صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 7714
گزارشگر: 213
۹۲۴
۰
۰
۴
اظهارات عضو هیئت رئیسه مجلس درباره آخرین وضعیت دستمزدها

قول افزایش حقوق کارمندان و همسان سازی از زبان نماینده مجلس/چه دریافتی هایی بیشتر می شوند؟

قول افزایش حقوق کارمندان و همسان سازی از زبان نماینده مجلس/چه دریافتی هایی بیشتر می شوند؟
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تصمیم دولت برای افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبرهای تازه ای داد.

به گزارش آسیانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

---------------

بیشتر بخوانید

خبر مهم رئیس جمهور درباره لایحه پرداخت حقوق و دستمزد

---------------------------------------

 عضو هیئت رئیسه مجلس درباره پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: دولت قصد دارد یک عدد ثابتی به حقوق همه افراد اضافه شود و یک درصدی نیز نسبت به حقوق همه افراد افزایش صورت بگیرد که حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق‌ها گفت: مجلس از این نوع نگاه عدالت محور رئیس جمهور و دولت استقبال می‌کند. بر این اساس، کسانی که حقوق پایین تری دارند، می‌توانند دریافتی بالاتری نسبت به گذشته داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه مقصود دولت و مجلس این نیست که همه یکسان حقوق دریافت کنند، اظهار کرد: دریافت حقوق‌ها باید به نحوی باشد که وقتی به میزان پرداختی به افراد و کارمندان نگاه می‌کنیم، عدالت را در حاکمیت مشاهده کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس به پیشنهادات پرداخت حقوق در سنوات گذشته اشاره و بیان کرد: در یک سال قرار شد ۵۰۰ هزار تومان به همه اضافه شود. افرادی که حقوق بالایی دریافت می‌کردند از این موضوع ناراحت بودند.

وی با بیان اینکه امسال دولت یک ترکیبی از عدد ثابت و درصد پیشنهاد برای افزایش حقوق‌ها داده است، گفت: این پیشنهاد‌ها در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت در صحن علنی مجلس تصمیم گیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: دولت قصد دارد یک عدد ثابتی به حقوق همه افراد اضافه شود و یک درصدی نیز نسبت به حقوق همه افراد افزایش صورت بگیرد که حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است. البته این افزایش درصدی به صورت پلکانی است و کسانی که حقوق پایین تری دارند درصد بیشتری دریافت می‌کنند.

حاجی دلیگانی بیان کرد: مجلس به دنبال این است که لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری، تامین اجتماعی و کشوری توسط دولت تعیین تکلیف شود، زیرا از ۱۴۰ لایحه‌ای که دولت قبل به مجلس فرستاده بود، دولت سیزدهم ۱۰ مورد را تقاضای استرداد کرده است و حدود ۱۰۰ مورد را تقاضای تداوم بررسی کرده است. ۳۰ لایحه نیز تعیین تکلیف نشده است که یکی از آن‌ها لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان است./


انتخاب
https://www.asianews.ir/u/523
اخبار مرتبط
رئیس جمهور در راستای برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستور کار این سازمان دستور فوری صادر کرد.
مکانیسم چگونگی افزایش حقوق، عیدی و همسان سازی بازنشستگان در سال جاری و ۱۴۰۱ و همچنین بهبود وضعیت صندوق تامین اجتماعی در ابعاد بدهی و موضوعات مرتبط دیگر در گزارش نشست دست اندرکاران این حوزه تشریح شده است.
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی و تورم تامین کنند.
در حالی که نماینده مجلس سخن نگران کننده خط فقر خط فقر ۴ میلیونی را به کار برده است، ضرورت «دستمزد شایسته»یا همان Decent Wage طرح می شود که نه تنها خط فقر و حداقل‌های مورد نیاز برای یک زندگی بسیار ساده را پوشش می‌دهد، بلکه دیگر عناصر مورد نیاز برای یک زندگی شایسته، مانند تفریحات، سفر، مطالعه و هزینه‌های فرهنگی را تامین می‌کند.
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است، گفت: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.
نماینده گرمی در مجلس با اشاره به افزایش حداقل حقوق بازنشستگان گفت: ضامن کارمند در وام ازدواج حذف شده است و قرار است نوجوانان هم تشویق به ازدواج شوند!
دولت تصمیم گرفته است تا حداقل و حداکثر حقوق ها را نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید