صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۶
کد خبر: 3267
گزارشگر: 213
۵۲۲
۰
۰
۱
از سوی وزارت خزانه داری آمریکا:

شرکت های اماراتی و هنگ‌کنگی به دلیل ارتباط با پتروشیمی ایران تحریم شدند

شرکت های اماراتی و هنگ‌کنگی به دلیل ارتباط با پتروشیمی ایران تحریم شدند
وزارت خزانه داری آمریکا چهار شرکت اماراتی و هنگ‌کنگی، و همچنین یک شرکت ویتنامی را در ارتباط با ایران و کمک به جمهوری اسلامی برای فروش محصولات پتروشیمی تحریم کرد.‎
وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت‌های «آلفا تک تریدینگ» و «پترولاینس» امارات همراه با شرکت‌های «کشتیرانی بین‌المللی دونگای» و «پتروشیمی جنوب شرق» (پتروچم ساوث ایست) هنگ‌کنگ را به اتهام همکاری با شرکت ترلیانس هنگ‌کنگ برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه صنایع پتروشیمی ایران به فهرست سیاه خود افزود.
 
آمریکا همچنین شرکت حمل و نقل محصولات پتروشیمی و گاز ویتنام را همراه با مدیر عامل آن، در رابطه با نقض تحریم‌های پتروشیمی ایران تحریم کرده است.‎آمریکا شرکت ترلیانس (تریلینک) را بهمن پارسال به خاطر نقض تحریم‌ صنایع پتروشیمی ایران و فروش صدها میلیون دلار محصولات پتروشیمی کشور تحریم کرد.
 
 بر اساس آمارهای گمرک، ایران در سال ۹۷ بیش از ۱۴ میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی داشت که برابر یک سوم کل صادرات غیرنفتی ایران است.گمرک ایران طی دو سال گذشته هیچ گزارشی از وضعیت صادرات پتروشیمی کشور نداده است.
 
دولت ترامپ اعلام کرده که تحریم‌ها علیه ایران را در هفته‌های آخر دولت کنونی آمریکا تشدید خواهد کرد و از جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب، خواسته است تا از این اهرم به‌وجود آمده علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده بهینه کند.
 
الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد گفت‌وگوهای او و دیگر مقام‌های دولت ترامپ با تیم جو بایدن دربارهٔ ایران و برجام آغاز شده است.او گفت: «سعی می‌کنیم آن‌ها را متقاعد کنیم که الان سال ۲۰۱۵ نیست. تقریباً سال ۲۰۲۱ است و تغییرات زیادی رخ داده است، بنابراین فرمول‌هایی که فکر می‌کردید چارچوب‌هایی خوبی برای مذاکره اصلی [برجام] هستند، امروز چندان مناسب نیستند».
 
آقای آبرامز در عین حال گفت اقدام‌هایی که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در رابطه با ایران انجام شد، به‌طور کامل بازگشت‌پذیر نیستند.وی تحریم‌های اعلام شده در زمینه نقض حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را از جمله اقدامات دولت ترامپ برای اعمال فشار حداکثری بر ایران ذکر کرد./
https://www.asianews.ir/u/1V9
اخبار مرتبط
الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: گفت‌وگوهای ما با تیم بایدن درباره ایران آغاز شده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شهروند ایرانی را مشمول تحریم قرار داد.
شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد برای تصمیم خود مبنی بر ایجاد یک سازوکار جهانی اِعمال تحریم علیه ناقضان حقوق بشر، آیین‌نامه‌ای را به تصویب رسانده است.
وزارت خزانه داری آمریکا که سازوکار تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را توضیح می‌دهد، گفته است: بانک‌های خارجی که در تامین هزینه‌های تهیه اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی مانند ماده ضدعفونی‌کننده دست، ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) یا وسایل حفاظت فردی به ایران کمک کنند، مشمول جریمه نخواهند شد.
مجلس شورای اسلامی امروز به کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» رای داد که در صورت تصویب نهایی، محدودیت‌هایی بر سر بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران وضع خواهد کرد.
دولت آلمان از برگزاری نشست مشترک وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان با هدف حل مناقشات درباره توافق هسته‌ای ایران در برلین خبر داد.
قطعنامه‌ محکومیت «نقض شدید و فاحش حقوق‌بشر» در ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید