صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
کد خبر: 8349
گزارشگر: 213
۲۷۹۶
۰
۰
۲
آخرین وضعیت پرداختی های شب عید مستمری بگیران

دستور واریز فوری عیدی بازنشستگان/بدون حق عائله‌مندی و عیدی فرزند؟

دستور واریز فوری عیدی بازنشستگان/بدون حق عائله‌مندی و عیدی فرزند؟
در حالی که اخباری مبنی بر احتمال افزایش مقدار عیدی بازنشستگان از سوی دولت و مجلس به گوش می رسید، هنوز دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را هم مشخص نکرده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، علی‌رغم این که چند روزی از اعلام میزان عیدی می‌‌گذرد اما دستگاه‌های خبری از واریز آن نمی‌دهند، در این خصوص رئیس‌جمهور دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

------------

بیشتر بخوانید:

جزییات واریز پاداش و عیدی پایان سال ۱۴۰۰ کارکنان و بازنشستگان دولت
-------------------------------------------

 میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان در هفته قبل اعلام شد و به واریز همزمان با حقوق بهمن ماه نرسید. به نظر می‌رسد چون دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را مشخص نکرده‌اند، رئیسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی را سریعا پرداخت کنند.

در جلسه شب گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی، رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

به نقل از تجارت نیوز، مبلغ عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. تنها ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ عیدی دریافتی سال گذشته. البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متاهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.


عیدی که دولت تعیین می‌کند شامل کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات می‌شود.

این میزان عیدی شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می‌شود. با این مدیر عامل این سازمان قبل از اعلام میزان عیدی برای واریز آن اعلام آمادگی کرد. اما هنوز زمان واریز عیدی امسال را اعلام نکرده است. به نظر می‌رسد علت تاخیر در واریز ابهام در میزان آن است.

پیگیری‌های قبلی  نشان می‌داد که تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ایلاغیه ارسال شده است و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

 این در حالی است که در هر حال تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ابلاغیه ارسال شده است و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود./

https://www.asianews.ir/u/5jb
اخبار مرتبط
دولت زمان و مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد.
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش ۶۰ درصدی حقوق خبر دادند و نیز جزییات تعیین مالیات بردرآمد نیز مشخص شد.
با تصویب هیئت وزیران به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۰ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد.
تفاهم‌نامه میان صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و چهار بانک دیگر به امضا رسید که بر اساس آن بازنشستگان بزرگترین بانک دولتی، بانک عامل بخش کشاورزی، بانک عامل بخش مسکن و بانک عامل بخش صنعت و معدن از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند.
محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.
رئیس کانون بازنشستگانِ کارگری استان مازندران گفت: بازنشسته پایان سال فقط یک عیدی ناچیز کارمندی می‌گیرد؛ در حالیکه کارگران شاغل، دوتا حقوق به عنوان عیدی و یک حقوق به عنوان سنوات می‌گیرند که رویهم می‌شود سه تا حقوق؛ در حالی که با وجود همه تبعیض ها تورم هم همسان سازی را فعلا بلعیده است!
به دنبال سرپیچی بسیاری از بانک ها در پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون بدون ضامن، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از تمام مدیران شبکه بانکی خواست تا تمام مصوباتی که صادر شده روی سایت تمامی بانک‌ها قرار گیرد و گفت: بهانه بانک برای عدم پرداخت وام در دو ماه پایانی سال قابل قبول نیست.
شاغلان و بازنشستگانی که خواهان دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی هستند، بر اساس اعتباری‌دهی بانکی بین ۰ تا ۹۰۰ رتبه‌بندی می‌شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید