صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۱
کد خبر: 8562
گزارشگر: 213
۷۱۶
۰
۰
۳
تاثیرات جنگ روسیه و تحریم ها بر ارز دیجیتال

بیت کوین را فراموش کنیم؟

بیت کوین را فراموش کنیم؟
در حالی که استفاده از رمز ارزها توسط روسیه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا با واکنش شدید قانون‎گذاران آمریکا مواجه خواهدشد، خرید بیت کوین در روسیه و اوکراین افزایش یافته است و در این باره پیامدهای بلندمدت مثبت و منفی برای ارزهای دیجیتال قابل تامل است.

به گزارش آسیانیوز، تهاجم روسیه به اوکراین بر سهام، افزایش قیمت نفت و تلاش فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره فشار می‌آورد اما قیمت بیت کوین از زمان شروع درگیری، حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

----------

بیشتر بخوانید

مذاکره روسیه و اوکراین/پوتین بورس را تعطیل کرد/«تعلیق» نقشه اوکراین در گوگل!

------------------------------------------

به نقل از بارون، رمزارزها ممکن است از تقاضا به عنوان یک ارز یا ذخیره ارزش در کشورهایی که تحت جنگ و تحریم قرار گرفته‌اند سود ببرند زیرا خرید بیت کوین در روسیه و اوکراین افزایش یافته است البته پیامدهای بلندمدت مثبت و منفی برای ارزهای دیجیتال خواهد شد.


این بحران ممکن است تلاش‌ برای توسعه ارزهای دیجیتال مستقل، تعیین قوانین برای استیبل کوین‌ها و هماهنگ‌کردن تلاش‌ها برای ردیابی جریان جهانی ارزهای دیجیتال را تسریع بخشد.

اسوار پراساد، اقتصاددان هندی می‌گوید در حال حاضر، ارزهای دیجیتال راه‌حل قابل‌اعتماد و مقیاس‌پذیر برای دولت‌هایی که قصد دور زدن تحریم‌ها یا سیستم پولی جهانی را دارند، نیست.(ایسنا)

رمزارزها قربانی تحریم‌ها در جنگ؟

 الکس کروگر، اقتصاددان مطرح معتقد است در صورتی که روسیه برای فرار از تحریم‌ها به بیت کوین و رمز ارزها روی بیاورد، بر این دارایی‌ها اثر منفی خواهد گذاشت.

----------

بیشتر بخوانید

جنگ روسیه؛ گرانی و ارزانی در کدام بازار مالی رخ داد؟
--------------------------------------------------
به گفته کروگر، استفاده از رمز ارزها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا با واکنش شدید قانون‎گذاران آمریکا مواجه خواهد شد. کروگر در این رابطه گفت: اگر روسیه از رمز ارزها برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند به طرز وحشتناکی تاثیر منفی بر بازار خواهد گذاشت. انتظار وقوع آن را نداشته باشید اما مراقب باشید. قانون‌گذاران آمریکا تحت فشار قرار خواهند گرفت تا این صنعت را به عنوان یک موضوع امنیت ملی برطرف کنند.

آمریکا و سایر متحدانش پس از حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های مختلفی را علیه این کشور اعمال کردند. این تحریم شامل قطع ارتباط موسسات مالی روسی از اقتصاد جهانی است.

کروگر معتقد است رمزارزها و دارایی‌های چون سهام و کالا پس از سقوط اخیر ناشی از درگیری روسیه و اوکراین اکنون به کف خود رسیده است.

وی گفت: به کف قیمتی برای سهام و رمز ارزها رسیده‌ایم و شاهد رشد فلزات گرانبها هستیم. بازار این را به شما می‌گوید.
با این حال وی معتقد است در صورت تشدید درگیری و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممکن است وضعیت قیمت‌ها دوباره حالت نزولی به خود بگیرد.

وی افزود: چطور ممکن است اوضاع بدتر شود؟ حمله چین به تایوان، حمله روسیه به کشورهای بیشتر و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای. در غیر این صورت بازار سناریوهای نزولی خود را کنار گذاشته است.

این ممکن است هر درگیری مسلحانه‌ای رخ دهد، اما این درگیری ها می‌تواند متفاوت باشد چراکه بزرگتر از همه جنگ‌ها در دهه گذشته خواهد بود./

https://www.asianews.ir/u/5p0
اخبار مرتبط
​آمریکا و کشورهای اروپایی بر سر قطع دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت، توافق کردند؛ در حالی که بازارهای طلا، نفت و رمزارز، به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش نشان دادند.
با آغاز حمله روسیه به اوکراین بازارهای سهام در سراسر دنیا همگی افتی شدید را تجربه کردند و وضعیت طلا و نفت نیز شوکه کننده شد.
بازار رمزارز امروز نیز سرخ پوش بود و بیت کوین به عقبگرد در کانال ۳۰ هزار دلاری ادامه داد.
بازارهای مالی به اخبار جنگ روسیه واکنش نشان داده‌اند؛ به گونه‌ای که اونس جهانی افزایشی است و نفت نیز گران شد.
داده‌ها نشان می‌دهد بازار بیت کوین با وجود نوسانات عجیب طی یک سال اخیر به پختگی چشمگیری رسیده است و نشانه‌ای از خروج گسترده سرمایه نیست و همین باعث می‌شود احتمال افت قیمت شدید ناشی از ترس بیشتر شود.
مارک رایلنس، بازیگر سینما گفته که آنها فکر نمی‌کنند آدم‌های بدی باشند، درست برعکس ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا شخصی «خطرناک» است!
جالب است بدانید تتریا USDT پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. حجم معاملات روزانه آن بیش از دو برابر بیت کوین است و با سایر رمز ارزها حتی اتریوم اختلاف فاحش دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید