صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۰
کد خبر: 6359
گزارشگر: 213
۴۲۷۴
۰
۱
۵
واکسن روسی سبب دچار شدن به «اچ َآی وی» می شود

«توقف» تزریق «اسپوتنیک وی» به دلیل ابتلا به بروز ایدز

«توقف» تزریق «اسپوتنیک وی» به دلیل ابتلا به بروز ایدز
بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره تاثیر واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه بر احتمال ابتلای مردان به ویروس ایدز در کشور آفریقای جنوبی، نامیبیا تزریق این واکسن به شهروندان خود را متوقف کرد.

به گزارش آسیانیوز، بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره تاثیر واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه بر احتمال ابتلای مردان به ویروس «اچ‌آی‌وی» (ایدز) در کشور آفریقای جنوبی، نامیبیا تزریق این واکسن به شهروندان خود را متوقف کرد.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

دچار شدن برخی از ایرانی ها به «عوارض شدید» واکسن روسی اسپوتنیک

-----------------------------------------------------

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات محصولات بهداشتی آفریقای جنوبی، تزریق واکسن‌هایی که در تولید آن‌ها از «وﮐﺘﻮر آدﻧﻮوﯾﺮوس ﺗﯿﭗ ۵» استفاده شده است، می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس «اچ‌آی‌وی» را در مردان افزایش دهد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

مردم ایران از تزریق واکسن فایزر و مدرنا محروم می مانند؟!/نامه نظام پزشکی ایران به سازمان بهداشت جهانی برای تهیه واکسن کرونا

------------------------------------------------------

شیوع ویروس «اچ‌آی‌وی» در هر دو کشور آفریقای جنوبی و نامیبیا بالاست.

 

 -------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی

-------------------------------------------------------------------------
با این‌حال، مؤسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا در روسیه که واکسن اسپوتنیک وی را تولید کرده است، می‎گوید تصمیم دولت نامیبیا مبتنی بر داده‌ها و شواهد علمی نیست.

این موسسه گفته است واکسن روسی یکی از سالم‌ترین و بی‌خطرترین واکسن‌هاست که در جهان استفاده می‌شود و در تحقیقات بالینی بیش از ۲۵۰ موسسه، آزمایش خود را پس داده و ۷۵ نشریه بین‌المللی «بی‌خطر» بودن آن را تایید کرده است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

علت «مبهم» منتفی شدن واردات واکسن فایزر
------------------------------------------------------

به گزارش خبرگزاری رویترز، نامیبیا تاکنون ۳۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک وی روسیه را به‌ صورت هدیه از صربستان دریافت کرده، اما تا روز ۲۸ مهرماه تنها ۱۱۵ دُز آن تزریق شده است.


این کشور از واکسن‌های دیگر مانند سینوفارم چین، فایزر، آسترازنکا و جانسون اند جانسون نیز برای تزریق به شهروندان خود استفاده می‌کند.

تاکنون تنها ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت ۲.۵ میلیون نفری نامیبیا علیه ویروس کرونا واکسیناسیون شده‌اند./


https://www.asianews.ir/u/41n
اخبار مرتبط
همچنانکه وضعیت ورود واکسن فایزر به ایران هنوز مبهم و بی نتیجه مانده است، پژوهش ها نشان داده که تزریق دوز سوم واکسن فایزر به افراد تا حدود ۹۶ درصد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر واقع شده و نهایتا نتیجه بخش پروسه واکسیناسیون خواهد بود.
در حالی که مسوولان تصمیم گرفتند واکسن فایزر فقط باید به خانم های باردار تزریق شود، عضو کمیته ملی واکسن کرونا درباره عدم واردات فایزر به بیان عباراتی جالبی پرداخت و گفت: طرح مطالعاتی تزریق واکسن فایزر بر خانم‌های باردار متوقف شد؛ زیرا داوطلبین پروژه را رها کردند و این واکسن به این دلیل وارد نشد.
در حالی که چندی پیش کیانوش جهانپور واردات واکسن فایزر را دروغ بزرگ عنوان کرد، بالاخره وزارت بهداشت از تغییر تصمیمات جدید و منتفی شدن واردات واکسن فایزر از بلژیک برای زنان باردار خبر داد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در مورد واردات واکسن فایزر و اینکه به همه مردم تزریق نخواهد شد، توضیحاتی داد؛ این در حالی است که از سال گذشته ارسال واکسن های معتبر به همه کشورها از تاکیدات مهم سازمان های بهداشت جهانی در دوران پاندمی کرونا بود.
آمریکا خبر خرید صد میلیون «دوز» واکسن از شرکت فایزر را برای اهدا به سراسر جهان، هفته آینده و همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام خواهد کرد.
رییس سازمان نظام پزشکی تهران در یک نشست خبری با انتقاد از بی‌توجهی‌ها به نظرات کارشناسان در دوران شیوع کرونا در ایران، گفت: هیچ تاثیری در واردات دارو ندیدیم و مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شدند!
در حالی که وزارت بهداشت تولید شدن و خارج شدن واکسن اسپوتنیک از ایران را تکذیب می کند، معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور، گفته است بر اساس قرارداد بین ایران و روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک، توافق شده است که این واکسن در ایران تولید و به روسیه تحویل شود» و اکنون این کار انجام می‌شود.
یکی از دغدغه های مردم درباره واکسن کرونا این است که آیا تزریق واکسن با داروهای دیگر تداخل و ایجاد مشکل خواهد کرد یا خیر؟
تحقیقات و یافته های مشاهده ای نشان می دهد که اثر محافظتی واکسن های کووید 19 در برابر نوع دلتا کاهش می یابد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید