صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۳
کد خبر: 5807
گزارشگر: 2
۱۵۶۴
۰
۰
۶
مفهومی فراتر از باور کردن !

فرمول موفقیت !

فرمول موفقیت !
مقاله جدید «کوین ترودو» به طور اختصاصی برای «آسیانیوز»

در گذشته کوین ترودو اشاره کرده بود که شما می‌توانید هر کار و هر چیزی را که می‌خواهید داشته باشید، اگر آن خواسته منطقی باشد! متن زیر مستقیما از خود کوین هست:

" خیلی از مردم در یک فضای تئوری از رسیدن به‌خواسته‌ها سخن میگویند، به جای اینکه درباره جنبه‌های واقعی اون صحبت کنند و در عمل به شما نشون بدند. ناپلئون هیل میگه، هر چیزی که ذهن بتواند تصور کند و اون رو باور کند، می‌تواند به دست آورد. این گفته ناپلئون هیل باعث شده که خیلی از مردم خیلی محکم و قاطعانه به شما بگن که : شما به هر چیزی که بخواهید میتونید برسید. آیا این حرف‌ها واقعا درست هستند ؟ یا این‌ها فقط حر‌ف‌هایی هستند که توسط سخنرانان انگیزشی که البته قصد نیک هم دارند، به مخاطبانشون گفته میشه؟
وقتی شما با فیزیکدانان کوانتوم صحبت میکنید، انها به شما میگویند که همه چیز ، بدون هیچ استثنایی قابل تحقق هست. بنابراین گفته بالا هم توسط این فیزیکدانان تایید میشود. اگر شما اظهار کنید که شما قصد دارید امسال ۱ تریلیارد دلار بدست بیارید، این دانشمندان به شما خواهند گفت که امکانش هست. اما همه ما میدانیم که احتمال اینکه شما امسال ۱ تریلیارد دلار نه تنها قابل رسیدن نیست بلکه اتفاق هم نخواهد افتاد. چرا غیر ممکن هست ؟ چون بر اساس فاکتور‌های متعددی شما هیچ وقت نمی‌توانستید به صورت ۱۰۰ درصد باور کنید که اتفاق خواهد افتاد.
اگر شما می‌خواهید که به خواسته‌ها و‌ رویاهایتان برسید و‌ زندگی‌ای سرشار از شادی داشته باشید. پس، از زندگی کردن در دنیای خیالی و فانتزی بیرون بیاید. اهداف منطقی و قابل دسترس برای خودتون تعیین کنید که میدونید در طی چند ماه بهشون خواهید رسید. از این طریق شما صاحب اعتماد به نفس میشید. با اهداف کوتاه مدت و واقع گرایانه (قابل باور) شروع کنید که به طور واضح مشخص کرده‌اید و اونها رو به‌صورت‌کتبی نوشتید.
بیاید با هم به سخنان ناپلئون هیل نگاه کنیم که در اویل سال ۱۹۲۰ در نوشته‌هایش درج شده که بر اساس‌ مکالماتش با اندرو کارنگی ، پولدارترین مرد جهان در آن دوران بوده. آن گفته به این صورت بود: هر چیزی که ذهن یک انسان بتواند بفهمد و باور کند ، میتواند به آن دست یابد، به شرط آنکه منطقی باشد.

---------------------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

مقاله اختصاصی کوین ترودو، میلیاردر مشهور، از حصر خانگی به آسیانیوز!

----------------------------------------------------------------------

۲ بخش مهم از این نوشته که فرمول موفقیت در آن نهفته است، عبارت است از: «باور کند» و «به شرط آنکه منطقی باشد».
آیا شما واقعا باور دارید که میتوانید مانند سوپر من پرواز کنید ؟ احتمالا‌ نه. شما هیچ وقت به صورت ۱۰۰ درصد نمی‌توانید این را باور کنید، چون همیشه بخشی از شما به این‌ موضوع شک‌ خواهد داشت. بنابراین اگر شما می‌خواهید چیزی را بدست آورید یا به هدفی دست پیدا کنید، شما حتما «باید» قادر باشید که از صمیم قلب باور داشته باشید که به آن دست پیدا خواهید کرد. کتابی به اسم جادوی باور کردن ( magic of believing) این کانسپت را به خوبی توضیح‌ میدهد.
پس فرمول موفقیت به این صورت هست که اول باید بدانید که چه می‌خواهید، در بعضی موارد باید به صورت شفاف و واضح مشخص شود. دوم نه تنها باید باور کنید که به آن خواهید میرسید بلکه باید «بدانید» که به آن میرسید، و این مفهومی فراتر از باور کردن هست و بیشتر مربوط به «دانستن» است. این به این معناست که خواسته و هدف شما باید حداقل یک چیزی باشه که شما میدانید و احتمال میدید که بهش میتونید برسید. ولی هرچقدر بیشتر حس کنید که «میتونید» به هدفتون برسید به جای اینکه فقط «امکان داره» پیش بیاد( یعنی قطعیتِ رسیدن به هدفتون زیاد هست)، به این‌معناست که از مرحله احتمال وارد قطعیت میشید و ایمان دارید که ۱۰۰ درصد بهش میرسید.
به یاد داشته باشید که شما باید یک رویا داشته باشید ولی در یک دنیای رویایی زندگی نکنید.

سپاس از خانم مرجان رجبی بابت کمکی که در تهیه این مقاله انجام دادند.

https://www.asianews.ir/u/3n5
اخبار مرتبط
متــن زیــر بــه طــور اختصاصــی از داخل زندان برای آسیانیوز فرستاده شده است.
«کویــن تــرودو» در چهارمین متــنی که بــه طــور اختصاصــی از داخل زندان برای آسیانیوز ارسال کرده نوشته است: تحقیقات نشان داده افرادی که هدف‌هایشان را روی کاغذ می‌نویسند، اغلب اوقات مکان و زمان درست‌شان را پیدا می‌کنند و مکتوب کردن اهداف باعث جذب شانس به درون زندگی افراد می‌شود؛ در حالی که به سرعت وارد عمل شدن نیز یک امر حیاتی است که تفاوت ایجاد می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید