانادا؛ بنیامین رضایی

چرا تورنتو «تهرانتو» شد؟

چرا تورنتو «تهرانتو» شد؟
وقتی وارد دومین کشور بزرگ دنیا می‌شوید و‌ درختان سر به فلک کشیده افرا رو می‌بینید، تازه میفهمی طبیعت کارت پستالی یعنی چه! تازه می فهمی زندگی سالم هوای پاک یعنی چه، تازه می فهمی کار کردن و‌ مالیات دادن یعنی چه و‌ بغض و دلتنگی مهاجر یعنی چه! اگر بخواهم کانادا رو در چند پاراگراف توصیف کنم باید از اینجا شروع کنم که این کشور آدم های بسیار متواضع ، مهربان و‌مودبی دارد که به معذرت خواهی کردن بسیار معروف اند.

وقتی وارد دومین کشور بزرگ دنیا می‌شوید و‌ درختان سر به فلک کشیده افرا رو می‌بینید تازه میفهمی طبیعت کارت پستالی یعنی چه! تازه میفهمی زندگی سالم هوای پاک یعنی چه، تازه میفهمی کار کردن و‌ مالیات دادن یعنی چه و‌ بغض و دلتنگی مهاجر یعنی چه! اگر بخواهم کانادا رو در چند پاراگراف توصیف کنم باید از اینجا شروع کنم که کانادا دومین کشور بزرگ جهان است با آدمهای بسیار متواضع ، مهربان و‌مودب ، کانادایی ها به معذرت خواهی کردن بسیار معروف اند ، بله کانادا کشور سرد سیریست و وقتی در سرد ترین نقطه کانادا دنبال گرم ترین آغوش هستی متوجه میشوی که زندگی همه جوره زیباست!

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

رازهای «بنیامین مارکو» و سفر به ۵۷ کشور با پژو ۲۰۷!

🔴 آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻گفت‌وگو با بِن مارکو جهانگرد جوان ایرانی

مرگ کودکی که «پیر» شده بود!

🔴 سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻رفع فیلتر از توییتر و تلگرام

درمان پریودی نامنظم و دلایل آن

شهروندان ایرانی کانادا اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را ندارند

------------------------------------------------------------------------

چرا تورنتو «تهرانتو» شد؟ بنیامین رضایی asianews

 

این سرزمین پذیرای فرهنگ ها، نژاد ها و مذهب های گوناگونی هست و زبان ملی این کشور انگلیسی و‌ فرانسوی هست و‌ واحد پولشان دلار لعنتی کاناداست بخاطر همین رنگ خدا در ونکوور به رنگ باران است و در تورنتو به رنگ دلار ! این سرزمین بیشترین تعداد دریاچه های دنیا را داراست که قسمت شد فقط چنتای آن را بازدید کنم گویا خدا برای هر جفت عاشق یک دریاچه ساخته که عشاق آن را بنام خود ثبت کنند.

چرا تورنتو «تهرانتو» شد؟ بنیامین رضایی asianews

کانادا تحصیل‌کرده‌ترین کشور دنیاست و بخاطر همین زیر بغل هر کانادایی یک کتاب قانون وجود دارد! و نباید از مودب ترین و مهربانترین آدم‌های دنیا که در این سرزمین دیده ام هم گذشت. کانادا زادگاه جمعیت انبوه خرس های قهوای ، سیاه و سفید است
که در کنار مردم این سرزمین با صلح زندگی میکنن و ماهی های سالمون را با همدیگر تقسیم میکنند. و یک بار در نزدیکی دریاچه ویستلر از ۵۰ متری یک خرس را مشاهده کردم که تا مرز سکته من را برد! درسته که 10 درصد از جمعیت کانادا گیاه خوار اند اما غذاهای چرب و چیل هم در این کشور کم‌نیست ،کانادایی ها عاشق پوتین هستند اما نه پوتینن روسیه! (پوتین اسم غذای ملی کاناداست ) کانادا تا دلتون بخواهد افراد مشهوری دارد ازجاستین بیبر، جیم کری، مایک مایرز، سلین دیون، رایان گاسلینگ، ریچل مک آدامز،کیانو ریوز و دریک خواننده بگیرین تا تری فاکس فداکار کانادایی هستند.

وقتی نقشه کانادا رو نگاه می کنیم و تازه متوجه میشویم که حدود 90 درصد از خاک کانادا بدون سکنه هست که حتی خدا هم خودش از آنها خبر ندارد! وقتی متوجه میشی که داشتن بوی بد در کانادا جرم است شاید دیگر هوس مهاجرت به سرت نزند در این سرزمین خبری از فوتبال نیست! و هاکی ورزش ملی کانادا هستند. احترام به محیط زیست و حیوانات در کانادا یک اصالت هست و سگ آبی حیوان ملی کاناداست. امید به زندگی در کانادا زیاد ، توقع ها کم و میانگین عمر 81 سال است گویی مردم این سرزمین با نوح نسبتی دارند.

شرق کانادا هم برای خودش دنیایی دارد و شهر مونترال بعد از پاریس بزرگترین شهر فرانسوی زبان در دنیاست و وقتی می‌فهمی فاصله تورنتو‌‌ تا ونکوور به اندازه فاصله تهران تا پاریس هست اون موقع متوجه می‌شوید که فاصله یک حرف ساده نیست!

شاید‌ مردم مونترال مثل مردم پاریس نتوانند بوسه های فرانسوی به هم دیگر هدیه بدهند ولی تا دلتان بخواهد صداقت و لبخند در قلب برف و سرما به همدیگر هدیه می دهند وقتی حرف از طولانی ترین بزرگراه و خیابان دنیا میشود (بزرگراه ترنس کانادا) و (خیابان یانگ) کانادا به خودش افتخار می کند که آنها را به نام خود ثبت کرده است

ایرانی های زیادی در کانادا زندگی می کنند از محله لانزدل ونکوور بگیر تا محله ریچمون هیل تورنتو و وقتی متوجه می شوی از هر ۶ نفر در تورنتو یکنفر ایرانی هست و از بیسکوییت ساقه طلایی و ‌پفک تا قرمه سبزی و‌شعله زرد را براحتی در این شهر میتونی پیدا کنی اون موقع میفهمی چرا به تورنتو‌ میگن تهرانتو.... دوست دارم یه روزی یه بشقاب پرنده داشته باشم و شما مسافرای اون بشقاب پرنده باشین و‌ من مهماندار شما.../


بنیامین رضایی
https://www.asianews.ir/u/305
اخبار مرتبط
کشف صدها گور بی‌نام نشان دیگر در یک مدرسه سابق کلیسای کاتولیک برای کودکان بومی کانادا، به نارضایتی از رفتار ظالمانه نهادهای قدرت در این کشور با مردمان بومی دامن زده است.
بنیامین رضایی، جهانگرد جوان ایرانی که در دنیای مجازی با نام «بنیامین مارکو» شناخته می‌شود، تا کنون به بیش از ۵۷ کشور در ۴ قاره مختلف مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب به چاپ رساند؛ تحصیلات او در رشته گردشگری است و به دلیل علاقه‌مندی فراوانش به جهان گردی سفرهای زیادی را تجربه کرده است.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی گفت امکان رای‌گیری از اتباع ایرانی مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو وجود ندارد.
مشاور جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی، مدعی شد تا زمانی که ایران از گفتن تمام حقیقت این پرونده خودداری می‌کند، حریم هوایی این کشور ناامن است.
سخنگوی ستاد انتخابات ایران ضمن اشاره به «عدم همکاری» کانادا در برگزاری انتخابات در این کشور خبر داد که ایرانیان کانادا برای رای دادن باید به آمریکا بروند.
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، خواستار مسئولیت پذیری کلیسای کاتولیک این کشور در پرونده کشف یک گور دسته‌جمعی شامل بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید