صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۳
کد خبر: 6597
گزارشگر: 213
۹۵۶
۰
۰
۵
مبتلایان به دیابت چگونه واکسن دریافت کنند

«خطرات» واکسیناسیون برای دیابتی ها

«خطرات» واکسیناسیون برای دیابتی ها
یک متخصص بیماری‌های غدد درون ریز گفت: در صورت ابتلا به ویژه برای بیمارانی که کنترل قند خون مناسبی ندارند، احتمال پیشرفت و شدت گرفتن بیماری و همچنین مرگ‌ومیر بیشتری وجود دارد باید در دریافت واکسن ملاحظاتی داشته باشند.

به گزارش اسیانیوز، یک فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز به بیان توضیحاتی در خصوص واکسیناسیون مبتلایان به دیابت پرداخت.

------------------------

بیشتر بخوانید:

«فراخوان» دریافت دُز سوم واکسن کرونا از هفته جاری
-------------------------------------------

فرهاد حسین پناه درباره ارتباط بین کرونا و دیابت گفت: اینگونه نیست که احتمال ابتلا به کرونا در مبتلایان به دیابت بیشتر از سایر افراد باشد اما در صورت ابتلا به ویژه برای بیمارانی که کنترل قند خون مناسبی ندارند، احتمال پیشرفت و شدت گرفتن بیماری و همچنین مرگ‌ومیر بیشتری وجود دارد.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

علت «مبهم» منتفی شدن واردات واکسن فایزر
------------------------------------------------

وی ضمن اشاره به اینکه مبتلایان به دیابت در طول ابتلای احتمالی به کرونا حتما باید با پزشک خود در ارتباط باشند تا کنترل قند خون در طول بیماری به خوبی صورت گیرد و احتمال بروز عوارض ناشی از این بیماری کاهش یابد، در خصوص واکسیناسیون این بیماران ادامه داد: برای واکسیناسیون این بیماران باید از پروتکل‌های کشوری تبعیت شود، اما به طور کلی مبتلایان به دیابت در رابطه با واکسیناسیون نسبت به سایر افراد تفاوت چندانی ندارند.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

مردم ایران از تزریق واکسن فایزر و مدرنا محروم می مانند؟!/نامه نظام پزشکی ایران به سازمان بهداشت جهانی برای تهیه واکسن کرونا

------------------------------------------------

این فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز با بیان اینکه از آنجایی که مبتلایان به دیابت به دلیل بروز قلبی و عروقی نسبت به ابتلا به آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر قرار دارند، باید حتما این واکس را دریافت کنند، در پاسخ به این سوال که بهترین نوع واکسن برای مبتلایان به دیابت چه نوع واکسنی به میزان گفته است؟، افزود:

-------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی
---------------------------------------------

بیماران مبتلا به دیابت در رابطه با بیماری کرونا هم در گروه‌های پر خطر قرار دارند و حتما باید بر طبق پروتکل‌های کشوری اقدام به تزریق واکسن کنند و در صورت لزوم بر طبق و دستورالعمل کشوری دز سوم را هم دریافت کنند و در خصوص این موضوع که کدام واکسن بهترین نوع واکسن برای این بیماران باید بگویم هر واکسنی در دسترس این افراد قرار بگیرد خوب است و توصیه می‌شود، هر چه زودتر تزریق شود./

https://www.asianews.ir/u/480
اخبار مرتبط
در حالی که هنوز از واکسن های معتبر و تایید شده جهان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران خبری نیست، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که دریافت دُز سوم شامل حال آنها شود از سوی مرکز بهداشت فراخوان می‌شوند و می‌توانند یکی از انواع واکسن موجود در استان را دریافت کنند.
برخی از مردم دلایلی برای واکسن نزدن دارند و در این باره موضوعات بسیاری را توجیه می کنند.
براساس اعلام در سایت رسمی فایزر داروی پی‌اف-۰۷۳۲۱۳۳۲ یک داروی تحقیقاتی ضدویروسیِ مهارکننده آنزیم پروتئاز ویروس کرونای عامل کووید-۱۹ است که به‌ طور خاص برای تجویز خوراکی طراحی شده است و در صورت بروز اولین علائم عفونت و بدون نیاز به بستری شدن برای بیماران تجویز شود.
«شایعات» و اشتباهات درباره واکسن کرونا+فیلم: این روزها درباره واکسن کرونا شایعات و نوعی باورهای غلط به وجود آمده است که گفته شده از نظر پزشکی و علمی فاقد اعتبار است.
با گذشت شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسن، افراد می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند؛ دُز سوم را دریافت و در سامانه به ثبت برسانند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که دوز اول و دوم واکسن‌های بهارات، برکت یا سینوفارم را دریافت کرده‌اند، در دوز سوم یا مشابه دوزهای اول و دوم و یا دو واکسن دیگر را دریافت می‌کنند.
در حالی که مسوولان تصمیم گرفتند واکسن فایزر فقط باید به خانم های باردار تزریق شود، عضو کمیته ملی واکسن کرونا درباره عدم واردات فایزر به بیان عباراتی جالبی پرداخت و گفت: طرح مطالعاتی تزریق واکسن فایزر بر خانم‌های باردار متوقف شد؛ زیرا داوطلبین پروژه را رها کردند و این واکسن به این دلیل وارد نشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید