صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۴
کد خبر: 2919
گزارشگر: 213
۱۵۳۳
۰
۰
۱
آخرین وضعیت بازار طلا و فلزات

صعود جهانی طلا و نقره با پیشتازی بایدن

صعود جهانی طلا و نقره با پیشتازی بایدن
قیمت هر اونس طلا در پایان روز پنج‌شنبه بالاخره به انتخابات واکنشی قاطعانه نشان داد و قیمت طلا امروز با ۲.۵ درصد صعود به بالاترین قیمت نزدیک به ۷ هفته گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا در پایان روز پنج‌شنبه بالاخره به انتخابات واکنشی قاطعانه نشان داد. قیمت طلا امروز با ۲.۵ درصد صعود به بالاترین قیمت نزدیک به ۷ هفته گذشته رسید. بازار سهام و بیش از آن بیت‌کوین، مانند طلا وضعیتی بسیار صعودی داشتند.

قیمت طلا با بسته شدن بازار‌های جهانی با 44 دلار افزایش به 1946 دلار رسید. قیمت لحظه‌ای اونس طلا در روز پنج‌شنبه پس از هفت هفته وارد نیمه دوم کانال 1900 شد. البته دست‌یابی به این سطح تنها 10 دقیقه دوام داشت و بالاترین قیمت آن 1952 دلار بود.

این جهش عظیم در قیمت جهانی طلا، حاصل از افزایش شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا است. انتظار می‌رود، در صورت بایدن پیروز انتخابات شود، وی برای محرک‌های مالی بیشتر و پرهزینه‌تر تلاش کند. این تلاش می‌تواند از سمت کنگره باشد یا از طریق فرمان اجرایی.

سبقت دیگر فلزات گران‌بها از طلا

در بازار سایر فلزات گران‌بها نیز افزایش قیمت‌ها بسیار چشمگیر بوده است. هر اونس نقره با رشد 4.5 درصدی به 24.99 دلار رسیده است. پلاتین با 3.4 درصد افزایش بر روی 898.7 دلار قرار دارد، اما پالادیوم که به گفته تحلیل‌گران، مانند نقره در برنامه‌های بایدن نقش صنعتی خواهد داشت، بیشترین بازدهی را میان این فلزات گران‌بها داشته است. قیمت هر اونس پالادیوم با 5.2 درصد افزایش به 2408 دلار رسید.

ادامه صعود در بازار سهام

  مانند طلا و فلزات گران‌بها بازار سهام نیز از افزایش احتمال محرک‌های جدید مالی بیشتر، تاثیر مثبت می‌گیرد. در حالی که بازار سهام به‌طور معمول با بازار‌های فلزات‌گران‌بها رقیب محسوب می‌شود، اما در هفته‌های گذشته که هر دو بازار درگیر محرک‌های مالی بودند با یکدیگر همسو و هم جهت شده اند.

در روز پنج‌شنبه، بازار‌ سهام آمریکا روز افزایشی دیگری را تجربه کرد. مانند چهارشنبه، شاخص‌های بازار‌های بورس آمریکا بین 1 تا 3 درصد افزایش یافتند. شاخص نزدک مرکب 2.4 درصد رشد کرد و شاخص اس‌اند‌پی 500 و میانگین صنعتی داو جونز و هر کدام 1.7 درصد افزایش یافتند.

زلزله دیجیتال

  اما افزایش قیمت بیت‌کوین تمام آن چه گفته شد را کوچک و ناچیز جلوه می‌دهد. قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته سقف ‌های خود را یکی پس از دیگری شکسته است. قیمت این رمز ارز ابتدا سقف 1400 دلار را و سپس ساعاتی پیش سقف 1500 دلار را شکست. قیمت بیت‌کوین با 1300 دلار افزایش تا 15,307 دلار هم بالا رفت. قیمت کنونی بیت‌کوین در ساعت 1 بامداد با 7.5 درصد افزایش بر روی 15,103 دلار قرار دارد.

قیمت فعلی بیت‌کوین بالاترین قیمت آن از صعود و سقوط تاریخی اواخر سال 2017، محسوب می‌شود. این افزایش قیمت به کانال 15 هزار دلار در حالی رخ داده است که امیدوارانه ‌ترین تحلیل‌ها تنها انتظار داشتند که قیمت آن به کانال 14 هزار دلار برسد./


https://www.asianews.ir/u/1PR
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که قیمت کالاهای اساسی در کشور در هفته آینده تغییر محسوسی خواهد داشت!
امروز قیمت سکه می‌تواند وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شود؟ قیمت دلار قادر خواهد بود یک‌بار دیگر کانال ۲۹ هزارتومانی را مورد آزمون قرار دهد؟ پاسخ به این سؤال بستگی به یک پرسش دیگر دارد؛ معامله گران سکه و دلار تا چه اندازه حاضر هستند بر روی برد ترامپ و ماندن در کاخ سفید قمار کنند؟
شواهد نشان می دهد بازار سکه که تا دو هفته قبل پر رونق بود و حتی در کانال ۱۵ میلیون تومان قرار داشت، فعلا با افت و ریزش مواجه شده است و معامله گران دست به عصا در بازار حرکت می کنند.
Kevin Trudeau موسس کلاب شبکه جهانی اطلاعات GIN است گفته است: یکی از خواسته های من این است که به ایران بیایم و شخصا «رازهای موفقیت» را در اختیار کسانی قرار دهم که علاقمند به یادگیری آنها هستند.
مجتمع «الماس»کریمخان که قرار است به صورت تخصصی و آنلاین به کار طلا، جواهر، سکه، ساعت و صنایع وابسته اختصاص داده شود، در مرکز شهر و خیابان کریمخان قرار دارد.این مجتمع دارای ۱۳۵ واحد اداری ۱۳ طبقه و همچنین ۶ طبقه پارکینگ طبقاتی است.. به همین منظور با سعید رضوی، صاحب جواهر فروشی قدیمی «الهام» در پاساژ «میلاد نور» و کارشناس طلا و جواهر که سابقه خانوادگی طولانی در این صنف دارند، در خصوص مجتمع الماس و وضعیت فعلی قیمت ها در بازار طلا گفت و گوی کوتاهی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
در حالی که بورس تهران از نیمه مردادماه امسال تاکنون در مسیر سقوط قرار گرفته است؛ شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه با افتی ۴۷ هزار واحدی به حدود ۱.۵ میلیون واحد رسید که نسبت به روز گذشته بیش از ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه 30 هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند، بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟
سخنگوی گمرک ایران چندی پیش از صادرات پوشاک ایران به ۲۹ کشور جهان خبر داد و به آن دلیل که از کشورهای مانند سوییس، ایتالیا ‌و اسپانیا که خود مهد مُد و لباس هستند، به عنوان کشور وارد کننده در این خبر نام برده شد، واکنش هایی در برداشت.. در این باره با صدرا شریعتمداری، فعال صنعت پوشاک، تولید کننده، ایده پرداز برند و مُد و فشن نویس باسابقه صحبت کردیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید