صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 9260
گزارشگر: 213
۶۲۵
۰
۰
۳
براساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آغاز فعالیت سانتریفیوژ نطنز/دوربین های بین المللی نصب شدند

آغاز فعالیت سانتریفیوژ نطنز/دوربین های بین المللی نصب شدند
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه اعلام کرد که ایران یک کارگاه جدید در نطنز راه‌اندازی خواهد کرد.
به گزارش آسیانیوز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که کار نصب دوربین‌های نظارتی در نطنز را به پایان رسانده و مهروموم‌های نصب‌شده بر ماشین‌ها را برداشته است‌
 
خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد دوربین‌های نظارتی این سازمان در تاسیسات نطنز نصب شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین)، اعلام کرد که ایران یک کارگاه جدید در نطنز راه‌اندازی خواهد کرد که قطعات سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم را با ماشین‌آلاتی که از مجتمع تسا در کرج به آنجا منتقل شده‌اند، می‌سازد. بر اساس این گزارش، ماشین‌آلات جدید از چهارشنبه شروع به کار کرده‌اند.
 
روز چهارشنبه ۱۳ آوریل، جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که فعالیت این ماشین‌آلات در کارگاه‌ جدید شروع شده است.
 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه در گزارشی محرمانه‌، به کشورهای عضو اعلام کرد که کار نصب دوربین‌های نظارتی در نطنز را در روز ۱۲ آوریل به پایان رسانده و مهروموم‌های نصب‌شده بر ماشین‌ها را برداشته است. در این گزارش محرمانه، درباره اینکه دوربین‌ها دقیقا در کدام بخش کار گذاشته شده‌اند، توضیح بیشتری وجود ندارد.
 
رویترز روز پنج‌شنبه نوشت که مدیریت آژانس در یک «گزارش محرمانه» که به رویت این خبرگزاری هم رسیده به اعضای خود خبر راه‌اندازی این سایت را اعلام کرده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر در روز چهارشنبه، ۱۷ فروردین، اعلام کرده بود که ایران تمام دستگاه‌های ساخت قطعات سانتریفیوژ خود را از کارگاه مربوطه در کرج به سایتی بزرگ‌تر در نظنز منتقل کرده است.

در آن زمان آژانس به محل این سایت جدید اشاره نکرده بود و در گزارش جدید هم به نوشته رویترز به مکان دقیق این سایت سانتریفیوژسازی جدید اشاره نشده است.

شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران (تِسا) واقع در کرج که اوایل تیرماه پارسال هدف حمله پهپادی قرار گرفت و ایران حمله به آن را به اسرائیل نسبت داد.

این شرکت با طراحی و تولید ماشین‌‌های سانتریفیوژ نسل جدید که با سرعت بسیار بالاتری غنی‌سازی اورانیوم را انجام می‌دهند نقش مهمی در پیشبرد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران داشت./

https://www.asianews.ir/u/67y
اخبار مرتبط
در آستانه رسیدن گزارش های مبهم از نتیجه مذاکرات هسته ای، قیمت دلار امروز همچنان افزایشی است و امروز تا بیش از ۲۸ هزار تومان رفت؛ همچنین اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز درباره نوسانات قیمت طلا توضیحاتی داد.
در حالی که احتمال حذف نشدن نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا افزایش یافته، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات هسته‌ای وین اعلام کرد: «واقعا نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم؛ این در حالی است که وی درباره وضعیت بدهی کره جنوبی به ایران نیز توضیحاتی داد.
وزیر خارجه ایالات متحده گفت: ساده بگویم که من نسبت به چشم‌انداز این مذاکرات که به نتیجه برسد، خیلی خوشبین نیستم و این به‌رغم همه تلاش‌هایی است که به خرج داده‌ایم.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.
سرویس آمبولانس ملی اسرائیل اعلام کرد به حومه تل‌آویو حمله تروریستی شده است.
یک نشریه اوکراینی خبر داد که ارتش روسیه در دو شهر نزدیک به پایتخت از بمب فسفر سفید استفاده کرده است؛ این در حالی است که دبیر کل ناتو در این باره هسته ای هشدار داده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تصمیمات سختی را برای بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به محدودیت‌ داریم و به دلایلی توافق با ایران حتمی نیست.
سازمان انرژی اتمی اوکراین از آلودگی رادیواکتیو در چرنوبیل خبر و هشدار داد.
براساس گزارش یک منبع خبری، ولادیمیر پوتین تصمیم دارد در ادامه جنگ اوکراین «یک مانور تخلیه هسته‌ای» برگزار کند که بسیاری از نزدیکان او چنین تصمیمی ابراز نگرانی کرده اند.
در حالی که برخی گزارش های خارجی از حمله اسرائیل به کرمانشاه و نابودی شمار زیادی از پهپادهای ایران خبر دادند، این رویداد را به تازگی سپاه پاسداران تایید کرده است.
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته به طور ناگهانی اعلام کرد که به دلیل برخی مسائل بیرونی، مذاکرات وین دچار وقفه طولانی می‌شود، استفانی القاق، مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا نیز در توییتی نوشت که عمیقا از اینکه مذاکرات وین متوقف شده، متاسف است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید