صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۴
کد خبر: 8207
گزارشگر: 213
۱۶۸۲
۰
۱
۳
هشدار هواشناسی به کاهش شدید دما در ماه آخر سال

اسفند؛ سردتر از بهمن!

اسفند؛ سردتر از بهمن!
کارشناس هواشناسی در حالی اسفتد امسال را دیوانه توصیف کرد که پیش بینی ها از ورود سامانه های بسیار سرد به اغلب نقاط کشور خبر داده اند.

به گزارشس آسیانیوز، پیشکسوت صنعت هواشناسی کشور از ورود موج تازه هوای سرد به کشور در اوایل اسفند خبر داد و با درخواست از کشاورزان برای این که مراقب محصولات خود باشند، اسفند ماه را به دلیل شرایط متغیر دمایی دیوانه خواند.

اسفند دیوانه در راه است
پروفسور حسین اردکانی پیشکسوت صنعت هواشناسی اظهار داشت: بین ۲۹ بهمن ماه تا ۴ اسفند موج هوای سرد در کشور حاکم خواهد شد، به طوری که می تواند به محصولات کشاورزان لطمه وارد کند.

وی افزود: این موج هوای سرد بیشتر از همه در شمال شرق کشور و خراسان ها و در مراحل بعدی سیستان و بلوچستان احساس می شود، سپس مرکز کشور و تهران و در آخر شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بیشترین سرما در خراسان و شمال شرق کشور وجود خواهد داشت.

این کارشناس صنعت هواشناسی کشور ادامه داد: اسفند ماه دو جبهه هوای گرم و دو جبهه هوای سرد داریم که من نام اسفند دیوانه را برای این رویداد گذاشته‌ام.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی تصریح کرد: سازمان هواشناسی با این همه پرسنل به موقع نمی‌تواند اطلاعات دقیق را در اختیار کشاورزان قرار دهد تا به موقع هشدار های لازم را در اختیار آنها قرار گیرد.

اردکانی گفت: هواشناسی بی‌دقتی و ضعف مدیریتی دارد و از اطلاعات موجود هواشناسی در سطح جهان به درستی نمی‌توانند استفاده کنند و لازم است برای حداقل ۲ هفته آینده بتوانند پیش بینی‌های صحیح ارائه دهند.

کولاک برف و وزش باد شدید طی سه روز آینده در ۱۵ استان
سازمان هواشناسی به اجتناب از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه‌شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی توصیه کرده است.

کولاک برف و وزش باد شدید طی سه روز آینده در ۱۵ استان

سازمان هواشناسی با هشدار سطح نارنجی از کولاک برف و مه و وزش باد شدید طی سه روز در ۱۵ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام‌سازمان هواشناسی زمان شروع فعالیت این سامانه شب پنجشنبه و زمان پایان آن روز شنبه آینده است. بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و مه مخاطرات این سامانه توصیف شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که روز پنجشنبه در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و روز جمعه در کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و غرب اصفهان و روز شنبه هفته آینده در لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان، شرایط آب وهوایی اعلام شده رخ خواهد داد که لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف‌گیر، افت فشار گاز و تاخیر و احتمال لغو پرواز وجود دارد.
 
سازمان هواشناسی به اجتناب از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه‌شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی توصیه کرده است./

خبر آنلاین
https://www.asianews.ir/u/5fg
اخبار مرتبط
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که آسمان تهران از روز سه‌شنبه؛ ۱۲ بهمن‌ برفی و بارانی خواهد شد.
براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور بعد از ظهر چهارشنبه در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش رخ خواهد داد.
یک روباه در پی بارش برف و یخبندان به منزل یکی از اهالی روستای صایین شهرستان اردبیل پناه برد.
صبح امروز کمینه دمای 340 شهر و ایستگاه هواشناسی در 28 استان کشور به زیر صفر درجه رسید و به این ترتیب یکی از فراگیرترین یخبندان های امسال را رقم زده شد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد به زودی سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود.
آخر هفته جاری با نفوذ جریانات شمالی بارش در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و چندین استان دیگر آغاز می‌شود.
مقام و کارشناس اداره هواشناسی استان تهران گفت: انتظار می‌رود که متوسط دمای تهران کمتر از نرمال و بارش فصل زمستان به‌ویژه ماه‌های دی و بهمن در حد عادی و در بعضی نواحی شمالی استان بیشتر از حد نرمال باشد.
آخرین داده های هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران و کاهش دما در پایتخت تا ۸درجه سانتیگراد از فردا شب، ۲ دی ماه، خبر دادند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید