صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۱
کد خبر: 8610
گزارشگر: 213
۱۱۰۵
۰
۰
۴
نکته ای درباره دوز یادآور کووید ۱۹

تغییر نظر سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن کرونا

تغییر نظر سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن کرونا
سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا توضیحاتی داده است.

به گزارش آسیانیوز، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود از "تزریق فوری و گسترده دز یادآور واکسن کرونا به همه افراد" حمایت کرد.

----------------

بیشتر بخوانید:

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
------------------------------------------------------------------------------

 این درحالیست که پیش تر این سازمان گفته بود، افراد سالم نیاز به تزریق دز یادآور ندارند و تنها زمانی باید واکسیناسیون سراسری دز یادآور برای افراد سالم صورت گیرد که در تمام کشورها همه گروه های حساس واکسینه شده باشند.

در نشست یک گروه از متخصصان با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در این باره تاکید شد که هم اکنون و در بحبوحه شیوع جهانی سویه اُمیکرون، از دسترسی فوری و گسترده همه افراد به دُزهای یادآور واکسن کووید-۱۹ حمایت می شود.

به نقل از ایسنا، توصیه این گروه از متخصصان به لزوم تزریق دُز یادآور واکسن کروناویروس درحالیست که سال گذشته آژانس بهداشتی سازمان ملل بر عدم استفاده از دُز یادآور واکسن‌ برای افراد سالم تاکید کرد، چراکه به نابرابری در تزریق واکسن منجر می شد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ خود اعلام کرد این گروه از متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که ایمن‌سازی با واکسن‌های مجاز کووید-۱۹ سطح بالایی از محافظت در برابر نوع شدید بیماری و مرگ را در بحبوحه گسترش مداوم سویه بسیار مسری کرونا فراهم می‌کند.

-------------------

بیشتر بخوانید:

«اجبار» به تزریق دوز سوم و آغاز واکسیناسیون در مقابله با اومیکرون

---------------------------------------------

این در حالی است که سازمان خدمات ملی سلامت (NHS) بریتانیا سلامت در چهارچوب برنامه تزریق واکسن به افرادی که هنوز نوبت سوم واکسن کرونا را نزده‌اند، روزانه نزدیک به ۶۵۰ هزار پیامک و ۵۰ هزار نامه می‌فرستد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا،همچنین از مردم خواسته بود دوز سوم واکسن کرونا را بزنند و گفت دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از کسانی که دو نوبت واکسن کرونا زده‌اند، هنوز نوبت سوم را تزریق نکرده‌اند.

او به خبرنگاران گفته است: «اگر واکسن نزده‌اید، احتمال آنکه کارتان به بستری شدن در بیمارستان بکشد، هشت برابر می‌شود؛ بنابراین انجام این کار مهم است. خیلی خیلی مهم است./

https://www.asianews.ir/u/5qb
اخبار مرتبط
سفرهای نوروزی جدا از دسته‌ رنگبندی‌های کرونایی شهرها قرار گرفت و دو شرط اصلی برای انجام سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده است.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: سال ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت کرونا که کمتر شده بود ۳۶ میلیون تردد داشتیم و در سال ۱۴۰۱ با توجه به کنترل ترددها به صورت هوشمند با سه دز واکسن، پیش بینی می شود افزایش تردد را تا سقف ۵۰ درصد شاهد باشیم.
بیل گیتس، مدیر عامل ماکروسافت گفت: ما یک بیماری جدید و همه‌گیر دیگر خواهیم داشت و دفعه بعد یک "پاتوژن" ـ عامل بیماری‌زا ـ متفاوت خواهد بود.
معاون درمان ستاد کرونا گفت به طور تخمینی ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد ابتلا با سویه اُمیکرون است، اما ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد نیز مربوط به دلتاست.
با ورود شهرهای پرجمعیت ایران به موج ششم کرونا، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر از افزایش موارد ابتلای کودکان، نوجوانان و حتی نوزادان به سویه اومیکرون خبر داد.
در حالی که داده‌ها پیش‌تر نشان داده بودند که سه علامت شایع اومیکرون عبارتند از سرفه، خستگی و سردرد، ولی گفته شده انواع بیماری های پوستی جدی نیز از نشانه های ابتلا به سویه جدید کروناست.
در حالی که ظهور سویه جدیدی از کرونای اُمیکرون امیدهایی را نسبت به پایان همه‌گیری به وجود آورده است، بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی مقامات بهداشتی بریتانیا سویه جدیدی که از کرونای اُمیکرون شناسایی شد که حتی نسبت به نسخه اولیه این سویه از ویروس کرونا سریع‌تر منتقل می‌شود.
یک اپیدمیولوژیست گفت: مطالعات جدید نشان داده است که ماندگاری اُمیکرون بر روی پوست و سطوح چند برابر وارایانت دلتا و واریانت‌های قبلی است، در آستانه پیک ششم جامعه دارد عادی برخورد می کند و ویروس هم در حال شیوع و کشنده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید