صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۷
کد خبر: 6302
گزارشگر: 213
۷۸۶
۰
۰
۲
نرخ برنج های خارجی مصوب شد

قیمت چه «نوع» برنجی ارزان شد؟!

قیمت چه «نوع» برنجی ارزان شد؟!
حسن حنان قائم مقام بازرگانی دولتی گفت قیمت مصوب چند اقلام برنج برای مصرف کننده در بازار را اعلام کرد.

به گزارش آسیانیوز، حنان قیمت هر کیلو برنج تایلندی برای مصرف کننده را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هندی را ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و پاکستانی را ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

مردم ایران در دهه ۹۰ کمتر از دهه ۸۰ غذا خوردند/افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی خوراکی ها در شهریور!

-----------------------------------------------

حسن حنان قائم مقام بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه بازرگانی دولتی مجری ذخایر راهبردی کشور است، اظهار کرد: بازرگانی دولتی تابع تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی است و همواره بنابر میزان اعلامی اقدام به توزیع می کند.

 

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۹ هزار تن برنج اعم از هندی، تایلندی و پاکستانی با نرخ مصوب توزیع شده است.

---------------------------

بیشتر بخوانید

«افزایش بی سابقه نرخ تورم» در ایران با گذر از مرز ۵۸۸ درصد

--------------------------------------------
حنان قیمت هر کیلو برنج تایلندی برای مصرف کننده را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هندی را ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و پاکستانی را ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه و سیاست گذاری توزیع برنج دست وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: از ابتدای مهر توزیع ۱۵۰ هزار تن برنج در دستور کار قرار گرفته است و همواره محدودیت و ممنوعیتی در میزان عرضه وجود ندارد، به هر میزانی که اعلام کنند، بازرگانی دولتی موظف به توزیع خواهد بود.

قائم مقام بازرگانی دولتی ادامه داد: بنابر فرآیند و آیین نامه راهبردی، ذخایر استراتژیک به عنوان ذخایر و تنظیم بازار مورد استفاده قرار می گیرد‌.

به گفته او، توزیع برنج تا ایجاد شرایط نسبی و پایدار شدن بازار ادامه دارد.

حنان در پایان تصریح کرد: برنج‌ها از محل ذخایر راهبردی شرکت بازرگانی دولتی در حال توزیع است و تا هر مرحله‌ای که نیاز باشد، توزیع ادامه می‌یابد تا کمبودی در بازار احساس نشود./


https://www.asianews.ir/u/405
اخبار مرتبط
در حالی که برخی مسوولان دولت به ساز و کار کم و زیاد کردن یارانه ها مشغولند، گزارش وزارت تعاون اعلام کرد که قیمت برخی اقلام خوراکی در شهریور امسال نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است؛ گزارش اتاق بازرگانی تهران نیز حاکی از آن بود که مردم ایران در دهه ۱۳۹۰ بیشتر از دهه ۱۳۸۰ خرج کردند؛ اما غذای کمتری خوردند.
مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش فصلی خود می‌گوید افزایش قیمت کالاهای وارداتی بر اساس ریال، در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال ۹۹، حدود ۵۰۶ درصد رشد داشته است؛ به عبارتی بیش از شش برابر شده است.
مرکز آمار ایران، نرخ تورم کالاهای وارداتی در فصل پاییز سال‌جاری نسبت به فصل پاییز سال گذشته را بیش از ۵۸۸ درصد و نرخ تورم سالانه این کالاها را بیش از ۴۱۲ درصد اعلام کرد؛ این در حالی است که قیمت کالاهای وارداتی تحت تاثیر دو عامل نرخ ارز و نرخ تورم جهانی است.
مرکز آمار ایران اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در تیرماه به ۴۴/۲ درصد رسیده که نسبت به ماه گذشته ۱/۲ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که قیمت خوراکی‌ها در تیرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه ۵۹.۶ درصد گران تر شده است.
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
خوراکی‌ها و مواد غذایی خوشمزه ای هستند که اغلب افراد می‌توانند با نداشتن دغدغه تناسب اندام مصرف کنند و از چاق شدن نترسند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید