صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۲
کد خبر: 5595
گزارشگر: 213
۲۳۲۱
۰
۰
۵
کاربران توییتر خواهان استغفای رییس سازمان زندان ها شدند

مردم خواستار بررسی فوری مسایل «زندان اوین» هستند

مردم خواستار بررسی فوری مسایل «زندان اوین» هستند
پس از عذرخواهی رئیس سازمان زندان‌ها بابت «رفتارهای غیر قابل قبول» در زندان اوین، کاربران توییتر در واکنش به این پیام مقام زندان‌ها این عذرخواهی را کافی ندانسته و برخی از آنها خواستار تشکیل هیئت مستقل برای بررسی زندان اوین و برخی دیگر خواستار استعفای او شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، در پی افشاگری هکرها از داخل زندان اوین، رئیس سازمان زندان‌های ایران روز سه‌شنبه در یک پیام کوتاه توییتری بابت «رفتارهای غیر قابل قبول» که در ویدئوها دیده می‌شود عذرخواهی کرد.

یک گروه سایبری به نام «عدالت علی» از روز یک‌شنبه گذشته تصاویری را منتشر کرده که با هک کردن دوربین‌های امنیتی زندان اوین به دست آورده است.

این تصاویر نخستین بار روز یک‌شنبه، ۳۱ مرداد، منتشر شد و یک مورد آن حاوی بدرفتاری با یکی از زندانیان است. این تصویر یک زندانی را در فضایی که احتمالا حیاط زندان باشد نشان می‌دهد که از حال می‌رود و سپس چند مامور زندان از راه می‌رسند و او را در مسیری طولانی روی زمین می‌کشند.

 محمدمهدی حاج محمدی در توییتر نوشته است:

درخصوص تصاویر زندان اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی؛ از خداوندمتعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد، عذرخواهم.

کاربران توییتر خواهان استغفای رییس زندان شدند مرداد 1400 آسیانیوز


 گروه مووسوم به «عدالت علی» می‌گوید که با هدف افشاگری این تصاویر را تهیه کرده و گفته است تصاویری نیز از داخل بندها و پرونده‌های زندانیان سیاسی و برخی مدارک محرمانه به دست آورده که آنها را منتشر خواهد کرد.

حال در اولین واکنش رسمی به ین افشاگری‌ها، محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌های ایران در توییتی که روز سه‌شنبه صبح، دوم شهریور، منتشر شد می‌گوید مسئولیت «این رفتارهای غیر قابل قبول» را می‌پذیرد.

او در ادامه این توییت از «خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف» عذرخواهی کرده است. در پیام او نشانی از عذرخواهی از خود زندانیان نیست.

حاج‌محمدی همچنین وعده داده است که با «عوامل خاطی... برخورد جدی» شود.

کاربران توییتر در واکنش به این پیام مقام زندان‌ها این عذرخواهی را کافی ندانسته و برخی از آنها خواستار تشکیل هیئت مستقل برای بررسی زندان اوین و برخی دیگر خواستار استعفای او شده‌اند.

ویدئوی دیگری که گروه هکری عدالت_علی از حمله سایبری به دوربین‌های #زندان_اوین به دست آورده است. در این ویدئو نیروهای گارد ویژه در حال آماده شدن و اعزام به بند دیده می‌شوند. «عدالت علی» می‌گوید در این عملیات پرونده‌های زندانیان سیاسی و برخی مدارک محرمانه را نیز به دست آورده است. 

 
در یک ویدئوی دیگر از هک دوربین‌های  زندان اوین از سوی گروه هکری  عدالت علی دو مامور با یکدیگر درگیر می‌شوند. یکی از این افراد لباس ماموران حراست را بر تن دارد و دیگری از ماموران نیروی انتظامی است. گروه هکری عدالت علی این تصاویر را از حمله سایبری اخیر بیان کرده است.

زندان اوین معروف‌ترین زندان ایران است که در بندهای مختلف آن زندانیان سیاسی نگه داشته می‌شوند. برخی از بندهای آن نیز تحت نظر نهادهای امنیتی نظیر اطلاعات سپاه پاسداران است.

اتحادیه اروپا فروردین ماه امسال زندان اوین را به همراه زندان مرکزی تهران بزرگ (زندان فشافویه) و زندان رجایی شهر به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد./

https://www.asianews.ir/u/3hc
اخبار مرتبط
اعضای پارلمان اروپا در قطعنامه ای مدعی شده اند که دست‌کم ۱۲ تن دیگر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا توسط حکومت ایران «خودسرانه» بازداشت شده‌اند و خواهان برقراری تحریم‌های هدفمند علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران به عنوان افرادی که در بازداشت و زندانی شدن شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست داشته‌اند، هستند.
رئیس سازمان زندانهای کشور در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همزمان در سراسر زندان های کشور برگزار شد، گفت:دلیل حضور بسیاری از زندانیان در زندان، همین عدم کنترل هوای نفس است که در لحظات حساس نتوانسته اند بر آن غلبه کنند و موجب ارتکاب جرم شده اند و پرورش روح و جسم، مد نظر ورزشکاران زورخانه ای است.
جمعی از زندانیان زندان تهران بزرگ طی گزارش و درخواستی خواستار عدم انتصاب «یوسف مردی» به سمت رییس واحد حفاظت و اطلاعات مجتمع ندامتگاه های تهران شدند.
وزیران خارجه هفت کشور صنعتی موسوم به «جی۷» در پایان نشست سه روزه خود در لندن، در بیانیه‌ای از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواستند تا زندانیان خارجی و دو تابعیتی را هر چه سریع‌تر آزاد کنند.
وزرای خارجه ایالات متحده و بریتانیا روز دوشنبه گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه ها را درباره توافق با ایران برای مبادله زندانیان در ازای پول یا آزاد کردن پول‌های بلوکه شده را رد کردند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که گزارش‌های پخش‌شده از رسانه‌های ایران در مورد مبادله زندانیان میان تهران و واشینگتن صحت ندارد؛ همچنین نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز این خبر را تکذیب کرده است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، گفتگوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفتگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری های ناشی از این گفتگوها، بویژه در حوزه های تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می آورد.
اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ فروردین اعلام کرد که شش فرمانده ارشد نظامی، دو مقام امنیتی و سه زندان ایران را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید