صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۱
کد خبر: 5782
گزارشگر: 213
۱۲۰۷
۰
۰
۴
عدم برپایی مراسم تشکیل دولت طالبان ها

چرا مراسم تحلیف دولت طالبان لغو شد؟/عدم شرکت روسیه در مراسم تشکیل کابینه طالب ها

چرا مراسم تحلیف دولت طالبان لغو شد؟/عدم شرکت روسیه در مراسم تشکیل کابینه طالب ها
مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان لغو شد؛ این در حالی است که سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه به هیچ شکلی در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از ایتارتاس، انعام الله سمنگانی عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، از لغو مراسم تحلیف دولت جدید کابل که گفته می شد قرار است روز شنبه همزمان با سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر برگزار شود؛ خبر داد.

خبرگزاری مهر نوشت سمنگانی توضیح داد: مراسم تحلیف چند روز قبل لغو شد. برای آنکه مردم بیش از این سردرگم نشوند؛ رهبری امارت اسلامی بخشی از کابینه را معرفی کرد که کار خود را هم آغاز کرده است.

سمنگانی همچنین برنامه ریزی برای برگزاری این مراسم در تاریخ ۱۱ سپتامبر را شایعه خواند.

امروز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه به هیچ شکلی در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

ادعا می شود از روسیه، چین، ایران، ترکیه، پاکستان و قطر برای شرکت در مراسم تحلیف دولت جدید طالبان دعوت شده است./

https://www.asianews.ir/u/3mh
اخبار مرتبط
در حالی که مقام‌های ایرانی امیدوار بودند با کمک طالبان بازار هرات به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تأمین ارز ایران در دوران تحریم بازگشایی شود، خبرهایی منتشر شد که بر اساس آن طالبان جلو معاملات ارز را گرفته است. این موضوع سبب شد تا قیمت دلار در تهران مجدداً روند افزایشی را پیش بگیرد.
با تسلط طالبان بر افغانستان، ایران می تواند در برابر حملات گروه های افراطی دیگر مانند داعش خراسان و القاعده آسیب پذیر شود و به اعتقاد کارشناسان برخی اصولگرایان باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک است.
روزنامه کیهان در شماره امروز با اشاره به اینکه اصلاح طلبان «جیغ می‌کشند که چرا علیه طالبان وارد جنگ نمی‌شویم» نوشت که اگر اصلاح‌طلبان در سخنان خود صداقت دارند، یک تیپ با نام «تیپ اصلاحاتیون» برای اعزام به پنجشیر اعزام شود.
برخی منابع از تخریب مقبره احمدشاه مسعود، رهبر ملی افغانستان از سوی گروه طالبان خبر دادند.
در حالی که شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان با فراخوان قیام عمومی احمد مسعود در کابل دست به تظاهرات زدند، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضانی روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور مقابل سفارت اسلام‌آباد در تهران شعارهایی علیه طالبان، دولت اسلام‌آباد و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان سر داده‌اند.
مقاومت در پنجشیر در حالی ادامه دار است که بر اساس ویدیوهای منتشرشده ،‌ شامگاه دوشنبه گروهی از زنان و مردان در کابل دست به تظاهرات زدند و ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از احمد مسعود، شعارهای علیه پاکستان از جمله شعار «مرگ بر پاکستان» و «زنده‌باد افغانستان» سر دادند.
احمدمسعود در پیام صوتی که امروز روز دوشنبه ۱۵ شهریور در حساب فیسبوکش منتشر کرد، گفت: طالب‌ها طینت واقعی خود را نشان دادند و برخلاف چیزی که در ظاهر می‌گفتند نشان دادند به بشریت باور ندارند و خواستار آغاز قیام عمومی مردم افغانستان شد.
در حالی که سخنگوی طالبان مدعی شده این گروه کنترل ولایت پنجشیر را به دست گرفته، نیروهای مخالف طالبان در این منطقه از ادامه مبارزه با طالبان خبر دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید