صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۳
کد خبر: 6347
گزارشگر: 213
۸۵۲
۰
۰
۲
تشدید نگرانی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

گروسی: دوربین ها هیچ چیز نشانمان نمی دهند!

گروسی: دوربین ها هیچ چیز نشانمان نمی دهند!
دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.

به گزارش آسیانیوز، رافائل گروسی گفت تاکنون با وزیر خارجه ایران صحبت و دیداری نداشته است.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

آژانس «نمی تواند» تصاویر مراکز هسته‌ای ایران را «رویت» کند؛ حتی با سفر گروسی!

-----------------------------------------

گروسی گفت با پاسخ رد ایران به درخواست تعمیر دوربین‌ها، نمی‌توان «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده به دست آورد‌ـ

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌گوید با پاسخ رد ایران به درخواست‌ها برای تعمیر دوربین‌های یکی تاسیسات اتمی کلیدی این کشور، دیگر نمی‌توان نظارت آژانس بر برنامه اتمی ایران را «بی‌کم‌وکاست» دانست و امکان دارد هرگز نشود «تصویری کامل» از آنچه ایران انجام داده است به دست آورد.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

هشدار مدیرکل آژانس؛ رافائل گروسی خواهان «دیدار فوری» با وزیر خارجه ایران شد

--------------------------------------------------

به نقل از ایندیپندنت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری ان‌بی‌سی گفت هنوز نتوانسته است ارتباط مستقیمی را که با دولت قبلی ایران داشت، با دولت جدید برقرار کند.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

مدیرکل آژانس در شورای حکام گفت »ایران پاسخگو نیست!»

----------------------------------------------------

 گروسی گفت: «با وزیر خارجه جدید هیچ صحبتی نکرده‌ام. امیدوارم بتوانم این فرصت را داشته باشم که به‌زودی با او دیدار کنم زیرا بسیار مهم است... بنابراین وقتی مشکلی باشد، وقتی سوءتفاهمی باشد، وقتی اختلاف‌نظری باشد، می‌توانیم درباره‌اش صحبت کنیم. قبلا این کار را می‌کردم، و به گمانم کارم عادی بود.»


وی با اشاره به تجربه کره شمالی، گفت این کشور نمونه‌‌ای است که «به ما یادآوری می‌کند اگر تلاش‌های دیپلماتیک به بیراهه برود، چه اتفاقی ممکن است بیفتد. این مثالی روشن است، نشانه است، چراغ راه است. اگر دیپلماسی شکست بخورد، شاید با وضعیتی مواجه شوید که تاثیر سیاسی عظیمی بر خاورمیانه و فراسوی منطقه خواهد داشت.»

به گزارش آسیانیوز ، این در حالی است که گروسی در گفت‌وگو با فایننشال تایمز که روز سه‌شنبه ۲۷ مهر منتشر شده، گفت: «من نتوانستم با وزیر خارجه [جدید] ایران گفت‌وگو کنم. باید در سطح سیاسی این تماس را داشته باشم. این یک امر ضروری است. بدون آن نمی‌توانیم یکدیگر را درک کنیم.»

او آخرین بار در شهریور به ایران سفر کرد و در دیدار با محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی این کشور، درباره تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی آژانس در ایران به توافق رسید.

مدیرکل آژانس قرار است بار دیگر به ایران سفر کند، اما هنوز تاریخ مشخصی در این زمینه از سوی مسوولان تعیین نشده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/41d
اخبار مرتبط
رافائل گروسی در حالی هشدار داد که خواهان دیدار فوری با وزیر امور خارجه ایران است، که گفته بود از اقدامات موقت کنونی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران رضایت ندارد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی او خطاب به شورای حکام گفت: «من همچنان به‌شدت نگرانم که مواد هسته‌ای در تأسیسات از پیش اعلام نشده وجود داشته و آژانس از مکان نگهداری این مواد باخبر نیست».
یک مقام ایرانی آگاه گفته است سفر روز شنبه ۲۰ شهریور رافائل گروسی ربطی به محدودیت‌های اعمال‌شده برای آژانس در دسترسی به تصاویر دوربین‌های مراکز اتمی ندارد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من عمیقا نگران این هستم که مواد هسته‌ای در سه محل اعلام نشده در ایران وجود داشته و محل کنونی این مواد اتمی برای آژانس مشخص نیست؛ از این رو فکر می کنم که مذاکرات فنی میان آژانس و ایران نتایج مورد انتظار را به دنبال نداشته باشد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: شرایط در ارتباط با تهران «بسیار نگران‌کننده» است، چرا که برنامه هسته‌ای این کشور بسیار بیشتر پیچیده‌تر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید