صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
کد خبر: 14496
گزارشگر: 213
۱۳۳۸
۰
۰
۲
خبرهای مهم وزیر کار

اعطای کالابرگ در سراسر کشور/میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مابه التفاوت ها در اردیبهشت

اعطای کالابرگ در سراسر کشور/میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مابه التفاوت ها در اردیبهشت
وزیر کار گفت: سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند به صورت اعتباری حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید کالا خرید کنند.

به گزارش آسیانیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده و حدود ۵۰ هزار فروشگاه به این سامانه متصل شده است.

 سیدصولت مرتضوی درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی گفت: تقریبا سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده است چیزی حدود ۵۰ هزار فروشگاه؛ چه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چه غیرزنجیره‌ای تا این لحظه به این سامانه متصل شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همان‌طور که از قبل گفته شد مردم عزیز می‌توانند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید اعتباری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم جدیدی هنوز در رابطه با شیوه‌ها و بسته‌های جدید اتخاذ نشده است.

مرتضوی درخصوص وضعیت افزایش حقوق بازنشستگاه تأمین اجتماعی با توجه به انتقادهای صورت گرفته به مصوبه شورایعالی کار عنوان کرد: افزایش حقوق‌ها در شورایعالی کار مصوب شده و احکام‌شان در حال صادر شدن است.

 

آخرین وضعیت میزان افزایش حقوق بازنشستگان

این در حالی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند روزگذشته در پاسخ به این پرسش که «میزان افزایش حقوق کارگران ۲۷ درصد اعلام شد، بازنشستگان چه طور و آیا در احکام حقوقی اعمال شده است؟» گفت: همه ساله به استناد تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۴۱ قانون کار، جامعه‌ای متشکل از نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیل شورای عالی کار تشکیل جلسه می‌دهند و ساعات طولانی در حال رایزنی هستند تا به تصمیمی برسند.

مرتضوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: امسال درباره حداقل حقوق و دستمزد، شورای عالی کار به اتفاق آرا به تصمیم نهایی رسید؛ صورتجلسه به امضای همه طرفین رسید و حداقل حقوق بالغ بر ۲۷ درصد رشد یافت. حداقلی‌بگیران ما ۱۳.۵ درصد از کل جامعه کارگری‌مان را دربرمی‌گیرند. حقوق حداقلی‌بگیران برای مثال کسانی که ابتدای استخدام و به کارگیری هستند ۲۷ درصد افزایش یافت که نسبت به سال گذشته که ۵۷ درصد بود تعدیل داشت و تلاش شد تلفیقی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه این افزایش در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی اعمال شد گفت: پرداخت به بازنشستگان کشوری با اعمال افزایش، طبق قانون مصوب مجلس صورت گرفت. این افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال شده است و از اردیبهشت پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/a6o
اخبار مرتبط
وزارت رفاه اعلام کرد: استفاده از کالابرگ اختیاری است، سرپرستان خانواری که تمایل به خرید کالا از این روش ندارند، می‌توانند به روال گذشته کل مبلغ یارانه خود را برداشت کنند.
براساس اطلاعیه وزارت کار شرایط جدید واریز یارانه اعلام شد و در صورتی که سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، می توانند رقم کامل یارانه را از حساب برداشت کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان جزئیاتی درباره طرح کالابرگ گفت: واریز یارانه نقدی و کمک معیشتی ها در سال جدید ادامه دارد.
وزارت کار اعلام کرد : ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده است و مردم می توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای مشمول این طرح را خریداری کنند.
برخی تحلیل‌‌‌ها با اشاره به فشار تورم، خط فقر در کشور را حدود ۳۰میلیون تومان برای هر خانوار برآورد کرده‌‌‌اند.
پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، براساس خبرها موضوع اجرای کالابرگ فعلا منتفی شده است و پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد در طرح اجرای کالابرگ اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اجرای طرح مدیریت هوشمند توزیع یارانه آرد و نان، میزان صرفه‌جویی و نحوه توزیع آرد و طرح ارائه کالابرگ و اجرای سراسری آن اعلام شد.
سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ ها گفت: پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال تغییری ندارد و در سال آینده تغییرات خواهیم داشت.
براساس گفته مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک‌ در جدول مبنایی که منتشر شده است، سهم پرداختی مردم، دقیقا بر اساس قیمت کالاها در شهریور ۱۴۰۰ است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید