صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۸
کد خبر: 2615
گزارشگر: 213
۴۴۴
۰
۰
۲
براساس اخبار رویترز

گزارش آژانس از دومین مرکز هسته‌ای در ایران چیست؟

گزارش آژانس از دومین مرکز هسته‌ای در ایران چیست؟
بر اساس اعلام رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازرسان این سازمان به دومین مرکز فعالیت‌های هسته‌ای ایران دسترسی پیدا کردند و دسترسی بازرسان آژانس به این مرکز بر اساس موافقت ایران امکان‌پذیر شد.
بر اساس اعلام رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازرسان این سازمان به دومین مرکز فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران، دسترسی پیدا کردند.

دسترسی بازرسان آژانس به این مرکز بر اساس موافقت ایران، امکان‌پذیر شد.

جمهوری اسلام ایران در سفر ماه گذشته مدیرکل آژانس به تهران با این موضوع موافقت کرده بود.

به گزارش امروز رویترز، آژانس در بیانیه رسمی خود به نام هیچ‌یک از این دو مرکز اشاره‌ای نکرده، اما اعلام کرده که فعالیت در این دو مرکز به سال ۲۰۰۳ میلادی بازمی‌گردد.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند ایران در آن سال مشغول یک برنامه هسته‌ای مرتبط با ساخت سلاح هسته‌ای بوده است.

با آنکه آژانس اعلام کرد رسما اجازه دسترسی به همه مراکز هسته‌ای در سراسر ایران را دارد، اما تهران برای هفت ماه، مانع دستیابی آژانس به این دو مرکز شده بود.

ایران همواره اعلام کرده به همه توافقات هسته‌ای خود پایبند است./
https://www.asianews.ir/u/1L7
اخبار مرتبط
وزیر مشاور در امور خارجی امارات در سازمان ملل گفت: امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل ندارد، بلکه سیاست جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر سبب نگرانی بسیاری از کشورهای عربی شد و آنها را وادار کرد با نگاهی تازه به روابط خود با اسرائیل توجه کنند.
وزیر خارجه ایران می‌گوید که دولت آمریکا در صورت تمایل به بازگشت به برجام، باید به ایران خسارت بدهد و تعهد بدهد که «اقداماتی» مانند خروج از برجام را دیگر انجام نخواهد داد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که با وجود فشارهای دولت آمریکا، ایران باید نقض تعهدات خود در چارچوب برجام را متوقف کند.
آمریکا در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت.
ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع و سایر بخش‌های درگیر در برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی ایران وضع کرد تا موضع این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب فعال شدن «مکانیسم ماشه» را تقویت کند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: توافق قبلی که جان کری و جو بایدن آن را امضا کرده بودند به ایرانی‌ها اجازه می‌داد چند هفته دیگر دوباره به مبادلات قاچاق سلاح دست بزنند.
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
بریتانیا، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام ، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید