صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۴
کد خبر: 8133
گزارشگر: 213
۲۲۴۸
۰
۰
۳
قتل های ناموسی زنان نوجوان

شوهر کودک‌همسر سرش را برید و به خیابان آورد

شوهر کودک‌همسر سرش را برید و به خیابان آورد
شوهر یک کودک‌همسر اهوازی پس از کشتن او، سرش را برید و دقایقی بعد به خیابان آورد.

به گزارش آسیانیوز، شوهر یک کودک‌همسر اهوازی پس از کشتن او، سرش را برید و در خیابان چرخاند. عکسی که از مرد جوان اهوازی در حالی که سر بریده کودک-همسرش را به دست دارد در رسانه‌ها منتشر شده است.

یک مرد جوان در اهواز عصر روز شنبه، ۱۶ بهمن سر همسر ۱۷ ساله خود را با انگیزه «ناموسی» برید و در خیابان چرخاند.

به گزارش پایگاه خبری رکنا، این مرد حوالی ساعت ۱۵ روز شنبه در میدان کسایی خشایار پس از دقایقی که سر همسر خود را در مقابل مردم به نمایش گذاشت، متواری شد.

---------------------

بیشتر بخوانید

اعترافات باورنکردنی مادر بابک خرمدین/دروغگویی و کند ذهنی یا سنگدلی و حقارت؟+عکس های مراسم یادبود کارگردان جوان
--------------------------------------------------------------------

بر اساس این گزارش، تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد که این زن نوجوان پیشتر به ترکیه فرار کرده بود و چندی قبل توسط همسرش به ایران بازگردانده شده است.

کیومرث کشوری، سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز از بازداشت دو نفر از متهمان به این قتل خبر داده و انگیزه آن‌ها را «مشکلات خانوادگی» اعلام کرده است. قتل زن نوجوان ۱۷ ساله توسط همسرش و با کمک برادر همسرش که هر دو پسرعموی او بوده‌اند، صورت گرفته است.

قتل‌های ناموسی به‌ویژه در مورد کودک‌همسران هر از چند گاه در نقاط مختلف ایران خبرساز می‌شود.

عاطفه بروایه، کنشگر اجتماعی ایرانیِ عرب، اواسط دی امسال اعلام کرده بود که بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته در دو سال گذشته دست کم ۶۰ زن در خوزستان به دلایل «ناموسی» به قتل رسیده‌اند.

این کنشگر اجتماعی در ادامه با بیان این که در میان کشته‌شدگان قتل‌های ناموسی دختر ۱۰ و ۱۵ ساله هم وجود داشته، گفته بود که در ارتباط با این ۶۰ مورد قتل تاکنون یک نفر هم مجازات نشده و حتی خانواده‌ها از قاتلان شکایتی نکرده‌اند.

خانم بروایه با اشاره به افزایش محسوس جرایم ناموسی در خوزستان به‌ویژه در مناطق عرب‌نشین در سال‌های گذشته گفته بود که «عادت‌هایی که در جامعه عرب رو به تغییر بود، به دلیل شرایط اقتصادی و اقلیمی و فقر افزایش داشته است».

‌در سال گذشته گزارش‌های متعددی از خشونت علیه زنان و قتل‌های ناموسی در ایران منتشر شده که از آن جمله می‌توان به بریدن سر رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله تالشی از سوی پدرش، قتل ریحانه عامری، دختر ۲۲ ساله کرمانی به دست پدرش با «میله آهنی»، کشتن فاطمه فرحی در آبادان از سوی همسرش که پسرعموی او نیز بود، کشته شدن شکیبا بختیار دختر ۱۶ ساله کرمانشاهی با ضربات چاقوی پدرش، قتل مبینا سوری، کودک‌همسر ۱۶ ساله توسط شوهر روحانی و اعضای خانواده‌اش در لرستان و به رگبار بستن دو دختر نوجوان سیستان و بلوچستانی از سوی خانواده آن‌ها اشاره کرد.

 

---------------

بیشتر بخوانید

تمایل معلم «آدمخوار» به بریدن آلت جنسی قربانی هایش!
------------------------------------
در پی این اتفافات مرگبار علیه زنان، دید‌بان حقوق بشر در آذر ۹۹ خواستار اصلاح و تصویب هر چه سریع‌تر لایحه منع خشونت علیه زنان از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.

ایران یکی از چهار کشوری است که به کنوانسیون سازمان ملل برای رفع هر گونه تبعیض علیه زنان نپیوسته است./

https://www.asianews.ir/u/5de
اخبار مرتبط
مردی که نامش را استفان ر. اعلام کرده‌اند، با قربانی اش در خانه وی قرار گذاشته بودند که قاتل با دارویی مرد را بی‌هوش و همه اعضای بدنش را مثله کرده و خورده است.
مادر زنده یاد بابک خرمدین آخرین دفاعیاتش را ارایه داده است و در این راستا وکیل پرونده اکبر خرمدین درباره روند دادگاهی و قضایی و چگونگی مجازات او توضیحاتی را بیان کرده است.
در حالی که سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، اعلام کرد که ایران موسوی، مادر زنده یاد بابک خرمدین، فیلمساز جوان، در قتل فرزندان تحت فشار همسرش نبوده و از تمام ماجراها باخبر بوده‌ است، او گفته است که از ترس در قتل فزندانش مشارکت می کرده است!همچنانکه روانشناسان نیز مسوولیت اعمال موسوی را در ارتکاب قتل ها(با وجود تشخیص کند ذهنی در وی) بر عهده وی اعلام کرده اند.
علی دایی اسطوره فوتبال توانست یک محکومی به اعدام را از چوبه دار نجات دهد؛ حال این ابراز تاسف را می توان مطرح کرد که ای کاش جان «آرمان عبدالعالی» نوجوان 25 ساله کودک مجرم نیز با پادرمیانی افراد خیر و شناخته شده جامعه از مرگ نجات می یافت!
سالگرد تولد آزاده نامداری، مجری تلویزیون که فروردین امسال درگذشت، بر سر مزارش برگزار شد و درباره این مرگ مشکوک مقام قضایی در یک ویدیو توضیحاتی داده است.
علی رغم هشدارهای فراوان نهادهای مدافع حقوق بشر که روز سه‌شنبه هشدار داده بودند، آرمان عبدالعالی بامداد امروز به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴، اعدام شد.
فرماندهی انتظامی آران و بیدگل از دستگیری عاملان قتل خانوادگی در یک روستای این شهرستان خبر داد.
مرد جوانی در تهران که در جریان مشاجره و به دلیل دفاع دوستش از طالبان، مرتکب قتل وی شده بود، با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت.
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که آرمان عبدالعالی، کودک مجرم، برای چهارمین بار در سه هفته اخیر برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است
وکیل آرمان عبدالعالی، کودک‌مجرم از توقف حکم اعدام او خبر داد و در این باره به بیان دلایلی پرداخت.
در حالی که وکلای آرمان عبدالعالی به دلایل مختلف از جمله کودک مجرم بودن و احتمال زنده بودن غزاله شاکر، خواستار توقف حکم اعدام وی شده اند، به پدر آرمان عبدالعالی روز اعدام فرزندش ابلاغ شده است.
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار لغو فوری اعدام آرمان عبدالعالی شدند و در بیانیه ای گفتند تمامی احکام اعدام مجرمان زیر سن ۱۸ سال باید لغو شود.
در حالی که تلاش های جهانی و حقوق بشری برای جلوگیری از اعدام آرمان عبدالعالی ادامه دارد، پرونده غزاله و آرمان به آخرین مرحله نزدیک شده است؛ پرونده آنها سال 92 با ناپدید شدن ناگهانی غزاله آغاز شد و آرمان به اتهام قتل غزاله به قصاص محکوم شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید