صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۹
کد خبر: 2787
گزارشگر: 213
۹۷۵
۰
۰
۱
از سوی ایالات متحده صورت گرفت:

تحریم 6 شرکت‌ و افراد چینی به دلیل همکاری با کشتیرانی ایران

تحریم 6 شرکت‌ و افراد چینی به دلیل همکاری با کشتیرانی ایران
ایالات متحده اعلام کرد که نام دو شهروند و شش شرکت چینی را به دلیل همکاری‌های آنها با یک شرکت کشتیرانی ایرانی که پیش از این مشمول تحریم‌های واشینگتن بود، به فهرست سیاه خود اضافه کرده است.
ایالات متحده روز گذشته ۲۸ مهر اعلام کرد که نام دو شهروند و شش شرکت چینی را به دلیل همکاری‌های آنها با یک شرکت کشتیرانی ایرانی که پیش از این مشمول تحریم‌های واشینگتن بود، به فهرست سیاه خود اضافه کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه خود از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نام برده است که تابستان امسال تحت تحریم‌های واشینگتن قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اطلاعیه اظهارات مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده را بازتاب داده است که به تمام بنگاه‌های اقتصادی و مالی در سراسر جهان هشدار داده است که اگر با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند باید خطر تحریم‌های آمریکا را بپذیرند.

آقای پومپئو گفت، جامعه جهانی از مدت‌ها پیش می‌داند که حکومت ایران از این سازمان کشتیرانی و شرکت‌های تابعه آن برای حمل و نقل اسلحه و قطعات مورد نیاز برنامه موشکی خود استفاده می‌کند.

اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا همچنین به شرکت کشتیرانی ای‌سیل در شانگهای اشاره می‌کند که از شرکت‌های وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است و تابستان امسال تحریم شد.

این اطلاعیه می‌گوید که از زمان تحریم این دو شرکت، «گروه ریچ هولدینگ» مستقر در شانگهای به همراه «ریچ شیپینگ لاینز» امکان کناره گرفتن کشتی‌های ایرانی در بنادر چین را فراهم آورده‌اند.

دیگر شرکت‌های چینی نیز که همراه این دو شرکت در روز دوشنبه به فهرست تحریم‌های ایالات متحده اضافه شدند عبارتند از کشتیرانی دیلایت، کشتیرانی گریسیوز، کشتیرانی نوبل و کشتیرانی سوپریم.

همچنین مدیرعامل و رئیس گروه ریچ هولدینگ نیز تحت تحریم‌های جدید ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

بر این اساس دسترسی افراد و شرکت‌های نام برده به دارایی‌های خود در ایالات متحده مسدود می‌شود و هیچ شهروند آمریکایی نیز حق انجام معامله با آنها را ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، با خروج از توافق هسته‌ای با ایران در اردیبهشت ۹۷ و بازگرداندن تحریم‌ها تلاش کرده است که ایران را پای میز مذاکره بیاورد، مذاکراتی که تنها به برنامه هسته‌ای ایران محدود نمی‌ماند، بلکه برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای آن را هم شامل می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/1NS
اخبار مرتبط
صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود گفت که بدهی خالص دولت ایران در سال ۲۰۲۰ به حدود ۲۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید و این رقم معادل ۴۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور است.
در حالی که ایران امروز اعلام کرد تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به انقضا رسیده، مقامات آمریکا نیز گفته اند با به کارگیری سازوکار ماشه تمامی تحریم‌های سازمان ملل و همچنین تحریم‌های تسلیحاتی را علیه تهران اعمال می شود.
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی «نقض مکرر و شدید» حقوق بشر در ایران را «مایه نگرانی جدی» دانست و همچنین بر همه‌گیری کرونا در جهان که ایران را پیش از هر کشور دیگر به پیشرو آمار کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد، اشاره داشت.
با ادامه بحران افزایش قیمت ارز در ایران، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به منظور آزادسازی منابع ارزی ایران به عراق سفر کرده است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران در حدی بسیار بالاتر از آنچه متعهد شده، به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.
ایالات متحده آمریکا ۱۸ بانک دیگر ایران را امروز در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
دولت آمریکا شدیدترین تحریم های بخش مالی مانند تحریم کل سیستم بانکی ایران به منظور قطع اقتصاد ایران از جهان خارج را امروز اعمال می کند.
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به بدتر شدن شیوع ویروس کرونا و وضعیت زندانیان سیاسی در ایران بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای کمک به ایران تاکید کرده است.
الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هرگز به این شکل نبوده است و ما آن را ادامه خواهیم داد.
وزیر دفاع اسرائیل گفته است که توافق‌های عادی‌سازی روابط کشورش با دولت‌های عربی جبهه مبارزه علیه ایران را تقویت می‌کند.
بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، برنج خارجی در دوره یکساله ۱۰۹ درصد و لپه ۱۱۹ درصد گران‌تر شده‌اند. این یعنی تورم ۳ رقمی به اقتصاد ایران بازگشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید