صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
کد خبر: 4954
گزارشگر: 213
۶۰۵
۰
۰
۴
در ادامه خاموشی های گسترده در ایران

مردم با برگزاری «تجمع» به قطع گسترده برق اعتراض کردند

مردم با برگزاری «تجمع» به قطع گسترده برق اعتراض کردند
با ادامه قطع گسترده و اعلام نشده برق، مردم چندین شهر کشور شامگاه یک‌شنبه به خیابان آمدند و با برگزاری تجمع‌ به خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند.

به گزارش آسیانیوز، با ادامه قطع گسترده و اعلام نشده برق، مردم چند شهر از جمله گنبدکاووس، آق‌قلا و کردکوی در استان گلستان، کازرون در استان فارس و شمار دیگری از شهرها شامگاه یک‌شنبه به خیابان آمده و با برگزاری تجمع‌ به خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند.

گروهی از مردم معترض در شهر گنبدکاووس یک‌شنبه شب در اعتراض به قطع مکرر برق مقابل شرکت برق این شهر به خاموشی‌های مکرر تجمع کردند.

در آق‌‌قلا دیگر شهر استان گلستان نیز جمعی از مردم این شهر برای اعتراض به قطع برق مقابل شرکت برق این شهر تجمع کردند.

----------------------------------

بیشتر بخوانید:

بهبود معیشت به عهده کارفرما نیست؛ بر دوش دولت است!

«وزیر نیرو» گفت «استخراج رمزارز» سبب قطعی برق است

چینی‌ها و قطع برق؛ مازوت یا بنزین همیشه آلوده؟!/ ریه های پایتخت پاره شد!

اینترنت برای همه اهالی زمین تا دو ماه دیگر

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

🔴 سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻فیلترینگ رمزارزها

زاکانی «سنگ قبر» اصلاح طلب ها را ساخت

چرا تورنتو «تهرانتو» شد؟

«جزییات» ثبت نام و دریافت وام بازنشستگان

---------------------------------------------------------------------------------------

علاوه بر این، شهر کردکوی استان گلستان نیز یک‌شنبه شب شاهد اعتراضات مردم به قطع گسترده برق بود. به گفته منابع محلی، مردم معترض در کردکوی، گنبدکاووس و آق‌قلا مقابل شرکت‌های برق تجمع کردند و در شهر کردکوی مردم برخی از ‌راه‌ها را بستند و مقابل فرمانداری تجمع کردند.


گزارش‌ها از شمار دیگری از شهرها نیز حاکی از تجمع‌های پراکنده در اعتراض به قطع برق است. اغلب این تجمع‌های اعتراضی یک‌شنبه مقابل شرکت‌های توزیع برق برگزار شد.در استان فارس، مردم شهر کازرون یک‌شنبه شب در اعتراض به قطع مکرر برق، مقابل شرکت برق این شهر تجمع کرده و خواهان پاسخ‌گویی مقام‌های مسئول درباره قطع مکرر و پیاپی برق شدند.

گزارش منابع محلی و همچنین ویدیوهای منتشر شده حاکی نشان می‌دهد که در شرق تهران نیز به هنگام قطع برق گروهی از مردم معترض شعارهایی سر دادند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که یک‌شنبه شب در منطقه سعادت‌آباد تهران نیز گروهی از مردم به‌هنگام قطع برق شعار سر دادند.

قطع گسترده برق از پاییز و زمستان گذشته در ایران آغاز شده است. در زمستان مسوولان دلیل آن را کمبود گاز و در بهار خالی شدن سدها و کاهش تولید برق نیروگاه‌های آبی و افزایش استخراج رمزارزها عنوان کردند.

با آنکه در نزدیکی برگزاری رای‌گیری ریاست جمهوری قطع اعلام نشده برق کاهش یافت اما پس از موج گسترده و کم‌سابقه قطع برق در شهرهای کوچک آغاز شد تا اینکه دامنه قطع چندین ساعته، گسترده و مکرر برق شنبه شب مناطق وسیعی از تهران، کرج، شهریار، بندرعباس، شیراز، رشت، قزوین و شمار دیگری از شهرها را در بر گرفت.

خاموشی‌های اعلام نشده و چندین ساعته روز و شب شنبه و بامداد یک‌شنبه، غیر از خاموشی‌هایی است که وزارت نیرو و شرکت توانیر در سراسر استان‌ها و شهرهای ایران تحت عنوان «مدیریت بار شبکه و کاهش مصرف برق» در شبانه روز اجرا می‌کنند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران، درپی این خاموشی‌های گسترده و اعلام نشده با بیان اینکه «صنعت برق شرایط بسیار سختی را سپری می‌کند»، اعلام کرد که فاصله تولید و‌ مصرف برق در ایران «به دلیل گرمای هوا» به شدت افزایش یافته و حتی تا ۱۱ هزار مگاوات رسیده است.

همچنین روز گذشته  محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر، گفت که وضعیت در حدود یک ماه آینده «اضطراری» و سال ۱۴۰۰ «از چند جهت سالی استثنایی است.»

او اضافه کرد: «شرایط تامین برق تا یکی دو ماه آینده به دلیل افزایش بی‌سابقه دمای هوای کشور که هریک درجه افزایش، نیاز برق را چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات بیشتر می‌کند و نیز افزایش بار وسایل سرمایشی با حدود ۴۰ درصد مصرف برق بسیار حساس‌تر می‌شود.»

متولی زاده همچنین استخراج ارز دیجیتال، وارد مدار شدن سریع‌تر چاه‌های کشاورزی را از جمله دیگر دلایل افزایش مصرف برق ذکر کرد.

در همین حال رامین فرج، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان البرز،هشدار داد که اگر صرفه جویی نشود، در روزهای آینده زمان و تعداد قطعی‌ها بیشتر خواهد شد.

او اعلام کرد که حتی در روزهای آینده ممکن است برق در دو نوبت دو ساعته برای تمام مشترکان کل کشور قطع شود.

مجید فرهزاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، گفت که اگر مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان صورت نگیرد، با خاموشی‌های گسترده مواجه می‌شویم.

مناطق گسترده‌ای در تهران و کرج شامگاه شنبه تا ساعات بامداد یکشنبه با قطعی برق و ساعت‌ها خاموشی اعلام نشده مواجه شدند. بنابر گزارشها، قطعی گسترده برق در تهران از ساعت ۱۱ و به شکل اعلام نشده رخ داد.

مقام‌های وزارت نیرو دلیل این خاموشی را خارج شدن دو نیروگاه از مدار ذکر کردند.

مقام‌های وزارت نیرو کاهش تولید نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی و استخراج ارز دیجیتال را از جمله دلایل قطع شدن برق ذکر کرده‌اند.

در همین حال پرویز محمدنژاد قاضی محله، عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت که سال گذشته ۱۱ درصد برق تولید شده در ایران هدر رفته است.

به گفته این نماینده مجلس، دولت باید سالانه پنج هزار مگاوات به تولید برق اضافه می کرد اما تنها دو هزار مگاوات به تولید اضافه شده است.

همزمان با قطعی برق در ایران حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایران، اعلام کرد که از میان ۳۰۴ شهر در معرض تنش آبی ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب قرار دارد.

او همچنین ضمن تکذیب برخی خبرها درباره توزیع کوپن آب گفت که «هنوز به شرایط کوپن نرسیده‌ایم.»/

https://www.asianews.ir/u/30k
اخبار مرتبط
محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر، گفت که وضعیت در حدود یک ماه آینده «اضطراری» و سال ۱۴۰۰ «از چند جهت سالی استثنایی است.»
برای مدیریت مصرف برق، از فردا اول تیر ساعت کار ادارات، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی تغییر می‌کند . یک ساعت زودتر آغاز می شود.
یک مقام وزارت نیرو روز یکشنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر از روز شنبه به‌طور «موقت» از مدار خارج شده است و انتظار می‌رود که کشور با خاموشی‌های گسترده روبرو شود.
استخراج رمزارزها در ایران افزایش یافته است؛ تا آنجا که بسیاری می‌گویند یکی از علت‌های اصلی قطع مکرر برق، افزایش مراکز استخراج رمزارز در ایران بوده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد استخراج رمزارزها در ایران جدی است.
تحقیقات جدید نشان داده است که هم سیستم بانکداری سنتی و هم صنعت طلا، بیش تر از شبکه بیت کوین انرژی مصرف می کنند.
وزیر نیرو گفت: استخراج هر بیت کوین ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانواده است و به عبارتی ۱۲۰۰ ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می شود.
پژوهشی جدید مدعی شده است که ایران اکنون مسئول استخراج ۴.۵ درصد معدن‌های بیت‌کوین دنیا است و از این فناوری برای کسب صدها میلیون دلار به شکل دارایی‌های رمزارزی بهره می‌گیرد تا تحریم‌های اعمال شده از طرف ایالات متحده و سایر کشورها را دور بزند.
براساس اخبار، بیش از همه آنچه مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت را نگران کرده، به‌وجود آمدن اختلال در روند درمان بیماران و همچنین به‌وجود آمدن مشکل در روند واکسیناسیون کرونا است.
مدیرعامل شرکت توانیر گفته است در جریان تلاش ماموران این شرکت برای جمع آوری مراکز استخراج رمزامرز، به آن‌ها «تیراندازی شده» است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید