صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۱
کد خبر: 7205
گزارشگر: 213
۳۶۷۳
۱
۲
۳
علت عدم همکاری و کارشکنی بانک ها

مردم از بانک شکایت کنند!/سرپیچی از پرداخت وام به متقاضیان

مردم از بانک شکایت کنند!/سرپیچی از پرداخت وام به متقاضیان
دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: مردم و مشتریان بانک ها اگر در خصوص اعطای تسهیلات با مشکل مواجه شدند، حتما شکایت خود را به اطلاع واحد رسیدگی به شکایات برسانند تا پی گیری های لازم انجام شود.

به گزارش آسیانیوز، علیرضا قیطاسی درخصوص عدم اعطای تسهیلات از سوی بانک ها گفت: اگر مردم با عدم اعطای هرگونه تسهیلات از سوی بانک ها مواجه شدند، به واحد رسیدگی به شکایات شعب در بانک یا سایت مربوطه مراجعه و اقدام به شکایت کنند تا پیگیری های لازم انجام شود.

-------------------------

بیشتر بخوانید

آقای رییس جمهور «ظلم بانک ها» کشور را ساقط می کند!/تظلم خواهی «شرکت صادراتی تهران ستاک» از ستم نظام بانکی در نامه به ابراهیم رئیسی
---------------------------------------------------------

به نقل از رکنا، بنابر گزارشات مردمی برخی از بانک ها از ابتدای آذر ماه 1400 هیچ گونه وام بانکی و وام جدید را به متقاضیان پرداخت نمی کنند. در این میان نام بانک ملی، بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات و بانک سپه ذکر شده است. این بانک ها به متقاضیان گفته اند که مشکل سراسری است و به کل بانک های کشور مربوط است و مجوز واریز هر گونه وام بانکی و وام جدید از 29 آبان ماه 1400 متوقف شده است.

طبق گزارشات مردمی برخی از شعب بانک ها از پرداخت هرگونه وام جدید اجتناب می کنند. مسئولین برخی شعب بانک ها به متقاضیان وام گفته اند که مجوز وام دهی کل کشور در حال حاضر متوقف شده است.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

من به‌جای دادستان بودم «مجازات» می کردم!/گذشت بیست سال از «قانون منع اخذ» وثیقه و «پاسخگو نبودن» بانک ها

------------------------------------------------------

 این بانک ها علت عدم پرداخت وام جدید را توقف سراسری مجوز وام دهی به دلیل تغییر مدیریت اعلام کرده اند. به برخی از متقاضیان نیز گفته شده است که علت مشخص نبوده و زمان از سرگیری وام دهی نیز معلوم نیست. این بانک ها به متقاضیان گفته اند که از زمانی که می توانند پرداخت وام را آغاز کنند، اطلاعی ندارند و دلیل را تغییر مدیرعامل بانک ها اعلام کرده اند.، بانک ملی و ملت اعلام کردند که این بانک ها اعطای هرگونه وام و تسهیلات به مشتریان هیچ گونه مشکلی ندارند و حتی بیش از گذشته در حال اعطای تسهیلات به مشتریان خرد هستند.


علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ های دولتی، درخصوص توقف اعطای تسهیلات از سوی بانک ها گفت: بانک ها طبق گذشته اعطای تسهیلات را انجام می دهند. بانک ها متناسب با منابعی که در اختیار دارند تسهیلات پرداخت می کنند و در حال حاضر مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: متقاضیان می توانند به واحد شکایات که در سایت هر بانک پیش بینی شده است مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. هم اکنون اعطای تسهیلات در بانک ها متناسب با منابع جدید و محل وصولی هایی که دارند، براساس چهارچوب ضوابط و مقرارت بانک مرکزی و هیئت مدیره هر بانک در حال انجام است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی افزود: حتی برخی از بانک ها در ماه گذشته و ماه جاری بخشنامه هایی صادر و به شعب خود تاکید کردند که حداکثر مساعدت با مشتریان خود و معرفی شدگان کمیته امداد، ایثارگران، بهزیستی و ... بشود و این مشتریان در پرداخت هرگونه اعطای تسهیلات در اولویت قرار گیرند.

--------------------------

بیشتر بخوانید

خانه های خالی مال بانک‌ها هستند!آیا اقتصاد ایران را بانک ها گروگان گرفته اند؟

-----------------------------------------------------------


700 هزار نفر تا به امروز وام ازدواج دریافت کرده اند

وی ادامه داد: روند اعطای تسهیلات بانک ها در 8 ماه گذشته نسبت به سال پیش با افزایش همراه بوده است و متناسب با رشد منابع بانک ها، اعطای تسهیلات نیز با رشد همراه بوده است. میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در 8 ماه اول سال 1400 بیش از کل سال 99 بوده است. تقریبا 60 هزار میلیارد تومان تا امروز تسهیلات ازدواج در این 8 ماه پرداخت شده است که در کل سال گذشته این رقم پرداخت نشده است.

قیطاسی ضمن بیان این که پرداخت تسهیلات در سال 1400 با افزایش نسبت به سال گذشته همراه بوده است گفت: روند اعطای تسهیلات نسبت به سال گذشته رشد داشته است و هم اکنون هم در حال انجام است. حدود 700 هزار نفر تا به امروز تسهیلات ازدواج دریافت کردند که نشان دهنده این است که بانک ها اراده جدی در اعطای تسهیلات دارند و کار بانک ها هم جذب منابع و اعطای تسهیلات است.

وی در آخر تاکید کرد: مردم و مشتریان بانک ها اگر در خصوص اعطای تسهیلات با مشکل مواجه شدند، حتما شکایت خود را به اطلاع واحد رسیدگی به شکایات هر شعبه برسانند تا پیگیری های لازم انجام شود.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که چندی پیش براساس مشاهدات میدانی و مراجعات مردمی بانک ها همچنان برای اعطای وام ودیعه مسکن هم سخت گیری های زیادی انجام می دادند.

در سال ۹۸ ستاد کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستاجران در شرایط کرونایی به دلیل خلل در کسب درآمدها، پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستأجر در شهرهای بزرگ، میانی و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تامین مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند ولی متاسفانه بانک ها برای پرداخت این وام سخت گیری های بیشماری به کار گرفتند.

رقم این وام در آن سال برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای دیگر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود.

به نقل از دنیای اقتصاد، رقم وام ودیعه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیون تومان در تهران افزایش یافته و به رقم ۷۰ میلیون تومان رسیده است، این مقدار در سایر کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و شهر‌های کوچک ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

این رقم ها درحالی است که براساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در مهرماه امسال ۳۱ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد و نرخ اجاره‌بها نیز در پایتخت ۴۸.۴درصد افزایش یافته است./

https://www.asianews.ir/u/4of
اخبار مرتبط
در حالی که این روزها مردم از کمبود خانه و اجاره بهای نجومی، کنار موضوعات معیشتی در رنج مضاعف به سر می برند، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی که تاکنون شناسایی شده ۹۰۰ هزار واحد مربوط به اشخاص حقوقی مانند بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی است.
مدیر «شرکت صادراتی تهران ستاک» که یک تولیدکننده مشتاق و دور از وطن بود و قصد سرمایه گذاری در کشور را داشت و دارد، در حال آغاز اعمال ایده ها و ارتباطش با بانک ها، مانند بسیاری از صنعتگران کشور، در دام ظلم نظام بانکی ایران افتاد! این تولید کننده، نامه ای به ابراهیم رئیسی نوشته و از او تظلم خواهی کرده است.
در سال ۹۸ ستاد کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستاجران در شرایط کرونایی به دلیل خلل در کسب درآمدها، پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستأجر در شهرهای بزرگ، میانی و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تامین مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند ولی متاسفانه بانک ها برای پرداخت این وام سخت گیری های بیشماری به کار می گیرند.
در حالی که ایران به دلیل نپذیرفتن لوایح مبارزه با پولشویی پشت درهای تجارت جهان مانده است، به تازگی مقامات بانکی از مبارزه با پولشویی در مقابل مردم سخن می گویند و به گفته دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و بانک مرکزی بانک‌ها برای احراز هویت و آگاهی از سلامت مالی مشتریان برای هرگونه خدمت بانکی باید مدارکی چون گواهی اشتغال و سند ملک یا اجاره‌نامه را برای اطلاع از محل سکونت فرد دریافت کنند.
بانک سپه با ارائه طرح «بهین کارت» وام خرید کالا به متقاضیان ارائه می‌دهد.
در حالی که به زعم برخی کارشناسان اقتصاد ایران گروگان بانک هاست و بانک های ایران می تازند و می خرند و می برند، گفته شده بخش قابل توجهی از واحدهای خالی شناسایی شده مربوط و متعلق به شرکت های حقوقی اعم از دستگاه های دولتی و بانکها هستند.
بیست سال از تصویب قانون ممنوعیت اخذ وثیقه از تولیدکنندگان می‌گذرد ، پانزده سال از تصویب قانون منطقی کردن نرخ سود و چهارده سال از تصویب قانون تسهیل و افزایش کارایی بانک‌ها؛ و بانک مرکزی به‌عنوان مجری و ناظر و سیاست‌گذار پولی باید پاسخگو باشند که چرا به قوانین توجه نداشته‌ است.
بر اساس مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن و آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک‌ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می‌کنند.
سردار محمد حسین حمیدی از تعطیلی پمپ بنزین های محدوده اطراف مجلس شورای اسلامی در روز تحلیف ریاست جمهوری در شهر تهران خبر داد؛ همچنین همه ادارات، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی تهران به سبب برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری فردا، پنجشنبه ۱۴ مردادماه تعطیل است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مریم کریمی
۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
0

اینجانب از نحوه وام ودیعه مسکن راضی نیستم با این که سرپرست خانواده بودم هر بانکی که رفتم گفتند ما اعتبار نداریم چرا چون پارتی نداشتم چون کسی رو نداشتم حتی کارمند پیمانی با کسر از حقوق و ضامن هم داشتم بهم گفتند مدارک بیار بعد گفتند اعتبار نداریم خیلی دلم شکسته از این بانکها از کسایی که مسئولند اما اصلا اهمیت نمی دهند به وضعیت مردم چرا من که سرپرست خانواده هستم به خاطر یه وام ودیعه مسکن هر جا برم اینجوری کنند یعنی هر کی پارتی داشته باشه باید وام بگیره امثال مثل من به دربسته بخورند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید