صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۹
کد خبر: 3674
گزارشگر: 213
۸۴۵
۰
۰
۱
در نشست خبری اصحاب رسانه استان یزد مطرح شد

نقش 1000 طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس

نقش 1000 طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس
مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در نشست خبری اصحاب رسانه استان یزد گفت: کمیته روحانیون کنگره بزرگداشت 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد به منظور معرفی و تیین خدمات این قشر از جامعه در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی را در سطح استان اجرا می کند.

علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: کمیته روحانیون کنگره بزرگداشت 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد به منظور معرفی و تیین خدمات این قشر از جامعه در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی را در سطح استان اجرا می کند.

وی افزود: در استان یزد 1000 طلبه و روحانی در طول دفاع مقدس نقش آفرینی کردند که 131 نفر نیز به شهادت رسیده اند و مابقی نیز مسئول و رزمنده بوده اند.
معرفی نقش روحانیت استان در طول دفاع مقدس یکی از وظایف ما در این کنگره است که حضور در جبهه های حق علیه باطل و نقش آن ها در انقلاب اسلامی را برای مردم تبین کنیم.همانطور که روحانی در دفاع مقدس نقش فرینی کردند امروز نیز پس از دفاع مقدس و برای تحکیم این انقلاب شاهد حضور روحانیت در صحنه هستیم و نقش آفرینی خود را ادامه می دهند.

نجیمی توضیح داد: ثبت خاطرات روحانیون در دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه های حق علیه باطل و نقش آنها در مناطق مختلف پشت خط های جبهه از مهمترین فعالیت های ما است که به شیوه های مختلف این خاطرات را جمع آوری و ثبت می کنیم. تلاش ما این است که نقش روحانیت در دوران های مختلف را ثبت کنیم و به مردم نشان دهیم.یکی دیگر از اقدامات ما در خصوص نقش شهدای محراب در هشت سال دفاع مقدس است که یکی از این افراد بزرگ شهید صدوقی است که در انقلاب نیز نقش بسیار مهمی داشت.

وی اظهار داشت: ثبت خاطرات شهید صدوقی در دستور کار ما قرار گرفته است که تاکنون 1000 خاطره از ایشان نیز ثبت کرده ایم و کتابی بدین منظور نیز تدوین خواهیم کرد.

حجت الاسلام مهدی قره چاهی مسئول بسیح طلاب و روحانیون سپاه الغدیر یزد در این نشست خبری گفت: بزرگترین شهید طلبه و روحانی استان یزد شهید صدوقی با 74 سال سن هستند و کوچکترین شهید نیز شهید سید جواد حسین زاده با 16 سال و 20 روز سن به شهادت رسیده است. برنامه های متعددی در کمیته طلاب و روحانیون کنگره 4 هزار شهید استان یزد برنامه ریزی شده است که یکی از این برنامه ها 4 هزار منبر صلواتی است.دیدار با خانواده شهدای طلاب و روحانی از جمله برنامه های دیگر ما است که خروجی آن پای درس شهدا است که در جمع خانواده شهدا انجام می شود. نام گذاری حجره های طلاب به نام شهدا و نصب تابلو 25 شهید در مدارس علمیه استان یزد از جمله اقدامات دیگر ما است.

 مسئول بسیح طلاب و روحانیون سپاه الغدیر یزد اضافه کرد: نام گذاری حجره های طلاب به نام شهدا و نصب تابلو 25 شهید در مدارس علمیه استان یزد از جمله اقدامات دیگر ما است. برگزاری مسابقه مکتب سلیمانی نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه های ما است که به صورت کشوری انجام میشود. در این زمینه نیز یادواره شهدای طلاب و روحانیون استان یزد برگزار شد و امیدواریم بتوانیم در شهرستان ها نیز انجام دهیم./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/21q
اخبار مرتبط
مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: کرونا در وهله اول باید فرهنگسازی و سپس رعایت نکات بهداشتی به ارزش در جامعه تبدیل شود؛ برخی از باروهای اشتباه همچنان در جامعه وجود دارد و اطمینان های کاذب منجر به ابتلای افراد به کرونا می‌شود.
عباس ملازینلی مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری یزد در نشست خبری به مناسبت برگزاری المپیاد ورزشی استان یزد گفت: هشتمین المپیاد ورزشی محلات امسال به صورت مجازی برگزار می شود و معتقدیم که ورزش باید در همه حال دنبال شود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد گفت: پزشکی قانونی شامل بخش‌های مختلفی است که در حوزه معاینات بالینی افراد مراجعه کننده شامل مواردی از جمله نزاع، تصادفات، قصور پزشکی و غیره است و پرونده‌های که نسبت به نظریات واحد معاینات بالینی اعتراض داشته باشند نیز در واحد کمیسیون پزشکی بررسی می‌شود که ماهانه 50 تا 60 پرونده در این واحد بررسی می شود.
رئیس شورای حل اختلاف استان یزد با بیان این‌که شش شعبه شوراهای ویژه زندان در زندان‌های سراسر استان فعال است، اظهار کردذ: با همکاری این شعب در 9 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 539 نفر از افراد زندانی نیز آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت گفت: ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند در دستورکار دستگاه قضایی است و این فعالیت فرهنگی هر روز به افراد نیازمند ارائه می‌شود.
حسین سبزواری سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد در هفتمین نشست خبری جشنواره عدلیه و رسانه که به‌صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه در حوزه اهداف کلی که برای زندان‌های کشور تدوین‌شده، 12 اولویت اصلی در نظر گرفته‌شده است، گفت: کاهش جمعیت کیفری، انجام فعالیت‌های فرهنگی و اشتغال 50 درصدی زندانیان از جمله این موارد است که با بررسی‌های انجام‌شده، وضعیت استان یزد نیز در این مسائل مناسب بوده است.
سرهنگ منصور زارع، مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس کمیته تألیف ، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدا در نشست خبری در استان یزد که در خصوص وظایف کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد برگزار شد، اظهار داشت: مفتخریم که در دوران دفاع مقدس ما انسان‌هایی بودند و جنگیدند که افتخار آن‌ها سال‌های سال باقی می‌ماند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید