صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۷
کد خبر: 13168
گزارشگر: 213
۶۳۷
۰
۰
۱
خبر سخنگوی اتحادیه جایگاه داران درباره قطع توزیع سوخت

توزیع بنزین معمولی ممنوع شد+جزئیات

توزیع بنزین معمولی ممنوع شد+جزئیات
سخنگوی اتحادیه جایگاه داران گفت: توزیع بنزین معمولی و یورو 2 در شهرهای بزرگ متوقف شد.

به گزارش آسیانیوز، رضا نواز، سخنگوی اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: مصرف روزانه بنزین در استان تهران حدود 20 میلیون لیتر است که دو برابر کشوری مثل ترکیه است.

وی در پاسخ به این سوال که از این میزان مصرف چقدر بنزین معمولی است، چقدر یورو2 و چقدر یورو 4 است؟ گفت: کلان شهرها که 95 درصد یورو 4 دارند یعنی در کلان شهرها الزام محیط زیستی است که سوخت یورو 4 توزیع شود و بنزین معمولی هم در تهران نداریم، ولی با شرایط سینوسی در حال حاضر بین 600 الی 700 هزار لیتر از این میزان به بنزین سوپر اختصاص دارد.

--------------

بیشتر بخوانید

«حذف» یارانه های پنهان و افزایش ناگهانی قیمت بنزین؟
---------------------------------
نواز تصریح کرد: ما الان در تهران توزیع بنزین یورو 2 نداریم، بنزین یورو 4 در تهران توزیع می شود و بنزین سوپر .

 

وی افزود: بر اساس استانداردهای ملی که وجود دارد و قانون هوای پاک و الزاماتی که وجود دارد 50 درصد بنزین توزیعی کشور یورو 4 است و در کلان شهرها کلا یورو 4 توزیع می شود.

این در حالی است که اوایل ماه گذشته، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه سهمیه‌بندی بنزین تغییری نمی‌کند، گفت: باید مصرف را مدیریت کنیم، زیرا مصرف بالای ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین با توجه به جمعیت کشور تطابق ندارد.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر واردات بنزین نداریم، تلاش برای تأمین نیاز بنزین داخلی با ظرفیت‌های داخلی است و بحث صادرات، در اولویت‌های بعدی ما قرار دارد.

وی افزود: برای سوآپ همنام با کشور روسیه و برخی کشورهای آسیای میانه در حال مذاکره و در مرحله توافق قرار داریم و مذاکرات برای سوآپ نفت خام با هدف استفاده در پالایشگاه‌های شمالی کشور در جریان است.

تسنیم نوشت سالاری از ارسال تجهیزات پالایشگاهی ایران به کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: این تجهیزات در حال استفاده در یکی از پالایشگاه‌های خارج از کشور است و با 2 پالایشگاه دیگر نیز توافقاتی برای استفاده از تجهیزات ایرانی انجام شده است.

-------------------------------------

بیشتر بخوانید:

بنزین گران می شود/سعدحریری «نگران ارسال سوخت ایران» به حزب الله لبنان!

--------------------------------------------------------------------------------

وی افزود: باید مصرف را مدیریت کنیم زیرا مصرف بالای 100 میلیون لیتر بنزین با توجه به جمعیت کشور تطابق ندارد؛ در این زمینه علاوه بر اصلاح الگوی مصرف باید سیستم خودروها نیز تغییر کند.


مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: اختلاف قیمت سوخت در ایران با کشورهای همجوار بسیار بالا است و این موضوع مسیر قاچاق را ایجاد می‌کند؛ برای جلوگیری از قاچاق باید استفاده از سامانه‌های پیمایش مانند «سپهتن» مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر نفت در خصوص وضعیت تولید و توزیع بنزین سوپر گفت:بعد از اتمام اورهال و تعمیرات پالایشگاه شازند، مشکلی در تولید بنزین سوپر نداریم، توزیع بنزنی سوپر در تهران آغاز شده و به‌تدریج توزیع آن در دیگر کلانشهر ها نیز آغاز و افزایش خواهد یافت./

https://www.asianews.ir/u/967
اخبار مرتبط
درحالی که تاکنون هزینه صدور کارت سوخت که در زمان ثبت درخواست کارت سوخت المثنی، از متقاضیان دریافت می شد، ۱۰ هزار تومان بود، حالا این هزینه چندین برابر شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: باید مصرف را مدیریت کنیم و در این زمینه علاوه بر اصلاح الگوی مصرف باید سیستم خودروها نیز تغییر کند.
مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز تولید بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.
تشکیل صف‌های طولانی پمپ بنزین از روز گذشته، حکایت از آن داشت که تعدادی از جایگاه‌های سوخت از شب گذشته بنزینی عرضه نمی‌کنند.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون همای تهران در شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۵۵ یعنی شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.
برساس گزارش ها یک پرونده فساد دیگر در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی، مربوط به شرکت پتروشیمی مهر، خبرساز شده است که بزرگترین تخلف در آن عدم بازگشت ۱۷۰ میلیون دلار معادل بیش از پنج هزار میلیارد تومان ارز صادراتی است.
در حالی که زمزمه گرانی بنزین در برخی اخبار وجود دارد، امروز گفته شد که سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید