صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۴
کد خبر: 7284
گزارشگر: 213
۱۱۸۳
۱
۰
۳
به دار آویختن چند مرد در کشور مترقی جهان

علت اعدام سه نفر در ژاپن چه بود؟

علت اعدام سه نفر در ژاپن چه بود؟
ژاپن در اولین اعدام‌های این کشور از سال ۲۰۱۹، سه مرد را به دار آویخت.

به گزارش آسیانیوز، ژاپن از معدود کشورهای پیشرفته جهان است که همچنان در برابر درخواست‌ها برای لغو مجازات اعدام مقاومت می‌کند، ولی در حال حاضر 
در ژاپن بیش از ۱۰۰ نفر در صف اعدام‌ قرار دارند و به تازگی در اولین اعدام‌های این کشور از سال ۲۰۱۹، سه مرد را به دار آویخت.

--------------------

بیشتر بخوانید:

علی دایی چگونه محکوم به اعدام را نجات داد+ویدیو/ چرا به فریاد «آرمان عبدالعالی» و خانواده اش نرسیدند؟!
--------------------------------------------------

به گزارش گاردین، وزارت دادگستری ژاپن افراد اعدام‌ شده را این‌طور معرفی کرده است: یاسوتاکا فوجیشیرو، ۶۵ ساله که در سال ۲۰۰۴ هفت نفر از بستگانش را به قتل رساند؛ توموآکی تاکانزاوا، ۵۴ ساله، و میتسونوری اونوگاوا، ۴۴ ساله، که به قتل دو کارمند محکوم شده بودند.

در حالی که در کشورهای پیشرفته جهان از مجازات اعدام بسیار انتقاد شده است، ژاپن یکی از معدود کشورهای این گروه است که هنوز مجازات اعدام را حذف نکرده است. این کشور همچنان در برابر درخواست‌های اتحادیه اروپا، گروه‌های حقوق بشر و هزاران وکیل و متخصص حقوقی ژاپنی مبنی بر لغو اعدام مقاومت می‌کند و سیاستمداران ژاپنی مدعی‌ وجود سطوح بالای حمایت عمومی از این مجازات‌‌اند.

--------------------

بیشتر بخوانید:

«علت» توقف حکم آرمان عبدالعالی چه بود؟/ادامه تلاش های جهانی برای جلوگیری از اعدام کودک مجرم‎

---------------------------------------------

اعدام‌های روز سه‌شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) اولین اعدام‌ها در زمان فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر جدید این کشورند. پیش از آن، در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹ سه محکوم به اعدام به دار آویخته شده بودند و سال قبل از آن هم ۱۵ زندانی اعدام شدند؛ از جمله ۱۳ نفر از اعضای فرقه روز قیامت که در سال ۱۹۹۵ حمله‌ای مرگبار به مترو توکیو را ترتیب دادند.
زندانیان محکوم به اعدام در ژاپن معمولا سال‌ها در سلول انفرادی می‌مانند و تنها چند ساعت قبل از اجرای مجازات به آن‌ها اطلاع داده می‌شود. این شیوه تنبیهی متهمان انتقادهای متعددی را به همراه داشته است. عفو بین‌الملل در گزارش در سال ۲۰۰۹ خود، ژاپن را متهم کرد که محکومان به اعدام را در معرض مجازات‌های «بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز» قرار می‌دهد.

ابندیپندنت نوشت سیجی کیهارا، معاون رئیس کابینه، در مورد اعدام این سه مرد در روز سه‌شنبه توضیحی نداد اما از مجازات اعدام در ژاپن دفاع کرد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

سرنوشت آرمان عبدالعالی بعد از انتقال به انفرادی/احتمال زنده بودن غزاله شکور+ویدیو

----------------------------------------------------------------

او به خبرنگاران گفت: «مجازات اعدام موضوع مهمی است که به پایه و اساس سیستم عدالت کیفری ژاپن مربوط می‌شود و با توجه به اینکه جنایات فجیع یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد، لازم است کسانی که گناهشان بسیار سنگین است، اعدام شوند. ما فکر می‌کنیم لغو مجازات اعدام برای کشورمان نامناسب است.»

ماه گذشته، دو زندانی محکوم به اعدام در ژاپن با شکایت از دولت این کشور، مدعی شدند که اطلاع ندادن به زندانیان تا ساعاتی قبل از اعدام آن‌ها، عملی غیرانسانی است. زندانیان پایان دادن به این روش و همچنین دریافت غرامت ۲۰۰ هزار دلاری را خواستار شدند.

گفته می‌شود در ژاپن بیش از ۱۰۰ نفر در صف اعدام‌ قرار دارند. ژاپن و آمریکا تنها کشورهای توسعه یافته اعضای گروه جی۷ اند که همچنان از مجازات اعدام استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار سازمان عفو بین‌الملل، مجازات اعدام در ۱۰۶ کشور جهان غیرقانونی است.

بنابر این گزارش، در ۲۹ کشور مجازات اعدام همچنان در قانون وجود دارد، ولی در ۱۰ سال گذشته عملی نشده و سیاست رسمی آن‌ها چنین است که دیگر اعدام صورت نگیرد؛ اما در ۵۶ کشور مجازات اعدام هنوز قانونی است و در این کشورها یا مجازات اعدام اجرا می‌شود یا سیاست رسمی مبنی بر لغو اعدام اعلام نشده است./

https://www.asianews.ir/u/4qk
اخبار مرتبط
علی دایی اسطوره فوتبال توانست یک محکومی به اعدام را از چوبه دار نجات دهد؛ حال این ابراز تاسف را می توان مطرح کرد که ای کاش جان «آرمان عبدالعالی» نوجوان 25 ساله کودک مجرم نیز با پادرمیانی افراد خیر و شناخته شده جامعه از مرگ نجات می یافت!
علی رغم هشدارهای فراوان نهادهای مدافع حقوق بشر که روز سه‌شنبه هشدار داده بودند، آرمان عبدالعالی بامداد امروز به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴، اعدام شد.
محمدعلی زم در یادداشتی تازه در اینستاگرام درباره پسرش، از شورای عالی امنیت ملی با دبیری علی شمخانی و ریاست وقت حسن روحانی به عنوان «شرکای واقعی» در اعدام روح‌الله زم نام برد.
آرمان عبدالعالی که روز 28 مهر از طناب دار رهایی یافت و اشک شوق در چشم ها برانگیخته شد، حال برای چهارمین بار در یک ماه اخیر به سوییت انفرادی برای اجرای حکم اعدام منتقل شد و گفته شده قرار است این حکم در هفته جاری اجرا شود؛ این در حالی است که نهادهای حقوق بشری و بین المللی بارها خواستار توقف این حکم شده اند.
وکیل آرمان عبدالعالی، کودک‌مجرم از توقف حکم اعدام او خبر داد و در این باره به بیان دلایلی پرداخت.
در حالی که وکلای آرمان عبدالعالی به دلایل مختلف از جمله کودک مجرم بودن و احتمال زنده بودن غزاله شاکر، خواستار توقف حکم اعدام وی شده اند، به پدر آرمان عبدالعالی روز اعدام فرزندش ابلاغ شده است.
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و در بیانیه ای گفتند تمامی احکام اعدام مجرمان زیر سن ۱۸ سال باید لغو شود.
در حالی که تلاش های جهانی و حقوق بشری برای جلوگیری از اعدام آرمان عبدالعالی ادامه دارد، پرونده غزاله و آرمان به آخرین مرحله نزدیک شده است؛ پرونده آنها سال 92 با ناپدید شدن ناگهانی غزاله آغاز شد و آرمان به اتهام قتل غزاله به قصاص محکوم شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Hasan
۱۴۰۰/۱۰/۰۳
0
0
0

کارمندان از هنگ کنگ. وزارت اقتصاد چقدر کارمند نیاز دارید. ایران. رنسانس اقتصادی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید