صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
کد خبر: 8434
گزارشگر: 213
۱۰۲۷
۰
۰
۲
آتش زدن مجموعه نفتی در ماهشهر و تلفات گسترده مالی

علت «حمله مسلحانه» به پتروشیمی راه‌آوران/بیش از ۱۰ خودرو خاکستر شد

علت «حمله مسلحانه» به پتروشیمی راه‌آوران/بیش از ۱۰ خودرو خاکستر شد
بامداد امروز به مهمانسرای پتروشیمی راه‌آوران فنون ماهشهر که خارج از سایت‌های پنج‌گانه پتروشیمی ماهشهر و در مجاورت شهرک بعثت قرار دارد حمله مسلحانه شد که تا کنون جزییاتی درباره آن بیان شده است.
به گزارش آسیانیوز، در پی حمله به پتروشیمی راه‌آوران فنون در ماهشهر که بامداد روز شنبه، ۷ اسفند، رخ داد ۱۱ خودرو در آتش سوخت. یک مقام منطقه‌ای تروریستی بودن این رخداد را تکذیب کرده است.

----------

بیشتر بخوانید

«علت» آتش سوزی گسترده در پایگاه نظامی سپاه

-----------------------------
محسن ادیبی، رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا «تروریستی» بودن این حمله را رد کرده، اما گفته است که «این حادثه بعد امنیتی دارد».
 
او درباره «امنیتی» بودن این رخداد هیچ توضیحی نداده است. در همین حال وب‌سایت «نفت‌ما» حمله به پتروشیمی راه‌آوران را «مسلحانه» توصیف کرده است.
 
محسن ادیبی روز شنبه به ایسنا گفته است که «نیت» افرادی که دست به این کار زده‌اند «نامشخص» است.
 
به گفته ادیبی، این حمله به مهمانسرای پتروشیمی راه‌آوران فنون ماهشهر که خارج از سایت‌های پنج‌گانه پتروشیمی ماهشهر و در مجاورت شهرک بعثت قرار دارد انجام شده و در پی آن ۱۱ خودروی متعلق به ساکنان محل در آتش سوخته‌ است.
 
هنوز درباره جزئیات این حمله اطلاعاتی منتشر نشده، اما به گفته رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر این حادثه هیچ خسارت جانی نداشته و خسارت‌های به وجود آمده فقط مالی بوده است.

--------------

بیشتر بخوانید

جزییات حمله مسلحانه به ستاد اطلاعات سپاه

---------------------------------------------

در همین حال حمید دانش، مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آوران فنون پتروشیمی، ظهر روز شنبه به خبرگزاری فارس گفت که بررسی‌های اولیه نشان از «عمدی بودن این حادثه توسط افرادی خارج از مجموعه با مواد آتش‌زایی همچون بنزین یا گازوئیل» دارد.
 
به گفته آقای دانش، در این حادثه که ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد شنبه رخ داده، شیشه‌های کانکس حراست شکسته شده و درگیری با نیروهای حراست نیز گزارش شده است.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا در خردادماه ۹۸ مجموعه بزرگی از شرکت‌های پتروشیمی ایران را به اتهام حمایت از سپاه پاسداران تحریم کرده بود که مهم‌ترین آنها هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است. شرکت راه‌آوران زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است./
https://www.asianews.ir/u/5lj
اخبار مرتبط
مقر پشتیبانی نیروهای مسلح در ماهیدشت امروز دچار آتش سوزی گسترده شد.
در حالی که امروز براساس گزارش ها بیش از ۳۰ مغازه در بازار تهران طعمه آتش شد، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، سخنگوی آتش‌نشانی درباره این حریق توضیح داد: بسیاری از دیوارها و شیشه‌ها تخریب شد و نیز شیشه های تیمچه حاجب‌الدوله بازار تهران که از سراهای قدیمی بازار است در لحظات اولیه شکست.
روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که به ستاد خبری اداره اطلاعات و سپاه در شهر سروان استان سیستان و بلوچستان حمله مسلحانه شده است.
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که شامگاه شنبه، نیروهای این قرارگاه در منطقه زاهدان با افراد مسلح درگیر شدند که بر اثر آن دو نیروی سپاهی جان خود را از دست داده‌اند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت بعدازظهر امروز یک مورد حادثه انفجار و آتش سوزی در بازار گل محلاتی، در خیابان زمزم، تقاطع بزرگراه شهید محلاتی رخ داد و مرگ دو نفر تایید شده است.
شماری از رسانه‌ها امروز از وقوع درگیری مسلحانه بین قوای طالبان با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی کشور و سقوط شماری از پاسگاه‌های مرزی خبر دادند.
انفجار در پمپ بنزین جان ۲ جوان موتورسوار را گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید