صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
کد خبر: 14176
گزارشگر: 213
۱۴۱۳
۰
۰
۲
به دنبال بحران پخش گازهای ناشناس در مدارس

ادامه مسمومیت دختران دانش آموز در فروردین و ابهام در تحقیقات/گزارش وزارت بهداشت از مسمومیت در مدارس

ادامه مسمومیت دختران دانش آموز در فروردین و ابهام در تحقیقات/گزارش وزارت بهداشت از مسمومیت در مدارس
در حالی که مسمومیت دانش آموزان در مدارس با شروع سال جدید ادامه دارد، وزارت بهداشت با تایید این مساله نتیجه تحقیق را نامشخص اعلام کرد.

به گزارش آسیانیوز، معاون درمان وزارت بهداشت آخرین اخبار از بررسی مسمومیت سریالی در مدارس” توسط وزارت بهداشت را تشریح کرد.

 معاون درمان وزارت بهداشت آخرین اخبار از بررسی “مسمومیت سریالی در مدارس” توسط وزارت بهداشت را تشریح کرد.

وی درباره آخرین اخبار از بررسی و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز مسمومیت‌ در دانش‌آموزان، به ایسنا گفت: کمیته علمی پیش از سال جدید به دستور مقام عالی وزارت تشکیل شد و بیش از ۳۰ نفر از بهترین متخصصان کشور شامل متخصصین ریه، سم‌شناسی، میکروب‌شناسی، عفونی، روانپزشک، بهداشت محیط و… هم در این کمیته به بررسی گزارشات و یا بازدیدهای میدانی پرداختند.

وی افزود: این متخصصان علائم بیماران،‌ نتایج آزمایشگاهی و…. را بررسی کردند و فعلا نتایج تحقیقات تغییری نکرده است.

 کریمی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان داد در کمتر از ۱۰ درصد از دانش‌آموزان عوامل محرک تنفسی وجود داشته است که سبب بروز علائم تنفسی نظیر سرفه، تنگی نفس و علائم تحریکی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سایر دانش‌آموزان نیز عوامل هیجانی و استرسی به موضوع اضافه شده است، اظهار کرد: بخشی از این عوامل هیجانی ناشی از این بود که دانش‌آموز دوست خود را دیده و او هم دچار اضطراب شده و بخشی دیگر هم به دلیل فضاسازی رسانه‌ای بود که برخی با یک بوی غیر اختصاصی که شاید قبلا به آن اهمیت نمی‌دادند، اکنون دچار علائم اضطرابی می‌شوند.

-----------

بیشتر بخوانید

مرد حمله کننده به مادر دانش آموز تهرانسری که بود؟

--------------------------------

این در حالی است که با آغاز سال جدید و در چند روز گذشته مسمومیت سریالی در مدارس ارومیه، قم، پردیس و چند شهر دیگر ادامه دار بوده است و دانش آموزانی که گاز تنفس کرده بودند، به بیمارستان منتقل شده اند. 

---------------

بیشتر بخوانید

ماجرای جنجالی مسمومیت ادامه دار دانش آموزان دختر در شهرهای مختلف/نماینده مجلس گفت: عمدی است!
----------------------------------------

https://www.asianews.ir/u/9xw
اخبار مرتبط
در حالی که روز گذشته چند دانش آموز تبریزی در مدارس دچار بدحالی ناشی از تنفس گاز بودند، دختران مدرسه دخترانه سلامت در قم امروز مسموم شدند.
در حالی مسمومیت دانش آموزان تا امروزشنبه 20 اسفند ادامه داشت که هنوز برخی از دانش آموزان به دلیل مسمومیت ها در بیمارستان بستری می‌شوند.
یک روانشناس درباره بروز نشانه های روانی پس از مسمومیت‌ سریالی دانش‌آموزان دختر اظهار نگرانی کرد.
یزد - امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان در نقاط مختلف کشورعنوان کرد: امروزه در جنگ روانی شاهد مسمومیت فرزندان دانش آموز هستیم و هدف دشمنان به آشوب کشیدن جامعه است، همه باید توجه داشته باشند و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و مردم هوشیاری را باید کاملا از خودشان نشان دهند
مسمومیت سریالی با گازهای ناشناس و شیمیایی در مدارس دخترانه و پسرانه کشور نگرانی‌های زیادی را در جامعه ایرانی به وجود آورده است.
به دنبال خشونت یک مرد ناشناس، علیه یک مادر ،مقابل مدرسه ۱۳ آبان تهرانسر ، رییس پلیس فراجا دستوراتی صادر کرده است.
مسمومیت دانش‌آموزان مانند دومینو، مدارس را یکی یکی در برمی‌گیرد و روز گذشته تعداد مدارس بیشتری درگیر شدند، ولی هنوز علت اصلی فاش نشده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت در دانش آموزان شده و و در مورد عمدی بودن آن توضیحاتی داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید