صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۱
کد خبر: 13031
گزارشگر: 213
۶۳۹
۰
۰
۲
در ادامه بارش برف در پایتخت

ورود سامانه بارشی سردتر به تهران از هفته آینده

ورود سامانه بارشی سردتر به تهران از هفته آینده
روز شنبه،۲۴ دی‌ماه، با ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر افزایش ابرناکی و اواخر شب بارش‌های پراکنده به صورت برف در سطح استان تهران مورد انتظار است.
به گزارش آسیانیوز، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران برای وضعیت جوی این استان بارش پراکنده برف طی امروز و ورود سامانه بارشی جدید از شنبه پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی و مدل‌های پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران برای امروز(22 دی‌ماه) در بیشتر نواحی در بعضی ساعات بارش پراکنده برف به‌ویژه نیمه شمالی و در ارتفاعات تا اوایل شب بارش برف گاهی همراه با کولاک، پدیده مه و به‌تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

به نقل از ایسنا، روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر افزایش ابرناکی و اواخر شب بارش‌های پراکنده غالبا به صورت برف در سطح استان و ادامه آن تا روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) مورد انتظار است.

با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سطح استان ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده به‌ویژه برای ارتفاعات، یخبندان، پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود و باتوجه به سردی هوا، رطوبت نسبی بالا و عدم وزش باد قابل ملاحظه، در مناطق پرتردد شهری در بعضی ساعات، آسمان همراه با غبارمحلی و گاهی غبارآلود به‌ویژه از یکشنبه بعدازظهر تا دوشنبه خواهد بود.

روز دوشنبه (۲۶ دی‌ماه) در بیشتر نواحی شاهد افزایش محسوس دما بین ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد خواهیم بود.

آسمان تهران فردا (۲۳ دی) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۲۴ دی) کمی ابری همراه با غبار محلی، به‌تدریج ابری و در اواخر وقت همراه با بارش پراکنده با احتمال بارش برف و وزش باد با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه آلودگی-امین‌آباد با کمینه دمای ۱۵- سردترین ایستگاه هواشناسی بود./
https://www.asianews.ir/u/92j
اخبار مرتبط
احتمال افزایش شاخص‌های آلودگی هوا در تهران و کرج، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد بسیار ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.
معاون استاندار تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا درخصوص مدارس و دانشگاه ها طرح زوج و فرد خودروها و دیگر تمهیدات اطلاعیه ای صادر کرد.
برف و باران اسیدی پس از آلودگی هوا، علاوه بر مخاطرات جدی برای سلامتی انسان؛ می‌توانند مستقیماً درختان و جنگل‌ها را از بین ببرند و چرخه فتوسنتز را نابود کنند.
براساس جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها فردا چهارشنبه 30 آذر تعطیل شدند.
در حالی که آلودگی هوای پایتخت، همچنان نفس شهر را بریده است، مدارس تهران باز هم تا آخر هفته غیرحضوری شدند و دانشگاه‌های تهران هم تا ۳شنبه مجازی هستند.
رشد سریع جمعیت، سطوح بالای نابرابری‌ها و ناتوانی بخش زیرساخت‌های حیاتی دربرابر مخاطرات اقلیمی و توسعه غیرپایدار شهری منجر به مخاطرات اقلیمی در شهرها شده است.
محققان با استفاده از تفاوت در آب‌وهوا، جمعیت و روز هفته ابتدا تخمین می‌زنند که آیا روزهایی در همان ماه و سال و شهرستان که سطوح بالایی از آلودگی را تجربه کردند، به افزایش غیرمعمول در خودکشی افراد آن شهرستان منجر شده است یا خیر.
ارسال پیامک از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای شهروندان می تواند تا چه حد حاوی هشدار خطر جدی برای پایتخت نشینان باشد؟
در حالی که نشریه اکونومیست پس از دو شهر جنگ زده، تهران را در سال 2022 ضعیف ترین شهر جهان طبقه بندی کرد، باید دید که چرا تهران این روزها شهری افسرده و عصبی شده است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید