تازه ها
روزنامه آسیا اپراتور دوم  - 

نه به پلاک تاریخی

صاحبان خودروهای کلاسیک نسبت به مصوبه پلاک تاریخی اعتراض خود را  روز جمعه در پارکینگ استادیوم ازادی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار روزنامه آسیا ، روز جمعه به بهانه دیدن مسابقات موتور سواری به پارکینگ استادیوم آزادی رفتم که درآنجا با حضور انبوه خودروهای کلاسیک مواجه شدم.در نگاه اول تصور کردم اشتباها به نمایشگاه خودرو رفتم اما بعد از کمی گشت و گذار در میان خودرو ها متوجه شدم به یک گرد همایی جهت اعتراض به تصمیمات اخیر کمیته خودرو های کلاسیک دعوت شدم.

البته این موضوع به وسیله پلاکارت هایی که به شیشه خودرو ها نصب شده بود و روی آن نوشته شده بود (#-نه-به-پلاک-تاریخی) مشخص شده بود.تصمیم گرفتم برای اطلاع از موضوع به سراغ مالکان و رانندگان خودروها بروم و به گپ و گفتگو بپردازم.در این بین با یکی از مالکان به نام پویان ایروانی که گویا بیشتر از دیگر مالکان از چند و چون ماجرا خبر داشت هم صحبت شدم.ایروانی درباره علت شکل گیری کمپین “نه به پلاک تاریخی” گفت:حدود ۱۰ سال پیش و به علت حفظ محیط زیست و هوای پاک موضوع پلاک تاریخی در انجمن خودروهای کلاسیک ایران مطرح شد که به علت عدم پیگیری مدیریت انجمن بی نتیجه ماند. طرح مورد نظر نهایتا در شهریور ماه سال ۱۳۹۵ با نام قانون حفظ و صیانت از خودرو های تاریخی و کلاسیک  در همین هیات تصویب شد.

عهدنامه ترکمنچای

عهدنامه ترکمنچای نامیست که ایروانی بر روی طرح پلاک تاریخی گذاشته و در اینباره گفت : در این طرح کارگروهی معرفی شده که جز ضرر و زیان هیچ ارمغانی برای مالکان خودروهای کلاسیک ندارد. بر طبق قوانین مندرج در این طرح ، خودروهای مذکور دارای پلاک تاریخی شده و بخشی از اموال منقول میراث فرهنگی محسوب خواهند شد. همچنین کنترل، نحوه و اندازه استفاده و مالکیت و حتی تعویض قطعات و فروش خودرو ها از دست صاحبانشان خارج میشود و اجازه هیچگونه دخل و تصرفی در خودرو ندارند مگر با کسب مجوز از کارگروه مربوطه که آن هم در صورت صلاحدید کارگروه و با پرداخت هزینه خواهد بود. در یکی از بند های این طرح آمده که مالکان خودرو های کلاسیک میتوانند سالیانه فقط ۵۰۰۰ کیلومتر و هفته ای یک بار در مسیری مشخص شده تردد کنند. البته آن هم با کسب مجوز.

در بخش دیگری از این آیین نامه آمده که کلیه مالکین، فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرکاران خودرو های کلاسیک دیگر اجازه فعالیت در کشور را ندارند مگر با اخذ مجوز از طرف کارگروه که آن هم در صورت صلاحدید با پرداخت هزینه خواهد بود. از دیگر بند های آن، امکان شماره گذاری وسایل نقلیه ی فاقد سابقه شماره گذاری در سیستم راهنمایی و رانندگی است که  با ارائه مستنداتی منوط به تایید کارگروه مورد نظر است. البته بسیاری از مالکان حاضر در کمپین مذکور اعتقاد داشتند: افرادی سودجو و دارای رانت، خودروهای کلاسیک با ارزش را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند و از طرفی دیگر با خرید خودروهای کلاسیک کم ارزش در داخل کشور، اسناد خودروهای کم ارزش را بر روی خودروهای قاچاق گذاشته و با قیمت بالاتری در بازار داخلی به فروش می رسانند،گفته می شود این افراد رابطه نزدیکی با کانون جهانگردی و انجمن خودروهای کلاسیک دارند.

در پایان ، مالکان و معترضان به آیین نامه پلاک تاریخی دو خواسته داشتند. اول اینکه ، کار گروه توسط افرادی مدیریت شود که دارای سابقه فنی ،شناخت از خودروهای کلاسیک و علاقه به این خودرو ها باشند و دنبال منافع شخصی خود نباشند،دوم اینکه مصوبه پلاک تاریخی کنسل و طرحی کارشناسی شده جهت حفظ و صیانت از خودروهای کلاسیک ارائه شود تا هم منافع مالکان این خودروها حفظ شود و هم  علاقه مندان به این رشته در داخل کشور زیاد شوند.امیدوارم مسئولان ذی صلاح قدم مثبتی در راستای حل مشکل مالکان خودروهای کلاسیک بردارند.

در ادامه گزارش تصویری از این گردهمایی را ببینید

 

روزنامه آسیا اپراتور دوم  - 

چگونگی افزایش سهم بیمه در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد

یک کارشناس بیمه نوشت: بیمه بعنوان یک مولفه اقتصادی، نقش مهمی در اقتصاد کشورها داشته و هرچه سهم صنعت بیمه در تولید ناخالص داخلی و ضریب نفوذ آن بیشتر باشد اقتصاد آن کشور پیشرفته‌تر خواهد بود.

روزنامه آسیا اپراتور دوم  - 

گوشی پرچم‌دار G6 LG با صفحه‌نمایش ویژه خود در ایران رونمایی شد

این گوشی پرچمدار با نسبت جدید صفحه نمایش ، حالت ارگونومیک فوق‌العاده ، طراحی ساده و مدرن و دوام بالا، آینده گوشی‌های هوشمند را در دستان کاربران ایرانی خواهد گذاشت

روزنامه آسیا اپراتور دوم  - 

اداره شهر تهران بدون بکارگیری فاوا امکان پذیر نیست

ناصرعلی سعادت رئیس سازمان با اعلام این خبر گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش عمده ای در مدیریت نوین شهری دارد و بدون استفاده از راهکارهای این صنعت، مشکلات شهری همچون آلودگی هوا، ترافیک و معضلات معیشتی شهر همچنان پابرجاست.

روزنامه آسیا اپراتور دوم  - 

۴ درصد ثروتمند یاری وفادارتر از قالیباف نداشته‌اند

به دنبال صحبت‌هایی که در طول روزهای گذشته و به خصوص در جریان مناظره دیروز از سوی شهردار فعلی تهران مطرح شد، وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از رویه شهرداری در طول سال‌های گذشته اعلام کرد: آنچه که امروز از چهار درصد ثروتمند یاد می‌شود یاری وفادارتر از قالیباف نداشتند.

روزنامه آسیا اپراتور دوم  - 

امکان سکونت ۲۶ میلیون نفر در تهران

مدیرکل سابق برنامه و بودجه شهرداری تهران با بیان این‌که متاسفانه مدیریت شهری بسترساز خانه‌های لوکس خالی شده است گفت: با ادامه روند بساز و بفروشی فاقد تقاضا در شهر تهران امکان اسکان حدود ۲۶ میلیون نفر در تهران وجود دارد.

روزنامه آسیا اپراتور دوم  - 

ایران در راه تولید مشترک لوازم‌خانگی با اروپا

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حفظ همکاری‌های اقتصادی با کره‌ای‌ها در تولید مشترک لوازم خانگی، بر تمایل و حرکت ایران در تولید مشترک این محصولات به سمت اروپا خبر داد.