صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۳
کد خبر: 3717
گزارشگر: 213
۹۰۷
۰
۰
۳
در هفته جاری

سهام عدالت صعود کرد

سهام عدالت صعود کرد
شروع معاملات این هفته از بازار سهام با روند نزولی سهام عدالت همراه بود اما روند سبد سهام عدالت در هفته‌ای که گذشت صعودی بود و حدود ۶۰۰ هزار تومان رشد کرد.

شروع معاملات این هفته از بازار سهام با روند نزولی سهام عدالت همراه بود اما روند سبد سهام عدالت در هفته‌ای که گذشت صعودی بود و حدود ۶۰۰ هزار تومان رشد کرد.

ارزش سهام عدالت بهمن 99

در حالی که قرار بود ۳۰ درصد سوم سبد سهام عدالت در بهمن ماه و همراه با سالروز پیروزی انقلاب آزاد شود اما به نظر می‌رسد فعلا خبری از آزادسازی سبد سهام عدالت نیست و هنوز حتی اقدامی برای فروش سبد سهام عدالت نیز انجام نشده است.

همچنین انتظار بر آن است که با تصمیم کم کردن دامنه نوسان منفی نمادها در بازار سهام روند بورس تغییر کرد و احتمالا معاملات هفته آینده نیز روند خوبی داشته باشد و همین موضوع می‌تواند باعث رشد ارزش سبد سهام عدالت شود.

ارزش سبد سهام عدالت در دوره قبل از اصلاح بازار سهام بیش از ۲۱ میلیون تومان بوده اما حالا این سبد چیزی حدود نصف ارزش خود را از دست داده است./



https://www.asianews.ir/u/222
اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شد؛ اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت توسط بانک ها طی هفته پیش رو عملیاتی شود.
حسین فهیمی درباره نحوه پرداخت کارت‌های اعتباری سهام عدالت، اظهار داشت: اقدامات لازم برای پرداخت کارت اعتباری صورت گرفته است، اما به دلیل برخی ایرادات بین بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی، اعلام عمومی نشد با رفع این مشکل از ابتدای هفته آینده دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.
در دی ماه بازدهی همه بازارها منفی شد و در بازار ارز، قیمت دلار طی یک ماه ۱۶.۵ و یورو ۱۶.۸درصد کاهش یافت.
مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برای ثبت‌نام در سامانه سجام مهلتی در نظر گرفته نشده است و سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید در سجام ثبت نام کنند تا از مزایایی چون شرکت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی استفاده کنند.
همانطور که پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز با فشار عرضه همراه بود و شاخص کل بیش از ۳ درصد ریزش کرد، اما دلیل ریزش بورس چیست؟ بورس مثبت می‌شود؟ به عقیده برخی کارشناسان کاهش قیمت دلار و از طرفی جو منفی و بی‌اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه از دلایل اصلی ریزش بورس محسوب می‌شوند
تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام فعلا در کمیسیون تلفیق تصویب شده و چنانچه در صحن علنی مجلس هم تصویب شود، باید محل واگذاری آن مشخص شده و بعد به دولت فرستاده شود. در واقع پس از تصویب در مجلس باید مشخص شود که کدام شرکت ها باید برای جاماندگان واگذار شود و فعلا راه زیادی برای تحقق این اتفاق در پیش است.
خالص سفارشات فروش سهام در بورس امروز از رقم دو هزار و ۵۷۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت سرمایه‌گذاری‌ها بیش از سایرین بود و همچنین سهام وتوصا ۱۵۵میلیارد تومان سفارش فروش داشت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا کنون ۱.۵درصد افت داشت همچنین شاخص هم‌وزن ۰.۴درصد نزول کرد.
ادامه نوسان و کاهش بورس باعث شد شاخص کل روز شنبه برای بار دوم طی 6 ماه گذشته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یابد؛ در حالی که این شاخص روز گذشته مجددا به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت و باعث شد نگاه ها دوباره به این بازار بازگردد. در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت سیاسی و اقتصادی شروط صعود دوباره بورس را تشریح کرده است.
گروهی از سهام‌داران بازار بورس تهران با تجمع مقابل سازمان بورس شعار «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند. همچنین عکس‌هایی نیز از پرتاب تخم مرغ به ساختمان بورس منتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید