صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
کد خبر: 4033
گزارشگر: 213
۱۱۷۸
۰
۰
۵
ایندیپندنت:

بیمارستان های ایران لبریز از بیماران کرونایی/مرگ و میر سه رقمی شد

بیمارستان های ایران لبریز از بیماران کرونایی/مرگ و میر سه رقمی شد
علی‌رغم اعلام ورود به موج چهارم کرونا پس از مسافرت های نوروزی، از سوی معاون وزیر بهداشت، حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که تنها دو استان کشور وارد موج چهارم کرونا شدندو با ابراز نگرانی از جهش ویروس کرونا تأکید کرد: «ما در این یکی دو استانی که اکنون شروع جهش چهارم را مشاهده می‌کنیم، مانند یک خط مستقیم بالا می‌رود و انحنا ندارد و کج نیست
موج چهارم کرونا؛ برای موارد غیر اورژانسی به بیمارستان مراجعه نکنید؛ تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، مجدداً سه‌رقمی شده است

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، با هشدار نسبت به روند صعودی بستری و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ گفت: «به‌طورقطع وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم.»

ایرج حریرچی که در یک برنامه صداوسیما حضور یافته بود، گفت: «باتوجه‌ به روند افزایش سرپایی و روند بستری پیش‌بینی می‌کنیم که تا دو یا سه و یا چهار هفته آینده وضعیت همین‌طور باشد.»

علی‌رغم اعلام ورود به موج چهارم کرونا از سوی معاون وزیر بهداشت، حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که تنها دو استان کشور وارد موج چهارم کرونا شدند. او با ابراز نگرانی از جهش ویروس کرونا تأکید کرد: «ما در این یکی دو استانی که اکنون شروع جهش چهارم را مشاهده می‌کنیم، مانند یک خط مستقیم بالا می‌رود و انحنا ندارد و کج نیست. وقتی خط مستقیم به سمت بالا می‌رود معنایش این است که چقدر خطرناک است و چه مقدار آلودگی را سریع منتشر می‌کند.»

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، هم در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «برای موارد غیر اورژانسی به بیمارستان مراجعه نکنید. بر اساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، با توجه ‌به افزایش مراجعات بستری و سرپایی کرونا به مراکز درمانی، حداکثر ظرفیت بیمارستان‌ها در اختیار این بیماران قرار خواهد گرفت و جراحی‌های الکتیو تا پس از پایدارشدن شرایط به تعویق خواهد افتاد.»

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۶۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و ۱۱۷ بیمار کووید ۱۹ نیز جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری افزود: «در حال حاضر ۴۶ شهرستان قرمز و ۱۱۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است، گفت: همچنین ۲۴۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.»

این در حالی است که هفته گذشته بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات وزارت بهداشت ایران بارها درباره خیز دوباره کرونا به‌ویژه به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در صورت سفرهای نوروزی هشدار دادند.

با این همه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ویژه‌ای برای سفرهای نوروزی اعلام نکرد و بسیاری از مقامات از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور، تنها به توصیه به شهروندان برای ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت دید و بازدید نوروزی بسنده کردند.

در حالی که عدم ممنوعیت سفرهای نوروزی از سوی مسوولان و تعیین شروط برای مسافرت، سبب افزایش مسافرت های نوروزی شد که در این راستا استاندار تهران درباره دستورالعمل رفت و آمد به شهر‌های قرمز و نارنجی بیان کرد: دستورالعمل دیگری درباره سفر‌های ضروری توسط کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که براساس آن افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهر‌ها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند؛ البته به صورت محدود خواهد بود و مربوط به ایام بعد از تعطیلات خواهد بود؛ برای ایام تعطیلات هم دستورالعمل پخته‌ای در دستور کار قرار گرفته است که افراد بتوانند به صورت محدود و به منظور‌های خاص به شهر‌های قرمز و نارنجی رفت و آمد داشته باشند./


https://www.asianews.ir/u/26K
اخبار مرتبط
راب مَک‌ایر، سفیر بریتانیا با انتشار عکسی توییت کرد: با توجه به وضعیت پاندامی، سیزده بدر را داخل باغ سفارت با خانواده‌ام می‌گذرانم. این روز یادآور اهمیت حفظ طبیعت است برای همه.
ایرانی‌ها در پایان تعطیلات نوروزی، ۱۳ فروردین‌ماه را که «روز طبیعت» نام‌گذاری شده است، به‌عنوان «سیزده به‌در» به دورهمی در طبیعت می‌گذراندند و بسیاری آن را به‌معنای «سیزدهم به‌سوی در و دشت شدن» می‌دانند و حالا دومین سال است که با همه‌گیری کرونا، ضروری است که برای حفظ جان و سلامت خود و دیگر شهروندان، از اجرای این رسم معمول «به در و دشت شدن» و گذراندن روز سیزدهم فروردین‌ماه در طبیعت هم مانند بسیاری از موارد معمول دیگر صرف نظر کنیم.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از «عوارض شدید» واکسن کرونا در برخی از ایرانی‌ها خبر می‌دهد؛ در حالی که توضیح بیشتری در مورد این عوارض شدید و تعداد و درصد افرادی که دچار آن شده‌اند نداد.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه ضمن خبر دادن از شناسایی بیش از ده هزار مبتلای دیگر به کرونا اعلام کرد که در حال حاضر ۸۱ شهر در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی هستند؛ البته سازمان نظام پزشکی وضعیت کرونا در کشور و آمار مرگ و میر را سه یا چهار برابر آمار رسمی که به رسانه ها داده می شود، بیان می کند.
​همه مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.
بر اساس نتایج یک «مطالعه کشوری» که توسط پژوهشگاه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد انجام و نیمه بهمن ۹۹ آماده شده است، ۱۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال گفته‌اند که به کرونا مبتلا شده‌اند و «۱.۵ درصد اعلام کرده‌اند از اعضای خانواده آنان کسی بر اثر کرونا فوت کرده است».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید