صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۸ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
کد خبر: 5446
گزارشگر: 213
۵۷۱۹
۰
۰
۴
آخرین گزارش پزشکی درباره شباهت کرونای دلتا به سرماخوردگی

سرماخوردگی و دلتا کرونا چقدر تفاوت دارند؟

سرماخوردگی و دلتا کرونا چقدر تفاوت دارند؟
معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: آبریزش بینی، سردرد و بی اشتهایی علائمی هستند که ما تا قبل از این در سویه آلفا آن‌ها را به عنوان سرما خوردگی و آنفلوانزا تلقی می‌کردیم، ولی در این شرایط خاص باید به عنوان علامت دلتا در نظر گرفته شوند.
به گزارش آسیانیوز،معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: علائم دلتا کرونا قطعا همان علائم سرماخوردگی است.

 نجفی معاون تحقیقات وزارت بهداشت اظهار کرد: سویه دلتا به علت خواص و مشخصاتی که دارد علائم آن ممکن است در حال تغییر باشد، ما با هر گونه علائمی که شبیه به علائم سرما خوردگی باشد مخصوصا در این شرایط، قطعا باید به کرونا دلتا مشکوک شویم.

او ادامه داد: آبریزش بینی، سردرد و بی اشتهایی علائمی هستند که ما تا قبل از این در سویه آلفا آن‌ها را به عنوان سرما خوردگی و آنفلوانزا تلقی می‌کردیم، ولی در این شرایط خاص بسیاری از این علائمی که ساده هم هستند و در هر بیماری ویروسی خود مهار شونده‌ای، امکان دارد که وجود داشته باشند به عنوان علامت دلتا باید در نظر گرفته شوند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت بیان کرد: در پیک پنجم اتفاقاتی افتاده که یکی ویروس دلتا بوده و دیگری افزایش تبادلات اجتماعی است، به هر دلیل ممکن مانند برگزاری مراسمات و عامل دیگری که در شرایط ویروس دلتا اتفاق افتاد، کاهش رعایت پروتکل‌ها و مورد بعدی بحث واکسیناسیون است که اهمیت زیادی دارد.

به نقل از اقتصاد نیوز، نجفی گفت: یکی از نکات بسیار مهم این است که پروتکل‌ها باید با شدت بسیار بیشتر رعایت شوند، رعایت پروتکل‌ها در حال حاضر به طوری نیست که بتواند سویه دلتا را متوقف کند.

او افزود: این سویه هم مانند سویه‌ها دیگر اگر چه مقاوم‌تر است، ولی کماکان واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها می‌تواند به نوعی مانع از انتقال و سرایت آن شود و هم اینکه واکسیناسیون تا ۸ برابر باعث کاهش ابتلا می‌شود، ۲۵ برابر کاهش در بستری و مرگ و همین طور ۴۰ درصد کاهش مقدار ویروس در بدن است./
https://www.asianews.ir/u/3d5
اخبار مرتبط
برای سه داروی کرونا صف‌های بسیار طولانی در مقابل داروخانه‌ها تشکیل شده است؛ در حالی که برخی پزشکان از موانع توزیع دارو به رغم وجود داروها سخن گفتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در شبانه روز گذشته ۳۷ بیمار کرونایی در استان گیلان جان باختند.
در حالی که واکسن «سینوفارم» به تعداد بسیاری از مردم در ایران، تزریق شده است، به تازگی گزارش هایی مبنی بر عدم کارایی کافی این واکسن در مقابل گونه مقاوم ویروس کرونا یا همان دلتا کرونا مطرح شده است؛ این در حالی است که کشورهایی مانند اندونزی و تایلند پس از گزارش ها مبنی بر مرگ برخی از شهروندانشان با وجود دریافت دو دوز واکسن چینی، تصمیم گرفتند به کارمندان بخش بهداشت و درمان این کشور واکسن «مدرنا» تزریق کنند.
کرونای نوع دلتا بر خلاف سویه‌های قبلی در فضای باز نیز قدرت سرایت‌پذیری بالایی دارد.
کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا جزیره کیش تصویب کرد همه اداره‌ها و مشاغل این جزیره، از یک‌شنبه ۱۷ مرداد تعطیل خواهند بود و این تعطیلی می‌تواند به دوهفته افزایش پیدا کند.
تحقیقات و یافته های مشاهده ای نشان می دهد که اثر محافظتی واکسن های کووید 19 در برابر نوع دلتا کاهش می یابد.
یک پزشک متخصص گفت: هنوز به اوج و قله پیک پنجم نرسیده‌ایم و جهش‌های جدیدی مانند لامبدا هم می‌تواند وارد کشور شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید