صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۳
کد خبر: 6512
گزارشگر: 213
۷۰۷
۰
۰
۲
آخرین محموله وارداتی به کشور واکسن روسی بود

واکسن خارجی تمام شد!

واکسن خارجی تمام شد!
آخرین محموله واکسن وارداتی اسپوتنیک روسی بود که به کشور وارد شد و تا اطلاع ثانوی هیچ واکسنی به ایران وارد نخواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، پنجشنبه شب هشتاد و یکمین محموله واکسن کرونا به کشور وارد شد که این محموله شامل ۷۷۷ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن اسپوتنیک روسیه بوده است.

به گفته ارونقی معاون فنی گمرک احتمالاً این محموله واکسن وارده آخرین محموله واکسن وارداتی به کشور باشد و تا اطلاع ثانوی واکسنی وارد نخواهد شد.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی
------------------------------------------------------------------
معاون فنی گمرک تصریح کرد که به دلیل وفور واکسن کرونا، واردات بعدی با تصمیم مراجع ذیصلاح خواهد بود.

چند روز پیش قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر هم درباره دلیل توقف ورود واکسن کرونا به کشور توسط هلال احمر از توقف واردات واکسن از سوی هلال احمر خبر داد و در این خصوص توضیح داد: با توجه به اینکه به لحاظ واکسن مورد نیاز در کشور در وضعیت با ثباتی قرار داریم، جمعیت هلال احمر دیگر برنامه‌ای برای واردات واکسن نخواهد داشت!

--------------------------

بیشتر بخوانید:
چرا مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شدند؟!
-----------------------------------------------------------------------------------

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که از سوی شرکت فایزر- بیونتک در این خصوص منتشر شده این پژوهش روی ۱۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۶ سال انجام شده است. این پژوهش نخستین نتایج کارایی دوز سوم یا تقویتی واکسن کووید-۱۹ به شمار می‌رود. این نتایج امیدوارکننده در حالی حاصل شده که کرونای سویه دلتا، اصلی‌ترین نوع رایج بیماری کووید-۱۹ در این دوره زمانی بوده است. بر این اساس نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن فایزر در مقابل سویه دلتا هم مقاومت بسیار بالایی دارد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

مردم ایران از تزریق واکسن فایزر و مدرنا محروم می مانند؟!/نامه نظام پزشکی ایران به سازمان بهداشت جهانی برای تهیه واکسن کرونا

----------------------------------------------------------

 بر اساس این گزارش مجموع واکسن های وارداتی به کشور تا شب گذشته ۸۰ محموله و حدود ۱۴۶ میلیون و ۳۹۵ هزار دوز بود که با ورود آخرین محموله از روسیه اکنون به حدود ۱۴۷میلیون و ۱۷۲ هزار دوز رسیده است.

توضیحاتی درباره عدم ورود فایزر به کشور

همچنین عضو کمیته ملی واکسن کرونا ضمن تشریح آخرین اخبار از تولید واکسن‌های ایرانی‌ کرونا، توضیحاتی درباره چرایی عدم واردات واکسن فایزر (که قرار بود برای خرید آن از منابعی از غیر از آمریکا و انگلستان اقدام شود)، ارائه کرد.

--------------------------------

بیشتر بخوانید:

علت «مبهم» منتفی شدن واردات واکسن فایزر

-------------------------------------------------

دکتر مصطفی قانعی درباره آخرین اخبار از واکسن‌های ایرانی کرونا، اظهار کرد: نسبت به وضعیت قبلی که داشتیم واکسن‌های کووایران برکت و پاستوکووک در فاز سوم قرار دارند و واکسن‌های اسپایکوژن، کووپارس و فخرا نیز در مراحل پایانی فاز سوم قرار دارند. واکسن نورا در شرف ورود به فاز سوم و واکسن اسوه نیز درحال ورود به فاز اول مطالعات بالینی است.

 وی با بیان اینکه طرح‌های هفت شرکت هم در مرحله پیش بالینی است، بیان کرد: واکسن MRNA شرکت رناپ نیز پرونده‌اش را تحویل داده است اما ایراداتی از آن گرفتند که در حال رفع آنها است تا مجوزهای لازم را اخذ کند.

وی درباره تولید انبوه دو واکسن کووایران برکت و پاستوکووک، تاکید کرد: هرکسی بتواند در کشور واکسن تولید کند رضایت بخش است اما جزئیات تولید هر شرکت را از مسئولین مربوطه باید پرسید. در مورد واکسن پاستوکووک باید به تدریج تجهیزات تولید آن داخل ایران نصب شود و تولید صنعتی آن در کشور آغاز شود تا بتواند به میزان وسیعی تولید کند و توزیع شود. هنوز درحال واردات این واکسن از کوبا هستیم؛ ولی طبیعتا کوبا هم محدودیت‌هایی در تولید دارد. امیدواریم تولید ایران به زودی شکل بگیرد تا در حجم بالا بتوانیم این واکسن را تامین کنیم.

و در حال حاضر با توقف واردات انواع واکسن خارجی به کشور، وضعیت کنترل بیماری و تلفات آن در ابهام می رود و به نظر می رسد با اخبار ضد و نقیض درباره تولید بلاتکلیف واکسن های داخلی، ظاهرا  برنامه ای برای مدیریت بیمای کرونا در کشور وجود ندارد./

https://www.asianews.ir/u/45p
اخبار مرتبط
برخی از مردم دلایلی برای واکسن نزدن دارند و در این باره موضوعات بسیاری را توجیه می کنند.
براساس اعلام در سایت رسمی فایزر داروی پی‌اف-۰۷۳۲۱۳۳۲ یک داروی تحقیقاتی ضدویروسیِ مهارکننده آنزیم پروتئاز ویروس کرونای عامل کووید-۱۹ است که به‌ طور خاص برای تجویز خوراکی طراحی شده است و در صورت بروز اولین علائم عفونت و بدون نیاز به بستری شدن برای بیماران تجویز شود.
«شایعات» و اشتباهات درباره واکسن کرونا+فیلم: این روزها درباره واکسن کرونا شایعات و نوعی باورهای غلط به وجود آمده است که گفته شده از نظر پزشکی و علمی فاقد اعتبار است.
با گذشت شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسن، افراد می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند؛ دُز سوم را دریافت و در سامانه به ثبت برسانند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که دوز اول و دوم واکسن‌های بهارات، برکت یا سینوفارم را دریافت کرده‌اند، در دوز سوم یا مشابه دوزهای اول و دوم و یا دو واکسن دیگر را دریافت می‌کنند.
در حالی که مسوولان تصمیم گرفتند واکسن فایزر فقط باید به خانم های باردار تزریق شود، عضو کمیته ملی واکسن کرونا درباره عدم واردات فایزر به بیان عباراتی جالبی پرداخت و گفت: طرح مطالعاتی تزریق واکسن فایزر بر خانم‌های باردار متوقف شد؛ زیرا داوطلبین پروژه را رها کردند و این واکسن به این دلیل وارد نشد.
یک مرکز پزشکی و تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرده است ۷۴ درصد افراده پس از تزریق دُز سوم، علاوه بر سایر واکنش های «سیستمیک» دچار خستگی، درد عضلانی یا سردرد نیز شده اند.
رعایت نکردن پروتکل‌ها پس از تزریق واکسن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید