صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۳:۳۵
کد خبر: 9051
گزارشگر: 360
۱۴۵۵
۰
۰
۲
اخبار خوش بیت‌کوین

درخواست کمک صنعت طلا از بلاک‌چین، رقابت بر سر انباشت بیت‌کوین

درخواست کمک صنعت طلا از بلاک‌چین، رقابت بر سر انباشت بیت‌کوین
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز: فناوری بلاک‌چین به کمک یک صنعت مالی قدیمی دیگر می‌آید.در همین حال، رقابت برای انباشت بیت‌کوین بسیار داغ شده است.
از آنجایی که بیت‌کوین به کاهش سهم بازار طلا ادامه می‌دهد، صنعت و بازار طلا به دنبال  استفاده از فن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری بلاک‌چین است تا مهمترین چالش‌های خود را حل کند. بلاک‌چین فنآوری است که  اولین بار در بیت‌کوین استفاده شد و تا به امروز در حوزه های بسیاری کاربرد دارد اما کمتر کسی از طرفداران بازارهای سنتی فکر می کرد که به این زودی بازارهای سنتی مانند طلا به بلاک‌چین گره بخورند،این خبر بسیار کنایه آمیز است چرا که از ابتدای ظهور بلاک‌چین و بیت‌کوین تا کنون از سوی طرفداران بازارهای سنتی و به ویژه بازار طلا بدگمانی بسیاری متوجه فنآوری بلاک‌چین و بیت‌کوین بوده است و طنز ماجرا  همیجاست که قرار است صنعت طلا از بلاک‌چین برای مدیریت زنجیره تامین و جلوگیری از تقلب استفاده کند.
با این تفاسیر به عقیده بسیاری "بلاک‌چین" یک بازیگر مهم در تغییر زمین بازی  برای صنعت طلا شناخته خواهد شد، صنعت طلا همواره با مشکلات زنجیره تامینکه یکپارچگی تولید شمش را تضعیف کرده است، دست و پنجه نرم کرده است. به گزارش کوین‌تلگراف انجمن بازار شمش لندن و شورای جهانی طلا در حال توسعه یک "سیستم بین‌المللی یکپارچه شمش طلا، زنجیره نگهداری و منشأ" هستند که بر اساس فناوری بلاک‌چین است. آنها حتی نام این ابتکار را برنامه یکپارچه شمش طلا گذاشتند. برخی از بزرگترین سازمان‌های صنعت طلا از جمله CME Group، Barrick Gold، Brinks، Royal Canadian Mint، Perth Mint و Metalor به این ابتکار پیوسته‌اند. با این اوصاف حتی اگر بتوانید سرمایه‌گذار قدیمی بیابید که مایل است اعتبار خود را به خطر بیاندازد و بیت کوین را به سخره بگیرد اما دیگر نادیده گرفتن ارزش فناوری زیربنایی آن یعنی بلاک‌چین برای او سخت خواهد بود.

 

 

 

بیشتر بخوانید

تحلیل بیت‌کوین بر اساس رفتار ماینرهای بیت‌کوین

-----------------------------------------------------------------------

 

 اخباری از این دست این روزها بر بازار بیت‌کوین تاثیر مثبت گذاشته است ،در همین رابطه یکی از شرکت‌های تابعه میکرواستراتژیMicroStrategy این هفته تایید کرد که قصد دارد از طریق یک وام با وثیقه رمزارز، «بیت‌کوین یا همان طلای دیجیتال» بیشتری بخرد. میکرواستراتژی اعلام کرده است که  با قرار دادن  میزان نامعلومی بیت‌کوین به عنوان وثیقه، 205 میلیون دلار وام از بانک سیلورگیت دریافت خواهد کرد تا بیت‌کوین بیشتری بخرد و به ذخایر بیت‌کوین خود بیافزاید.میکرواستراتژی اعلام کرد که این وجوه به شرکت او این امکان را می‌دهد که جایگاه خود را به عنوان سرمایه‌گذار سازمانی پیشرو در بیت‌کوین تثبیت کند. طبق گزارش‌ها، این غول هوش تجاری نزدیک به ۶ میلیارد دلار از این دارایی را در اختیار دارد. مایکل سیلور مدیر عامل میکرواستراتژی در افشای دور جدید سرمایه‌گذاری ادعا کرد که شرکت او به طور موثر بیت‌کوین را به وثیقه مولد تبدیل کرده است و در ادامه گفت این امر به ما امکان را می‌دهد در قبال استراتژی تجاری خود بیشتر عمل کنیم تا اینکه تنها حرف بزنیم." اگر تعجب کرده‌اید که سیلور پس از انباشت 125051 عدد بیت‌کوین همچنان خرید می‌کند پس از این تعجب نکنید چرا که میکرواستراتژی بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره خزانه اصلی خود پذیرفته است. بنابراین، هر بار که دلارهای اضافی از کسب و کار اصلی خود بدست آورد، قصد خرید بیشتری دارد. اگرچه میکرو استراتژی بیت‌کوین را بدون ثبت رسمی حسابرسی خریداری می کند، اما سرمایه گذاران کریپتو می توانند انتظار کاهش عرضه را داشته باشند زیرا تقاضا از سایر بخش‌های بازار افزایش می یابد.

 

-------------------------------

بیشتر بخوانید

سرمایه‌‌گذاری 1/5 میلیارد دلاری درweb3

------------------------------------------------------

 بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشرشده در تاریخ ۲۹ مارس، بانک سیلورگیت این وام را از طریق برنامه SEN Leverage خود و با وثیقه بیت کوین، اعطا می‌کند. پروژه SEN Leverage بانک سیلورگیت که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، یک وام‌دهنده با درجه سازمانی است که تاکنون، نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار وام را با وثیقه بیت کوین اعطا کرده است.
بانک سیلورگیت اخیراً با خرید پروژه شکست‌خورده دیم (Diem) فیس‌بوک، برنامه‌هایی را برای انتشار استیبل کوین خود منتشر کرد.
در رابطه انباشت بیت‌کوین های بیشتر، مدیرعامل ترنسفرم لب  Terraform Labs نیز خرید بیت‌کوین خود را افزایش داد تا پشتوانه محکمی برای استیبل کوین UST Terra ارائه دهد.ترا با خرید 139 میلیون دلار بیت‌کوین حال در کیف پول  خود 31000 بیت کوین ذخیره دارد، با این اوصاف ترا نزدیک به 1.5 میلیارد دلار بیت کوین به عنوان بخشی از تعهد خود برای حمایت از استیبل کوین الگوریتمی خود یعنی UST،انباشت کرده است . در تائید این خرید لازم به ذکر است که آدرس بیت‌کوین مورد استفاده برای این خرید  متعلق به Luna Foundation Guard است، این سازمان یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور است که عمدتاً بر روی اکوسیستم Terra متمرکز است.اما استیبیل کوین ترا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ استیبل کوین غیر متمرکز ترا یو اس دی (UST) مزیت‌های ارز دیجیتال و ثبات قیمت فیات را با هم داشته و رقیب بزرگترین استیبل کوین‌های بازار شده است.
استیبل کوین UST بخاطر مزایای فراوانی که به همراه دارد، توجه بسیاری از فعالان بازار رمز ارز را به خود جلب کرده است. هرچند، ویژگی‌های ارز UST به گونه‌ای است که بیشتر از هر گروهی، می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال حفظ ارزش دارایی خود در مقاطع مختلف هستند، مفید باشد. . این سیستم مبتنی بر رمز ارزهایی است که روی بلاک چین Terra ساخته می‌شوند. ترا یک بلاک چین فعال با قرارداد هوشمند است که از پروژه کازماس (Cosmos) بهره‌ می‌برد
نهایتا حتی اگر Terra یا آلت‌کوین ها را دوست نداشته باشید، سخت است که به این پلتفرم به دلیل استفاده از پول مناسب(بیت‌کوین) برای حمایت از پیشنهاد استیبل کوین خود احترام قائل نباشید،
 
https://www.asianews.ir/u/62b
اخبار مرتبط
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز: به نظر می رسد بیت‌کوین مجددا در حال بازیابی همبستگی خود با طلا است، و این نکته مورد توجه فعالان بازار رمزارزها و حتی سایر فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز : ماینرهای دارای بیشترین بیتکوین بی وقفه در حال گسترش خود هستند ،طبق معیارهای ماینینگ یا همان استخراج بیت‌کوین، ماینرها نه تنها از میزان استخراج خود نکاسته‌اند و سخت کار می‌کنند، بلکه می خواهند هش‌ریت (نرخ میزان استخراج) خود را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهند.
نوشتار زیر ترجمه مقدمه یک کتاب تازه و جذاب است با عنوان "بیت‌کوین ونیز است" نوشته آلن فارینگتون و ساشا مایرز، البته مقدمه این کتاب را الکس گلادشتاین از فعالان برجسته حقوق بشر نگاشته است ، ترجمه این مقدمه به مناسبت آغار به کار سرویس رمزارز آسیا نیوز آنلاین تقدیم مخاطبان می گردد،در سرویس رمزارز آسیا نیوزآنلاین تلاش خواهیم کرد علاوه بر ارائه اخبار،تحلیل و گزارش های به روز و دقیق حوزه رمزارزها و بلاک‌چین درباره اهمیت این حوزه از منظر آینده پژوهی نیز ایده های مهمی را با شما در میان بگذاریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید