صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۱
کد خبر: 8109
گزارشگر: 213
۷۹۷
۰
۰
۶
واریز کمک های معیشتی در بهمن

افزایش یارانه های نقدی تا پایان سال؟

افزایش یارانه های نقدی تا پایان سال؟
در حالی که هفته آینده یارانه نقدی بهمن ماه واریز خواهد شد؛ گمانه زنی ها بر سر افزایش مبلغ یارانه ها تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش آسیانیوز، چند روز دیگر یارانه بهمن ماه واریز خواهد شد. آیا مبلغ یارانه افزایش خواهد یافت؟

هفته آینده یارانه نقدی بهمن ماه واریز خواهد شد؛ مبلغ این یارانه باید طبق معمول ۴۵ هزار و ۵٠٠تومان برای هر نفر باشد. اما اخیرا بحث هایی در مورد یارانه‌ها شکل گرفته و مردم منتظرند تا مبلغ یارانه‌ها افزایش یابد. اما سوال مهم این است که آیا این افزایش مبلغ تا انتهای سال اتفاق می‌افتد؟

-------------

بیشتر بخوانید

«جزییات» پرداخت یارانه های بهمن/افزایش کمک معیشتی ها از ماه جاری

--------------------

در پاسخ به این سوال باید گفت افزایش مبلغ یارانه نقدی برای این ماه و همینطور اسفندماه بعید به نظر می‌رسد.

به نقل از اقتصادآنلاین، چند دلیل هم برای این موضوع وجود دارد. در ابتدا اینکه یارانه نقدی وقتی قرار بود اضافه شود که ارز ترجیحی حذف شود و با توجه به اینکه فعلا کمیسیون تلفیق با حذف ارز 4200 تومانی مخالفت کرده و خبری از حذف ارز ترجیحی نیست؛ بنابراین واریز یارانه جدید منطقی نیست.

پیشتر گفته شده بود حتی اگر ارز ترجیحی حذف شود و دولت تصمیم بگیرد بودجه‌ای که برای ارز ترجیحی اختصاص می‌یابد را به واردکننده ندهد و به زنجیره آخر یعنی مصرف‌کننده بدهد؛ در این صورت ممکن است یارانه جدید پرداخت شود که باز هم زمان آن سال آینده خواهد بود.

اما هفته گذشته خبری مطرح شد که پرداخت یارانه جدید را قوت می‌بخشد و آن صحبت‌های سبحانیان است. وی از آماده شدن کارت یارانه تا پایان سال خبر داد و گفت: تا انتهای امسال کارت یارانه‌ای آماده خواهد شد و می‌توان از سال آینده این کارت‌های اعتباری و یارانه‌ای را شارژ کرد و در اختیار مخاطب هدف قرار داد، بنابراین با وجود کارت‌های اعتباری و یارانه‌ای معتقدیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع اقتصاد خواهد بود.

-------------

بیشتر بخوانید

چه افرادی یارانه ۲۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند؟

---------------------------

 دولت از نظر تامین مالی مشکلی برای تامین ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سال آینده ندارد اما از منظر اقتصادی مهمترین شرط حذف ارز ۴۲۰۰ وجود کارت‌ یارانه‌ای است.


ولی هنوز کسی واکنشی به صحبت‌های او نشان نداده و مشخص نیست منظور وی چیست و آیا ارز ترجیحی حذف می‌شود یا خیر و در صورت حذف ارز ترجیحی تنها سیاست حمایتی دولت کارت یارانه است؟ بنابراین طبق معمول باید منتظر اخبار جدید از سوی مسئولان بود و دید یارانه جدید به چه صورت است و آیا اصلا وجود دارد یا خیر.

این در حالی است که معاون وزیر اقتصاد از پرداخت کارت یارانه جدید به مردم تا پایان سال جاری خبر داده است. اما ماجرای کارت یارانه چیست و مبلغ آن چقدر است؟

قرار بر این بود ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و اعتبار آن در قالب یارانه به مردم پرداخت شود. درباره مبلغ یارانه جدید هم گمانه‌های زیادی مطرح بود و حتی گفته شد احتمالا یارانه خانوار چهار نفره به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

آنگونه که محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت اعلام کرده قرار بود بخشی از این یارانه در قالب کارت اعتباری و بخشی در قالب نقدی به مردم پرداخت شود. حالا معاون وزیر اقتصاد از پرداخت کارت یارانه جدید تا پایان سال خبر داده است.

تشریح کارت یارانه جدید

کمتر از دو ماه تا پایان سال جاری مانده و هنوز هیچ نهادی جزئیات پرداخت کارت یارانه را اعلام نکرده است. جدیدترین خبر، مربوط به معاون وزیر اقتصاد است که گفته با همکاری‌های دستگاه‌های مختلف تا انتهای امسال کارت یارانه‌ جدید آماده می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/5cq
اخبار مرتبط
به گفته معاون وزیر اقتصاد بخشی از یارانه های جدید در قالب کارت اعتباری و بخشی تا پایان سال در قالب نقدی به مردم پرداخت می شود.
بیست و هفتمین مرحله یارانه معیشتی، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
خودروسازی‌ها در حالی به فروش خودروهای خود به قیمتی کمتر از بازار ادامه می‌دهند که کیفیت خودروهای ساخته شده در چند هفته اخیر انتقادات بسیاری را به همراه داشته است؛ همچنانکه در حادثه تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان-رامهرمز، حدود ۶۰ خودرو آسیب دیدند و رئیس پلیس راهور کشور، به دلیل باز نشدن خودرها برای مسوولان خط و نشان کشید.
جدیدترین طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو از امروز سه‌شنبه پنجم بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده است؛ این در حالی است که در حادثه تصادف بهبهان به دلیل کیفیت پایین محصولات داخلی ایربگ هیچ کدام از خودروها باز نشد.
رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری کاهش سهمیه بنزین این خودروها را تایید کرد و گفت با توجه به کاهش سهمیه بنزین، امروز دوم بهمن ماه جلسه‌‍ای برای بررسی دلیل این موضوع تشکیل شده است.
بنا بر تصمیم دولت، افزایش یارانه های نقدی و معیشتی پس از سال ها پرداخت و با حدف حذف ارز 4200 تومانی به زودی قرار است محقق شود.
شهردار تهران درباره کیف پول شهروندی برای هر تهرانی که در آن ۲۰۰ هزار تومان اعتبار است و برای اقشار خاص افزایش هم پیدا می‌کند، توصیحاتی داده است.
در حالی که نارضایتی از قیمت‌ها چه از جانب خودروساز و چه از جانب خریدار ادامه دارد، با اینحال همچنان طبق روال هر هفته فروش‌های فوق‌العاده خودرو پابرجاست.
یک فعال اصولگرا، بنزین را موضوعی فاجعه آور برای کشور دانست و گفت: افزایش احتمالی نرخ بنزین در ادامه طرح جدید توزیع بنزین بازی با آتش است و تاکید کرد که باید از تجربیات درس گرفت.
در حالی که یکصد وسی و یکمین مرحله یارانه با نرخ قدیمی به حساب سرپرستان خانوار، فردا دوشنبه ۲۰ دی ماه واریز می‌شود، یارانه های جدید با درصدهای افزایش از بهمن ماه پراخت خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید