صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
کد خبر: 2642
گزارشگر: 213
۱۰۷۵
۰
۰
۱
رییس جمهور:

مراسم اربعین نمادین هم برگزار نمی شود

مراسم اربعین نمادین هم برگزار نمی شود
حسن روحانی که در برنامه های عمومی شرکت ندارد و صرفا از طریق ویدئویی سخنرانی می کند، گفت: مراسم چهلم امام سوم شیعیان به صورت نمادین هم برگزار نخواهد شد.

از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران حسن روحانی هم در برنامه های عمومی شرکت ندارد و صرفا از طریق ویدئویی سخنرانی می کند

رئیس جمهور ایران امروز گفت: که مراسم چهلم امام سوم شیعیان به صورت نمادین هم برگزار نخواهد شد.

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا توضیح داد: "هیچ رفت و آمدی برای راهپیمایی در عراق وجود ندارد و مرزهای کشور به طور کامل بسته است و تأکید می‌کنیم هیچ‌کس نباید به سمت مرز عراق حرکت کند و در داخل کشور هم در هیچ شهری راهپیمایی نمادین اربعین نداریم".

مراسم راهپیمایی اربعین چند سالی است که از شهرهای مختلف ایران به سمت کربلابرگزار می شود اما دولت عراق امسال اعلام کرده است که به دلیل شیوع ویروس کرونا حاضر به پذیرش زائران نیست و مرزهای خود را با ایران بسته است.

در روزهای اخیر برخی از زائران با مراجعه به مرزها برای ورود به عراق تلاش کرده اند که موجب درگیری هایی با مرزبانان شده است.
روحانی که ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا را بر عهده دارد در جلسه امروز، دوازدهم مهر ماه، گفته است برخی افراد متخلف زائران را به دروغ به سمت مرزها برده اند اما در میانه راه رها کرده‌اند.

رئیس جمهور همچنین گفت: "تأکید می‌کنیم که هیچ‌کس به سمت مرز حرکت نکند و نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، مرزبانی، استانداری‌ها و وزارت کشور در این زمینه باید احساس مسئولیت کنند که باید از جان مردم محافظت کنیم".

به گفته وی، همه مردم با رعایت کامل اصول بهداشتی عزاداری اربعین و ماه صفر را در منازل خود انجام دهند./

https://www.asianews.ir/u/1Lx
اخبار مرتبط
گزارش ها حالی است که رئیس جمهوری آمریکا پس از رفتن به بیمارستان در یک سوئیت مخصوص در بیمارستان نظامی والتر رید حضور دارد و در شرایط حال عمومی مناسب به کار خود ادامه خواهد داد.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، خواستار تعطیلی یک هفته‌ای برخی مشاغل تهران با هدف مهار کرونا در پایتخت شد.
پس از اعلام خبر مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شاخص سهام در آمریکا ۱.۴ درصد سقوط کرد و قیمت نفت حدود ۳ درصد کاهش یافت.
ساعتی پس از آن که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد به دنبال مثبت شدن تست کرونای هوپ هیکس، دستیار خود، باید خود را قرنطینه کند، دونالد ترامپ خبر داد که خود و همسرش نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.
معاون دانشجویی وزیر بهداشت گفت: ۱۵۸ شهر کشور در شرایط قرمز کرونا قرار دارند و فوتی در دانش‌آموزان به ندرت اتفاق افتاده اما آنچه که مهم است این بوده که دانش آموزان ناقلان خوبی هستند.
وزیر بهداشت ایران در سخنانی کنایه‌آمیز خطاب به رئیس بانک مرکزی ایران گفته است برای اینکه موجب تزلزل پایه‌های نظام و تغییر نرخ دلار نشود، به معاون خود دستور داده است بودجه اندکی که برای مبارزه با کرونا اختصاص یافته بود را برگرداند.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: پایتخت ایران در وضعیت کاملا بحرانی قرار دارد و باید محدودیت‌های یک‌هفته‌ای اعمال شود.
در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید۱۹، توافقنامه‌ای توسط رییس سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین‌المللی واکسن، ارسال شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید