صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۹
کد خبر: 8517
گزارشگر: 213
۶۶۸
۰
۰
۳
انتشار رمانی از اروه لوته‌لیه

ایرادی در کار است!/رویداد مرموز ماجرای پلیسی

ایرادی در کار است!/رویداد مرموز ماجرای پلیسی
در ژوئن ۲۰۲۱، رویدادی دیوانه‌کننده در پرواز پاریس - نیویورک زندگی صدها زن و مرد را زیر و رو می‌کند؛ فرود اجباری و قرنطینه‌کردن مسافران و خدمه نشان می‌دهد که چیزی «ناجور» و نامرسوم مشاهده شده؛ نوعی «آنومالی» و ناهمخوانی در این رویدادِ مرموز ذهنیت متخصصان را مشغول و نگران کرده‌ است.

به گزارش آسیانیوز،جواد لگزیان: اگر دوست دارید یک ماجرای جذاب و عجیب با چاشنی علمی تخیلی بخوانید، داستان بلک قهرمان ایرادی در کار است را دنبال کنید.

---------------

بیشتر بخوانید

برند «گوچی» در دنیای حسادت و رقابت

----------------------------------------------------

«بلک» هم یک قاتل بیرحم است و هم یک آدم معمولی درگیر روزمرگی و کسب و کار که به ناگهان سر از پروازی نامانوس درمی‌‌آورد.

در ژوئن ۲۰۲۱، رویدادی دیوانه‌کننده در پرواز پاریس - نیویورک زندگی صدها زن و مرد را زیر و رو می‌کند. فرود اجباری و قرنطینه‌کردن مسافران و خدمه نشان می‌دهد که چیزی «ناجور» و نامرسوم مشاهده شده؛ نوعی «آنومالی» و ناهمخوانی در این رویدادِ مرموز ذهنیت متخصصان را مشغول و نگران کرده‌ است. به زبانی دیگر، چیزی در این قضیه می‌لنگد و «ایرادی در کار است»....


به اعتقاد متخصصین ادبیات، مکتب ادبی اولیپو که خود را از ابتدا به عنوان لابراتوار و آزمایشگاه «آفرینش ادبی باالقوه» معرفی کرده‌است و مرزهای مصنوعی میان جهان ادبیات، هنر و دنیای علوم دقیقه را برداشته در رمان «ایرادی در کار است»، به اوج رسیده‌ است..

«اروه لوته‌لیه» برنده گُنکور سال ۲۰۲۰ که مهمترین جایزه ادبی فرانسه است، آفریننده داستانی که ازسویی، بیانگر دل‌شوریدگی و نیست‌انگاری و پوچی آغاز هزاره سوم است. نویسنده از علاقه‌مندان آلبر کامو و ایوان گونچارف، خالق آبلومف است. و از سوی دیگر، شکلی پلیسی ـ اجتماعی و پردازشی به سبک سینمای علمی ـ تخیلی دارد.

در کنار ادبیات، شعر و رمان عاشقانه (برنده جایزه سال ۲۰۰۴) وی دارای مدارک عالی تحصیلی در زمینه‌های زبانشناسی، فلسفه و ریاضیات است. همچنین طنزنویسی تلخ (برنده جایزه سال ۲۰۱۳) و روزنامه‌نگاری شناخته‌شده در حوزه نقدِ آشپزی و سینما است.

------------

بیشتر بخوانید

آنجا رو که دل تو را می خواند!

--------------------------------------------

لوته‌لیه از سال ۱۹۹۲ عضو نهضت ادبی اولیپو است، که در سال ۱۹۶۰ توسط رمون کِنو و فرانسوا لو لیونه به‌وجود آمد. پیشینه فرهنگی و ادبی ـ علمی درخشان و تجربه دیرینه او در اولیپو موجب شد که در سال ۲۰۱۹ به ریاست این نهضت ادبی برگزیده شود.

رمان «ایرادی در کار است» به عقیده قریب به اتفاق منتقدین ادبی نقطه اوجی است برای نهضت ادبی اولیپو و یکی از شاخص‌ترین رمان‌های قرن بیست و یکم ادبیات فرانسه است.

در بخشی از رمان می‌خوانیم:

“بلک می داند که زمان نقشی بنیادین دارد. گذراندن پانزده دقیقه در آشیانه کافی ست تا بتواند از نقطه ضعف دستگاه امنیتی بهره برداری کند و بگریزد و هفت دقیقه برای اینکه با خودروی قدیمی اف- با وجود گذاشتن رد پا در پارکینگ پایگاه هوایی، این خودرو هنوز مرسوم ترین وسیله نقلیه است.- خود را به نیویورک برساند.

کوله پشتی که همچنان تنها بار سفرش است و در کنار آن گوشی همراه یک بار مصرف خود که در پاریس خریده بود را در اختیار خدمه ی پرواز هواپیما قرار نداد. و از نمونه برداری برای آزمایش ژنتیک دی. ان. ای هم توانست بگریزد. پس از آنکه در ساعت دوی بامداد به نیویورک رسید، گذرنامه استرالیایی پرواز رفت خود را در زباله دانی خیابان انداخت، خودرو را در خیابانی نیمه تاریک گذاشت و پس از پاک کردن اثر انگشت هایش از روی فرمان و صندلی و برای احتیاط بیشتر، آن را به آتش کشید.


یک شب تابستان است با گرمایی توان فرسا، اما بلک شگفت زده در روزنامه ی مربوط به ۲۴ ژوئن می بیند که درجه حرارت نشان از گرمایی منطقی دارد و نه شدید. سپس به یک کافه اینترنت شبانه روزی در منهتن می رود و خبرهای آخرین ماه ها را دنبال می کند و در می یابد که روز بیست و یک مارس در دهکده ی کوگ شخصی به نام فرانک استون به قتل رسیده است؛ یکی قراردادش با بلک را به مرحله ی اجرا گذاشته است.

می خواهد نگاهی به حساب های بانکی مخفی خود بیندازد، که در می یابد همه ی رمز واژه ها تغییر کرده است. در صفحه ی فیسبوک، سری به رستوران پاریسی خود و سپس صفحه فلورا می زند. روی عکسی که در تاریخ ۲۰ ژوئن به اشتراک گذاشته شده، مردی خیلی شبیه خودش را می بیند که دخترش را روی زانوان خود نشانده و نوار زخم بندی روی پیشانی دارد. و فلورا زیر عکس اسب کوچکشان، زیرنویس کرده: پونی، این شکارچی درنده.”

رمان «ایرادی در کار است» نوشته اروه لوته‌لیه با ترجمه محمود سلطانیه و حامد فولادوند در ۳۸۶ صفحه و با قیمت ۱۱۰ هزار تومان در نشر شما با همکاری نشر بهجت راهی بازار کتاب شده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5o2
اخبار مرتبط
حالا تو کجا هستی، تو آنجایی و من دارم برایت می نویسم؛ تو آنجایی، میان کاکتوس ها و شغال ها. وقتی این نوشته را می خوانی، اینجا بازگشته ای و اسباب های من دیگر در انبار زیر شیروانی خواهند بود و من نخواهم بود.
اثر داستانی «خانه گوچی» روایتگر قتل مائوریتزیو گوچی، نوه‌ی بنیان‌گذار شرکت گوچی شروع می‌شود و در فضایی مافیایی ادامه می‌یابد که سرشار از حسادت و رقابت و شکست و پیروزی است.
کتاب «در دفاع از خلیل ملکی» از تئوریسین‌ها و سیاست‌مداران معاصر درصدد است تا با بررسی زندگی و مبارزات خلیل ملکی این آموزگار پیشرو رفتار سیاسی بار دیگر ما را با ابعاد مثبت این شخصیت تاریخ ایران آشنا کند.
«لحظات هفده‌گانه بهاران» اثر یولیان سمیونوف یکی از کتاب های مهم ژانر جاسوسی و درباره جاسوس روسیه به تازگی منتشر شده است که بخش های بسیاری از آن روایت گر پیام‌های درونی انسانی است.
«مارتین ایدن» رمانی از جک لندن با ترجمه محمد تقی فرامرزی به چاپ دوم رسید؛ گفته شده این نویسنده طبیعتی در آرزوی عشق داشت و در این راه سخت و آبدیده شد.
این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه میزبان آثار نقاشی لیلی بیدرام است؛ تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.
آلکسی آرکادیویچ استاریکوف، پژوهشگر روس در کتاب "فردوسی و شاهنامه" بر این باور است که هرچند تمایلات اشرافی به‌ طرزی کاملاً معین، درخشان و گوناگون در تمام منظومه‌ی فردوسی بیان شده است، این تمایل همراه با مبارزه‌ی نیکی با بدی، اولین چیزی است که هنگام مطالعه‌ی آن به چشم می‌خورد اما اساس شاهنامه، تاریخ ایران و ملت آن، که در حقیقت با سلسله‌ی شهریاران «قانونی» آن معرفی می‌شود، ملی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید