صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
کد خبر: 9856
گزارشگر: 213
۱۰۴۴
۰
۰
۲
از سوی منابع خارجی ادعا شد

آماده سازی مانور حمله گسترده به ایران/«ارابه های آتش» اسرائیل چه حرفی برای گفتن دارند؟

آماده سازی مانور حمله گسترده به ایران/«ارابه های آتش» اسرائیل چه حرفی برای گفتن دارند؟
براساس برخی منابع خارجی ادعا شده که برای اولین بار، ارتش اسرائیل با مانور موسوم به «ارابه های آتش» برای یک حمله گسترده به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌‌شود.

به گزارش آسیانیوز،  تایمز اسرائیل مدعی شد، پس از به‌کارگیری فناوری تازه هوش‌مصنوعی در ارتش اسرائیل، شمار اهداف احتمالی حمله‌ چهار برابر شده است و 
 برای اولین بار، ارتش اسرائیل، برای یک حمله گسترده به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌‌شود. این مانور قرار است اواخر همین ماه میلادی انجام شود.

روزنامه تایمز اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت در گزارشی ادعا کرد که ارتش اسرائیل در مانور «ارابه‌های آتش» حمله به مراکز و تاسیسات هسته‌ای ایران را تمرین خواهد کرد.

در این مانور، با بهره‌گیری از فناوری «هوش مصنوعی»، این امکان وجود دارد که اهداف نظامی تازه شناسایی و معرفی شود.

روزنامه تایمز اسرائیل در بخشی از گزارش روز سه‌شنبه خود می‌نویسد واحد هوش‌مصنوعی موسوم به «تولید اهداف جدید» اطلاعات خود را از طریق رهگیری و جمع‌آوری مجموعه بزرگی از داده‌های مرتبط با تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، ویدئوهای دوربین‌های نظارتی، تصاویر ماهواره‌ای و مجموعه بزرگی از حس‌گرهای مختلف به دست می‌آورد.

این سامانه جدید نظامی، با تجزیه‌و‌تحلیل و مرتبط کردن داده‌های به دست آمده، اهداف نظامی جدید تولید و معرفی می‌‌کند.

به نوشته تایمز اسرائیل، پس از به‌کارگیری فناوری تازه «هوش‌ مصنوعی» و «یادگیری ماشین» در ارتش اسرائیل، شمار اهداف احتمالی حمله‌ها چهار برابر شده است.

به نوشته تایمز اسرائیل، مقام‌های ارتش اسرائیل معتقدند که با به کارگیری این فناوری‌های تازه، شمار تلفات غیرنظامی کاهش می‌یابد و ارتش با دقت بیشتری می‌توانند نیروها و مراکز مشخصا «نظامی» را هدف قرار دهد. آماده سازی مانور حمله گسترده به ایران که واحد «تولید اهداف جدید»، تقریبا از دو سال پیش فعال شده و حتی در میانه هرج‌ومرج یک درگیری احتمالی هم می‌تواند اطلاعات تازه به دست آورد و اهداف نظامی جدید ایجاد کند.

به نوشته تایمز اسرائیل، حمله شبیه‌سازی شده اسرائیل به اهداف هسته‌ای ایران، بر فراز دریای مدیترانه از هفته چهار ماه مه شروع می‌شود.

با ادعاهای نوشته تایمز اسرائیل، نیروی هوایی این کشور نه تنها باید برای بمباران تاسیسات و مراکز هسته‌ای ایران که در اعماق زمین ایجاد شده راهی بیابد؛ بلکه باید خود را در برابر توانایی‌های پدافندی و دفاع هوایی ایران که به نوشته این روزنامه «روز‌به‌روز پیشرفته‌تر شده است»؛ هم آماده شود.

 آماده سازی مانور حمله گسترده به ایرانتایمز اسرائیل، ارتش اسرائیل همچنین باید خود را در برابر واکنش‌ها و اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی ایران و متحدانش در منطقه آماده کند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، که به زودی برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی عازم ایالات متحده است؛ روز سه‌شنبه گفت ایران مشغول کار روی سانتریفیوژهای پیشرفته اورانیوم در مراکز جدید زیرزمینی در نزدیکی تاسیسات اتمی نطنز است.

به گفته وزیر دفاع اسرائیل، ایران تنها چند هفته با تولید مواد کافی برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد. به گفته وزیر دفاع اسرائیل، یکی از درس‌های جنگ اوکراین این است که برای جلوگیری از وقوع جنگ‌ها «بهتر است هرچه زودتر از فشارهای اقتصادی، سیاسی و در صورت لزوم نظامی استفاده شود.»/

https://www.asianews.ir/u/6nz
اخبار مرتبط
مقام نظامی سابق ایالات متحده روایتی از کشمکش‌ها برای جنگ با ایران بعد از سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری گلوبال‌هاوک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کرده است.
برخورد شش موشک به یک پالایشگاه در شهر اربیل در جنوب عراق به آتش گرفتن یکی از مخازن اصلی این پالایشگاه منجر شد؛ این در حالی است که مصطفی الکاظمی این حمله را محکوم کرد.
در حالی که دیپلمات کره جنوبی گفت مذاکرات برجام در مرحله ثمربخش نهایی قرار ندارد، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد مذاکراتی دیگر باقی نمانده است؛ همچنانکه چند روز گذشته در برخی خبرها آمده بود آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته ای آماده می کند.
رسانه‌های اسرائیل به نقل از شماری از مقام‌ها و دیپلمات‌ها گزارش دادند که آمریکا خود را برای اعلام شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده می‌کند.
حسن مراد مرجان، دیپلمات ارشد ترکیه ای، با انتشار مقاله‌ای در نشریه «ترکی اسکوپ»، وابسته به مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه «دایان» اسرائیل گفت که «هر دو کشور با تهدیدهای مشابهی از طرف بازیگران منطقه‌ای مواجه هستند».
اسرائیل برای نخستین بار سامانه‌ جدید پدافندی لیزری خود با نام پرتو آهنین را آزمایش کرده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه اعلام کرد که ایران یک کارگاه جدید در نطنز راه‌اندازی خواهد کرد.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید