صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۵
کد خبر: 3673
گزارشگر: 213
۹۸۲
۰
۱
۲
مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی:

اطمینان کاذب سبب ابتلا به کرونا است

اطمینان کاذب سبب ابتلا به کرونا است
مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: کرونا در وهله اول باید فرهنگسازی و سپس رعایت نکات بهداشتی به ارزش در جامعه تبدیل شود؛ برخی از باروهای اشتباه همچنان در جامعه وجود دارد و اطمینان های کاذب منجر به ابتلای افراد به کرونا می‌شود.

دکتر محمدرضا آقایی مدیرمرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در نشست با خبرنگاران در خصوص مشکل انسولین اظهار کرد: این مشکل به صورت کشوری در حال پیگیری است و معاونت غذا و داروی استان نیز از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نیست.

وی افزود: با توجه به کمبود انسولین در استان و به منظور مدیریت بهتر در این خصوص، افراد دارای دیابت نوع اول که شامل گروه‌های کم سن و سال هستند، در اولویت قرار دارند..هنوز در خصوص مصرف انسولین نیازمند آموزش برخی نکات به مردم هستیم و معتقدیم با آموزش این نکات می‌توانیم ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف انسولین در استان را کاهش دهیم.کمبود انسولین وجود دارد اما به منظور مدیریت بهتر، با رعایت برخی از رفتارها و رژیم غذایی و آموزش برخی نکات می‌توانیم میزان مصرف انسلوین را مدیریت و کاهش دهیم.

آقایی اضافه کرد: بیمار باید به پزشک اعتماد کند و نسبت به رعایت نکات معرفی شده از سوی پزشک کوتاهی نکند.آموزشهای ذکر شده در تمام مراکز بهداشت و درمانی شهرستان‌ها با توجه به وجود نیروی متخصص قابل ارائه است. پزشکان طب سنتی به طور تخصصی در این مرکز در حال ویزیت بیماران دیابتی هستند و مردم میتوانند به جای مراجعه به افراد کم دانش به این مرکز مراجعه کنند. اجرای برخی طرح‌های خاص مانند مدیریت وزش و پیشگیری از چاقی کودکان با مشارکت آموزش و پرورش نیز در راستای مقابله با دیابت در حال انجام است .

وی در پایان گفت: در خصوص کرونا نیز در وهله اول باید فرهنگسازی و سپس رعایت نکات بهداشتی به ارزش در جامعه تبدیل شود.برخی از باروهای اشتباه همچنان در جامعه وجود دارد و اطمینان های کاذب منجر به ابتلای افراد به کرونا می‌شود.از مردم تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، و اعتماد به کادر درمان و پزشکان، به قطع زنجیره بیماری کرونا کمک کنند./


سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/21p
اخبار مرتبط
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور نیز اعتبار واکسن کرونای روسی اسپوتنیک‌وی را رد کرد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز گفت: هر کالایی که با برچسب واکسن کرونا و آنفلوآنزا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن انتقاد از عدم تامین واکسن کرونا به میزان کافی برای مردم گفت خرید واکسن برای کل کشور تنها به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد و این مبلغ «عددی نیست.»
سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار روشن شدن زمان واکسیناسیون کرونا در کشور شد و بر تسریع در خرید واکسن تاکید کرد؛ این در حالی است که برخی از مقامات کشور نیز از قابلیت خرید واکسن فایزر برای ایران سخن گفته اند.
نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری است؛ در حالی که چندی پیش رییس کمیته مقابله با کرونا، گفته بود که امکانات انتقال واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایران وجود ندارد، ولی رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.
به نقل از مؤسسه ملی تحقیقات سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی جدید علائم عصبی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نشان می دهد این بیماری تهدیدی برای سیستم عصبی است.
مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم مرتبط با واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده است که این واکسن را نمی‌خواهد.
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید