صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۵
کد خبر: 7832
گزارشگر: 213
۶۱۶
۰
۰
۳
مقام هلال احمر از تلفات سنگین بارش در غرب ایران خبر داد

جزییات حادثه دیدن ۱۵۰۰ خانوار ایرانی بر اثر برف

جزییات حادثه دیدن ۱۵۰۰ خانوار ایرانی بر اثر برف
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷ حادثه برف و کولاک جاده‌ای و کوهستانی در ایام برف و بارش اخیر رخ داده و ۱۵۰۰ خانوار نیز در این مناطق دچار حوادث شده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، در پی بارش سنگین برف و کولاک شدید در مناطق غربی ایران، گزارش‌ها حاکی از گرفتار شدن چند هزار نفر در محورهای مواصلاتی و مسدود شدن راه‌های ارتباطی در بسیاری از این مناطق است.

----------------

بیشتر بخوانید

سرما و بارش در زمستان امسال تهران
------------------------------------------------

امیر جعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت در روز جمعه، اول بهمن، امدادگران این استان طی ۳۰ ساعت گذشته به چهار هزار نفر که در برف و کولاک محورهای مواصلاتی این استان گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده‌ایم.

به گفته جعفرزاده و به نقل از ایسنا ۱۷ حادثه برف و کولاک جاده‌ای و کوهستانی نیز در این مدت زمان رخ داده و ۱۵۰۰ خانوار در این مناطق دچار حادثه شده‌اند.

در همین حال بسیاری از مسئولان استانی از مشکلات در تردد برون‌شهری و روستایی در مناطق غربی کشور خبر داده‌اند، از جمله مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ در استان چهارمحا‌ل‌ و بختیاری روز جمعه به خبرگزاری ایسنا گفت که در پی وزش باد شدید و کولاک و برف راه ارتباطی ۱۵۰ روستا در این شهرستان مسدود شده است.

 زمانپور در ادامه همچنین گفت که ۳۰۰ خودرو نیز در روزهای گذشته در محورهای کوهستانی شهرستان کوهرنگ در برف و کولاک گرفتار شده‌ و به آن‌ها امدادرسانی شده است.

 در همین حال خبرگزاری مهر هم روز جمعه تصاویری از امدادرسانی نفربرهای زرهی ارتش به خودروهای گرفتار در برف گردنه اسدآباد در استان همدان منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش پس از درخواست استانداری همدان با بُکسل خودروها به این نفربرها، خودروهای منحرف‌شده از مسیر اصلی را به جاده اصلی بازگردانده‌اند.

بارش برف به‌ویژه در استان‌های غربی از هفته پیش آغاز شده بود، اما در پی ورود سامانه جدید بارشی از روز پنج‌شنبه، ۳۰ دی، بر شدت بارش و پیامدهای آن از جمله بسته شدن مسیرها و قطع راه‌های ارتباطی، همچنین قطع شدن برق در بسیاری نقاط غرب کشور افزوده شده است./

https://www.asianews.ir/u/558
اخبار مرتبط
صبح امروز کمینه دمای 340 شهر و ایستگاه هواشناسی در 28 استان کشور به زیر صفر درجه رسید و به این ترتیب یکی از فراگیرترین یخبندان های امسال را رقم زده شد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد به زودی سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود.
آخر هفته جاری با نفوذ جریانات شمالی بارش در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و چندین استان دیگر آغاز می‌شود.
مقام و کارشناس اداره هواشناسی استان تهران گفت: انتظار می‌رود که متوسط دمای تهران کمتر از نرمال و بارش فصل زمستان به‌ویژه ماه‌های دی و بهمن در حد عادی و در بعضی نواحی شمالی استان بیشتر از حد نرمال باشد.
آخرین داده های هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران و کاهش دما در پایتخت تا ۸درجه سانتیگراد از فردا شب، ۲ دی ماه، خبر دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید