صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۴
کد خبر: 3227
گزارشگر: 213
۱۱۰۲
۰
۲
۱
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا:

مردم باید یلدای امسال را نادیده بگیرند

مردم باید یلدای امسال را نادیده بگیرند
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا امروز با اشاره به تداوم اجرای طرح منع تردد شبانه و طرح ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی از مردم خواست که «از شب یلدای امسال بگذرند».
دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا امروز با اشاره به تداوم اجرای طرح منع تردد شبانه و طرح ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی از مردم خواست که «از شب یلدای امسال بگذرند».

در چند روز گذشته چندین مسئول و کارشناس در ایران درباره پیامدهای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی به مناسبت شب یلدا هشدار داده‌اند.

رئیس ‌جمهور ایران هم روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به احتمال ابتلای ۲۰ تا ۳۰ نفر به کرونا از یک مبتلای بی‌علامت گفت که در صورت برگزاری دورهمی‌های خانوادگی به مناسبت شب یلدا، دو هفته بعد از آن شاهد موج جدید کرونا خواهیم بود.

معاون کل وزارت بهداشت ایران هم ضمن درخواست از شهروندان برای خودداری از برگزاری مراسم شب یلدا خواست که این مراسم به صورت «تصویری» و «مجازی» برگزار شود.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت از اول آذر محدودیت‌های بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر، محدودیت تردد شبانه، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان در ادارات را حداقل برای دو هفته اعمال کند.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت در هفته سوم آذرماه شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا به تدریج کاهش یافته است.

مقام‌های وزارت بهداشت وزانه درباره آمار کرونا در کشور گزارش می‌دهند، ولی صحت این آمارها با تردیدهای جدی از سوی منابع داخلی و خارجی روبه‌رو بوده است./
https://www.asianews.ir/u/1Uz
اخبار مرتبط
با گذشت بیش از ده ماه از شیوع کرونا در کشور، نه تنها مستمری یا مقرری فراگیر به همه شهروندان پرداخت نمی‌شود بلکه مستمری بیمه بیکاری که بخش اصلی حقوق قانونی کارگران طبق قانون اساسی، قانون کار و نظام تامین اجتماعی است، هنوز به‌طور مناسب، به موقع و به میزان کافی پرداخت نمی‌شود.
براساس آخرین گزارش‌ رسمی وزارت بهداشت ایران که امروز اعلام شد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت ایران، با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار پرستار به علت ابتلا به کرونا از سیستم درمانی کشور خارج شده و به قرنطینه رفته‌اند گفت: «فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است.»
در حالی که پیش از این یک مقام وزارت بهداشت از قطع زنجیره شیوع کرونا در ایران سخن گفته بود، یک عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفته است: «حتی نتوانسته‌ایم اپیدمی را به حدی پایین بیاوریم که کنترل شود، چه برسد به اینکه زنجیره انتقال را قطع کنیم».
در ادامه افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در ایران، رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران، از تعطیلی ادارات سراسر کشور در هفته آینده خبر داد.
بسیاری از کارگران استان لرستان تن به قراردادهای کاری چندماهه می‌دهند؛ درحالی‌که ماهیت شغلی آنها مستمر است و کارگران لرستانی با گسترش کرونا شرایط بدی را تجربه می‌کنند؛ اگرچه تمام کارگران استان لرستان از آثار گسترش کرونا در امان نبوده‌اند ولی آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی نسبت به صنوف دیگر بیشتر بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید