صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
کد خبر: 6034
گزارشگر: 213
۸۰۲
۰
۰
۳
وجود دستگاه‌ استخراج رمز ارز و جنجال برکناری

افشای خبر ماینر شخصی در سازمان بورس و استعفای زودهنگام!/علت عزل مدیرعامل چه بود؟

افشای خبر ماینر شخصی در سازمان بورس و استعفای زودهنگام!/علت عزل مدیرعامل چه بود؟
همچنانکه خبر کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان بورس تهران افشا شد، مدیرعامل این سازمان روز گذشته از سمت خود استعفا داد؛ این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی درباره این موضوع از سوی مسوولان مختلف این سازمان مطرح شده بود.

به گزارش آسیانیوز، به دنبال کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ساختمان بورس تهران، مدیرعامل این شرکت چهارشنبه گفته است که از سمت خود کناره‌گیری کرده است.
علی صحرایی به خبرگزاری صدا و سیما گفته است: «برای ایجاد فرصت برای تحقیقات بیشتر در مورد بحث استخراج رمز ارز در بورس تهران و در راستای قوام بازار سرمایه استعفای خود را به هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران تقدیم کردم که هئیت‌مدیره با این استعفا موافقت کرد.»

------------------------------

بیشتر بخوانید:

جنجال افشاگری «کشف ماینر شخصی» در سازمان بورس

--------------------------------------------------------------------------------
این در حالی است که خبرگزاری دولتی ایرنا، می‌گوید علی صحرایی برکنار شده و به جای او محمود گودرزی سرپرست شرکت بورس تهران شده است.

سازمان بورس و اوراق بهادار روز چهارشنبه در بیانیه‌ای وجود ماینرها را در ساختمان شرکت بورس تهران تایید کرد.

در بیانیه سازمان بورس و اوراق بهادار آمده است: «تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است، در ساختمان شرکت مزبور کشف و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش‌ها و حساب‌های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است. با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.»

به‌گفتهٔ روابط عمومی سازمان بورس، شرکت بورس تهران از ابتدای سال ۹۹ به‌عنوان پروژه‌ای تحقیقاتی «طرح محدود R&D [تحقیق و توسعه] استخراج رمزارز و محاسبه عینی نرخ ROI آن‌ها» را اجرا کرد، اما «این فعالیت پس از مدت کوتاهی در همان سال متوقف شد».

جنجال افشاگری «کشف ماینر شخصی» در سازمان بورس
به گزارش آسیانیوز، روز گذشته مصطفی بهشتی سرشت، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، به ایسنا گفت: «این دستگاه‌ها شخصی نبوده‌اند، اما به‌ طور کلی چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد.»

اما علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران، صحت این موضوع را رد کرد و روابط عمومی بورس تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ادعاکرد وجود ماینر در این سازمان تنها برای یک دوره فعالیت تحقیقاتی کوتاه بوده است.

جزئیات آمارهای دانشگاه کمبریج که به‌تازگی منتشر شده نشان می‌دهد استخراج بیت‌کوین در ایران طی زمستان پارسال و بهار امسال نسبت به فصول مشابه سال قبل رشد اندکی داشته، اما نسبت به تابستان و پاییز پارسال ۶۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، سهم ایران در استخراج بیت‌کوین در جهان حدود ۴.۶ درصد است./

https://www.asianews.ir/u/3t1
اخبار مرتبط
با وجود افشای کشف دستگاه ماینر شخصی در سازمان بورس، در نهایت مدیرعامل شرکت بورس تهران، صحت این موضوع را رد کرد و روابط عمومی بورس تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرد وجود ماینر در این سازمان تنها برای یک دوره فعالیت تحقیقاتی بوده است.
هفته گذشته در بیشتر روزهای هفته بازار سهام با صف‌های فروش سنگین همراه بود و کارشناسان دلیل کم نشدن روند اصلاحی در بازار سرمایه را علاوه بر سیاست‎‌های نامشخص دولت عرضه اولیه‌های متوالی در بازار بیان کردند.
امروز بازار سرمایه با رشد شاخص کل بورس همراه شد و شاخص با ۲۷ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد قرار گرفت و به گفته برخی کارشناسان عوامل مثبت در پاییز نسبت به منفی بیشتر است و انتظار یک بازار مثبت وجود دارد.
عرضه‌های اولیه یکی از پررنگ‌ترین دلایلی است که افت بازار سرمایه را در پی داشته است به عقیده کارشناسان بازار سرمایه انتخاب روش ترکیبی و عرضه به صندوق‌ها رانت جدیدی را در بازار سهام ایجاد کرده است.
وزیر بهداشت گفت: اختصاص ارز ترجیحی برای دارو فعلاً تا آخر امسال ادامه دارد، اما ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو حذف و مابه‌التفاوت آن به بیمه‌ها پرداخت شود؛ در حالی که با حذف این ارز، هزینه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم پرداخت می‌شود.
یکی از بازارهایی که می‌توان از علم اقتصاد در آن استفاده کرد، بازار بورس است. اما وارد شدن به این بازار بدون داشتن علم و آشنایی با اصطلاحات آن خطرناک و پر ریسک می‌باشد.
مطابق تبصره ماده ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، از امروز تغییر می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید