صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۱
کد خبر: 5558
گزارشگر: 213
۲۸۵۲۲
۰
۲
۷
علت برکناری دریادار حسین خانزادی

چرا فرمانده نیروی دریایی ارتش تغییر کرد؟

چرا فرمانده نیروی دریایی ارتش تغییر کرد؟
رهبر انقلاب فرمانده کل قوا، امروز سه‌شنبه، ۲۶ مرداد طی حکمی دریادار دوم شهرام ایرانی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش آسیانیوز، رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا، روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد طی حکمی دریادار دوم شهرام ایرانی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

وی جایگزین دریادار حسین خانزادی شده‌ است که آبان به فرماندهی نیروی دریایی ارتش منصوب شده بود. رهبر جمهوری اسلامی در حکم انتصاب، علت جایگزینی فرمانده نیروهای دریایی ارتش را اعلام نکرده، اما طی دوران فرماندهی آقای خانزادی حوادث مختلفی از جمله شلیک اشتباه به شناور کنارک و کشته شدن ۱۹ نفر در جریان مانور دریایی، همچنین سانحه ناوشکن دماوند در دریای خزر و کشته شدن دو خدمه آن اتفاق افتاده است.

 

-----------------

بیشتر بخوانید

علت آتش گرفتن ناو خارک نامعلوم است

---------------------------------------------------------------
 
شهرام ایرانی متولد سنندج است و مسئولیت‌هایی از جمله ریاست عملیات منطقه یکم دریایی ارتش (بندرعباس)، رئیس ستاد و جانشین فرماندهی این منطقه، جانشینی معاونت عملیات نداجا، معاونت آموزش نیروی دریایی و جانشینی معاونت آموزش ارتش را در پرونده کاری خود دارد.

 در حکم انتصاب وی آمده است: «اهتمام جدّی و شایسته در بهره‌برداری از ظرفیت‌های نیرو و ارتش و نیروهای مسلح و کشور برای پیشبرد جهادی و انقلابی آن نیرو، ارتقاء توان و آمادگی همه‌جانبه بر پایه رشد و تعالی سرمایه انسانی مورد انتظار است».

حسین خانزادی همچنین اخیراً در رزمایش سالگرد تشکیل نیروی دریایی روسیه شرکت کرده بود.

 

وی در سال ۱۳۴۶ در شهرستان گرگان به دنیا آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره کارشناس ناوبری و فرماندهی کشتی از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر بوده و دوره عالی خلبانی هاورکرافت و دوره کارشناسی ارشد مدیریت علوم دفاع دریایی را نیز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) پشت سر گذاشته است.

خانزادی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته طرح‌ریزی جنگ دریایی از کشور پاکستان و دانش‌آموخته نظری مدیریت استراتژیک نظامی در مقطع دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی است.

دریادار حسین خانزادی در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۶ با حکم رهبری به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. وی که به درجه دریاداری (سرتیپ تمام) ارتقا یافته بود، قبلا معاونت طرح و برمانه نیروی دریایی را برعهده داشت.

امیرخانزادی با تسلط به زبان انگلیسی و نقش آفرینی در تدوین سند راهبردی نیروی دریایی آینده برای افق ۱۴۰۴، تاکنون در تالیف و ترجمه چند کتاب ازجمله «تاکتیک‌ها و تجهیزات دریایی»، «هدایت و کاربری هواپیماهای بدون سرنشین KD۲R۵Q» و همچنین «تنگه‌های راهبردی جهان» مشارکت داشته است./

https://www.asianews.ir/u/3gg
اخبار مرتبط
یک مقام آمریکایی مدعی شده است که ناوهای تازه وارد ایران به اقیانوس اطلس، حاوی تسلیحات نظامی یا حامل قایق‌های تهاجمی کوچک هستند که آمریکا نمی‌خواهد این قایق‌ها را در آب‌های نزدیک خود ببیند و همچنین اظهار امیدواری کرده‌اند که ایران ناوهایش را به سواحل خود بازگرداند.
ناو ایرانی خارک صبح روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، در آب‌های خلیج فارس غرق شد.
مقام دفاعی آمریکایی مدعی شد تحقیقات اولیه نیروی دریایی آمریکا به این نتیجه رسیده است که شناور توقیف‌شده در دریای عرب، از ایران آمده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید