صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۸
کد خبر: 5766
گزارشگر: 213
۱۰۳۵۱
۰
۱
۶
مامور نیروی انتظامی فردی را در یک نزاع خیابانی کشت

چرا پلیس در کرج به «مغز جوان در حال بازداشت» شلیک کرد؟

چرا پلیس در کرج به «مغز جوان در حال بازداشت» شلیک کرد؟
بر اساس ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی گزارش شاهدان عینی، مردی هنگام بازداشت با شلیک گلوله یک مامور نیروی انتظامی از فاصله نزدیک در کرج کشته شد و پلیس آن را اقدامی سهوی دانسته است.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و اظهارات شاهدان عینی، مردی هنگام بازداشت با شلیک گلوله یک مامور نیروی انتظامی از فاصله نزدیک در منطقه مهرشهر کرج کشته شد. پلیس با تایید این اتفاق در شامگاه ۱۳ شهریور، شلیک گلوله را «اقدامی سهوی» دانسته است.

بر اساس اظهارات یک شاهد عینی این حادثه ساعت حدود ۸ شب در مهرشهر کرج و مقابل نمایندگی سایپا روی داد.

به گفته این شاهد عینی، این فرد از سوی ماموران که برای جدا کردن یک دعوای خیابانی میان چند نفر آمده بودند، دستگیر شد.

این شاهد عینی می‌گوید که پلیس تیر را به سر این فرد شلیک کرده است. در ویدیو منتشر شده نیز مشخص است که مامور نیروی انتظامی از فاصله نزدیک به این مرد شلیک می‌کند.

به گزارش پلیس نیز این اتفاق در حوزه استحفاظی کلانتری ۲۲ مهرشهر کرج روی داده است.

هویت مقتول اعلام نشده اما در شبکه‌های اجتماعی نام او مرتضی جعفری گزارش شده است. پس از انتشار ویدیو، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، کشته شده این مرد را تایید کرد اما گفت: «در یک اقدام سهوی تیری از اسلحه خارج و به متهم برخورد می‌کند.» با این حال ویدیو نشان می‌دهد او اسلحه را به سمت جعفری نشانه رفته است.

محمدیان با  بیان اینکه رسانه های معاند فقط بخش کوچکی از کلیپ را تقطیع کرده و روی آن مانور می دهند، تصریح کرد: فیلم کامل اوباشی گری و حمله به شهروندان از سوی این متهم توسط مرکز اطلاع رسانی پلیس منتشر خواهد شد.

سردار محمدیان با بیان این که این فرد ۷ فقره سابقه درگیری و نزاع داشته، خاطرنشان کرد: تحقیقات تخصصی از سوی مبادی نظارتی پلیس و دستگاه قضائی در خصوص این موضوع در حال انجام است.

 برخی گزارش ها حاکی است که محمدیان‌ بدون اشاره به نام جعفری و ارائه شواهد، او را «سابقه‌دار» معرفی و به وارد کردن خسارت به اموال مردم» و همچنین «حمله به پلیس» متهم کرده است.

 سال گذشته  نیز مهرداد سپهری، مرد جوانی در مشهد، حین بازداشت جانش را از دست داد.

در آن زمان تصاویر شکنجه و ضرب و جرح مهرداد سپهری منتشر شد که در آن، یک مامور نیروی انتظامی در حالی که این جوان را بازداشت کرده و او را با دست‌بند به تیرکی در شهرک «حجت» مشهد بسته، به طور مکرر با شوکر مورد شکنجه قرار می‌دهد و به صورت و چشمانش اسپری فلفل می‌پاشد.

این اتفاق چند روز پس از اظهارات محمد قنبری،‌ رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، رخ داد که درباره کتک زدن متهمان گفته بود: «این اقدام در جمهوری اسلامی و نظام دینی ما منسوخ است.»/


https://www.asianews.ir/u/3m2
اخبار مرتبط
یزد - امروز نیروی انتظامی به عنوان دستگاه حافظ امنیت و آرامش جامعه و پشتوانه کار و فعالیت محسوب می شود و پای ثابت امنیت و توسعه کشور است
جانشین انتظامی استان از دستگیری عامل تهدید انتشار تصاویر خصوصی یک خانم در فضای مجازی خبر داد / با تلاش ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان، 50 کیلو موادمخدر کشف و 2 نفر از سوداگران مرگ نیز دستگیر شدند
یزد - فرمانده انتظامی استان گفت: بررسی ها نشان می دهد که بین جریمه و وقوع تخلفات حادثه ساز رابطه معنی داری وجود دارد که امیدواریم با ارتقای فرهنگ خودکنترلی، شاهد افزایش نظم و انضباط ترافیکی باشیم
یزد - با جدی گرفتن توصیه‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منزل، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده‌‌‌ خود جلوگیری کرده و هم نقش غیر قابل انکار خود را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید
آسیانیوز/ فرمانده انتظامی استان گیلان از ممنوعیت سفر به گیلان در تعطیلات پیش‌رو خبر داد و گفت: ناقضان محدودیت‌های کرونایی یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.
براساس گزارش پلیس ولایت بلخ، طالبان علاوه بر شکنجه و قتل شاعر و مورخ افغانستانی در خانه اش زن جوانی را به دلیل پوشیدن لباس کوتاه و زن دیگری را به دلیل فعالیت در کمپین واکسن فلج اطفال تیرباران کردند.
چهار مامور نیروی انتظامی در پی تیراندازی افراد مسلح مامور مجروح شدند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید