صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۳
کد خبر: 2820
گزارشگر: 213
۱۸۷۳
۰
۰
۱
اظهارات امروز یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران:

فاجعه کرونایی ایران با اعلام چهار برابری فوتی ها نسبت به آمار رسمی/کشور باید «آرایش جنگی» بگیرد

فاجعه کرونایی ایران با اعلام چهار برابری فوتی ها نسبت به آمار رسمی/کشور باید «آرایش جنگی» بگیرد
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
 
حسین قشلاقی،‌ عضو شورای عالی نظام پزشکی، امروز تشدید شیوع کرونا در کشور را به علت «مدیریت ناکارآمد» دانست و گفت: «شرایط کنونی از مدت‌ها قبل از سوی کارشناسان پیش‌بینی شده و هشدارهای لازم داده شده بود.»
 
او پایین‌تر بودن آمار اعلامی مبتلایان را به دلیل تعداد کم آزمایش پی‌سی‌آر دانست و افزود: «بر اساس گزارش‌های میدانی کادر درمان و همچنین با بررسی آمار دفن‌شدگان،‌ می‌توان گفت میزان مرگ و میر کرونا در کشور حدود سه تا چهار برابر آمار رسمی است.»
 
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت،‌ شمار فوتی‌های این بیماری به ۳۳۵ نفر در روز رسیده است.
 
عضو شورای عالی نظام پزشکی در ادامه اشاره کرد: «میزان مرگ‌ومیر واقعی قابل کتمان نیست و وزارت بهداشت صرفا مواردی که تست مثبت دارند در آمار فوت‌شدگان محسوب می‌کند.»
 
قشلاقی درباره پایین بودن میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم گفت: «عدم اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق وضعیت موجود این بیماری در کشور و صرفا اعلام وضعیت زرد یا قرمز در شهرها،‌ اشتباهی خطرناک و غیرقابل جبران و از دلایل مهم افزایش مبتلایان و فوت‌شدگان است.»
 
معاون وزارت بهداشت پیشتر گفته بود تنها حدود ۵۸ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ این رقم در تهران پایین‌تر است.
 
عضو شورای عالی نظام پزشکی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت «کیفیت پایین ماسک‌های موجود»، «مصرف چندباره ماسک به علت مشکلات معیشتی»، «ابتلای کادر درمان»، «کمبود و نقص تجهیزات حیاتی» از جمله دلایل افزایش مبتلایان و مرگ‌ومیر کرونا در ایران است.
 
اختلاف دوباره بر سر تعطیلی اماکن مذهبی
 
در پی تصویب و ابلاغ محدودیت‌ها برای ۴۳ شهر کشور، اختلاف‌ نظر درباره تعطیلی اماکن مذهبی دوباره آغاز شده است. 
 
به نقل از فارس،  با انتقاد از رسانه‌های اصلاح‌طلب  به دلیل انتشار خبر تعطیلی حرم «امام‌ رضا»،‌ «حضرت معصومه» و «حضرت عبدالعظیم»،‌ به روشن نبودن جزییات محدودیت‌های تصویب‌شده کرونا اشاره کرد و این خبر را «نادرست» خواند.
 
از سوی دیگر، این خبرگزاری به نقل از سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت،‌ نوشته تغییری در تصمیمات ستاد کرونا برای تعطیلی حرم‌ها ایجاد نشده و همچنان صحن این اماکن باز است.
 
پیشتر نیز در زمان موج اول شیوع کرونا،‌ اختلاف و تاخیر در زمینه تعطیلی و همچنین تسریع در بازگشایی مجدد اماکن مذهبی مورد انتقاد رسانه‌ها و کارشناسان بهداشت قرار گرفته بود.
 
زالی: باید آرایش جنگی بگیریم
 
علیرضا زالی،‌ فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، خواستار «آرایش جنگی» همه دستگاه‌های کشور شد.
 
او گفت: «چهره فراگیر،‌ متکثر و فرسایشی که این ویروس در کشور ایجاد کرده،‌ به گونه‌ای است که بخش زیادی از توان و استطاعت دستگاه‌های اجرایی کشور مصروف شده است.»
 
تشدید وضعیت شیوع کرونا در حالی است که سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر می‌دهد.
 
پیشتر رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرده بود مواجهه طولانی‌مدت با ذرات معلق و گازهای آلاینده موجب افزایش بار ویروس و اختلال سیستم دفاعی در بیماران کرونا می‌شود./
https://www.asianews.ir/u/1Op
اخبار مرتبط
مرگ هر انسان به تنهایی فاجعه ای بزرگ است که هرگز قابل جبران نیست و در همین راستا"عادی پنداری" جان باختن روزانه دهها هموطن، به مراتب بحرانی عمیق تر از خود کرونا و اثرات آن است.
دومین و آخرین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در بلمونت نشویل در ایالت تنسی برگزار شد.
همانطور که صندوق بین المللی پول هشدار می دهد در حال نزدیک شدن به سمت بدترین رکود اقتصادی در طول تاریخ هستیم مخصوصا صنعت هنر که در معرض رکود مضاعف است.
علی رغم اعلام وزارت بهداشت مبنی اینکه شمار روزانه مبتلایان به کرونا از پنج هزار نفر بالاتر رفته است، یک پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید آمار واقعی جان‌باختگان این بیماری نیز ۲/۵ برابر آمار رسمی است.
محمدرضا گلزار گفت که پس از ابتلا به کرونا ریه‌هایش درگیر و به همین دلیل در بیمارستان بستری شده‌ است.
بیل گیتس در اظهار نظر جدید خود درباره کرونا گفته است تا پایان سال جاری شرایط پاندمی کرونا بدتر می شود، ولی در اوایل سال جدید و سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ چند واکسن احتمالا عرضه خواهد شد
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی «نقض مکرر و شدید» حقوق بشر در ایران را «مایه نگرانی جدی» دانست و همچنین بر همه‌گیری کرونا در جهان که ایران را پیش از هر کشور دیگر به پیشرو آمار کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد، اشاره داشت.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.
بنا بر پیشنهاد برخی کارشناسان در نبود واکسن کرونا باید اجازه داد ویروس شیوع طبیعی در جمعیت پیدا کند، اما رئیس سازمان بهداشت جهانی چنین رویکردی را هم از نظر علمی و هم به لحاظ اخلاقی مشکل‌ساز دانست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید