صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۵
کد خبر: 7217
گزارشگر: 213
۸۷۹
۰
۰
۳
مجوز اضطراری «کوو-واکس» از سوی سازمان جهانی بهداشت صادر شد

طرح واکسیناسیون کشورهای فقیر با واکسن جدید

طرح واکسیناسیون کشورهای فقیر با واکسن جدید
سازمان بهداشت جهانی مجوز مصرف اضطراری نهمین و جدیدترین واکسن کرونا با نام «کوو-واکس» را صادر کرده است؛ در حالی که این واکسن قرار است واکسیناسیون را در کشورهای فقیر سرعت بدهد.

به گزارش آسیانیوز، سازمان بهداشت جهانی مجوز مصرف اضطراری نهمین واکسن کرونا را صادر کرد.

این سازمان دیروز جمعه ۲۶ آذر اعلام کرد مجوز اضطراری واکسن «کوو-واکس» تولید انستیتو سرم هند را داده است.

----------------------

بیشتر بخوانید

«اُمیکرون» چه تاثیری بر واکسن کرونا دارد؟
------------------------------------------------------------------

مقام‌های بهداشتی امیدوارند که با تایید کوو-واکس و توزیع آن در سبد واکسن‌های اهدایی کشورهای ثروتمند (طرح جهانی کوواکس)، روند واکسیناسیون در کشورهای کم‌درآمدتر تسریع شود.

واکسن هندی کوو-واکس (Covavax) برای حداکثر اثربخشی باید دست‌کم در دو نوبت تزریق شود و شرایط نگهداری آن بین دو تا هشت درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نهمین واکسنی است که از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰، مجوز استفاده اضطراری را از سوی سازمان بهداشت جهانی دریافت کرده و تحت نظارت شرکت آمریکایی نواواکس در هند به تولید رسیده است.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

«اجبار» به تزریق دوز سوم و آغاز واکسیناسیون در مقابله با اومیکرون

-------------------------------------------------

 

پیش از این، واکسن‌هایی همچون فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون‌اندجانسون و سینوفارم مجوز مصرف اضطراری برای مقابله و پیشگیری از بیماری کووید۱۹ را دریافت کرده بودند.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، در ۴۱ کشور دنیا – عمدتا کشورهای آفریقایی – نرخ واکسیناسیون کرونا هنوز زیر ۱۰ درصد است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
------------------------------------------------------------------------------

 


از سوی دیگر، در ۹۸ کشور دیگر دنیا نیز نرخ واکسیناسیون هنوز به ۴۰ درصد نرسیده است./


https://www.asianews.ir/u/4op
اخبار مرتبط
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سویه اُمیکرون نسبت به دلتا از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و اثربخشی واکسن را کاهش می دهد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم و ضرورت دریافت آن گفت: برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
در حالی که که دی ماه سال گذشته ورود محصولات دارویی ضد کرونای فایزر به ایران ممنوع شد، به تازگی قرار است قرص‌های ضد کرونای فایزر از طریق شرکت‌های هندی در ایران توزیع شوند.
با شروع تزریق نوبت سوم واکسیناسیون علیه کرونا، اینکه چه افرادی می‌توانند این نوبت را تزریق کنند و چه واکسنی به کدام گروه تزریق خواهد شد، پرسش بسیاری از شهروندان است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عادی انگاری کرونا در کشور زیاد شده است، گفت: محدودیت‌های هوشمند کرونایی از هفته آینده در کشور اجرا می‌شود.
در حالی که هنوز از واکسن های معتبر و تایید شده جهان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران خبری نیست، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که دریافت دُز سوم شامل حال آنها شود از سوی مرکز بهداشت فراخوان می‌شوند و می‌توانند یکی از انواع واکسن موجود در استان را دریافت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید