صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۲
کد خبر: 5048
گزارشگر: 213
۴۳۵
۰
۱
۴
مسوولان در ایران چگونه برای همسر یافتن مردم تلاش خواهند کرد

پیدا کردن «زن و شوهر» به گردن مجلس افتاد!

پیدا کردن «زن و شوهر» به گردن مجلس افتاد!
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران با حضور در مراسمی در سازمان تبلیغات اسلامی از اپلیکیشن رسمی همسریابی به نام «همدم» رونمایی کرد و از آن به عنوان جایگزین مناسبی برای «سازمان‌های بزرگ پرهزینه و پرخرج» نام برد.
به گزارش آسیانیوز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران با حضور در مراسمی در سازمان تبلیغات اسلامی از اپلیکیشن رسمی همسریابی به نام «همدم» رونمایی کرده است.
 این اپلیکیشن توسط موسسه تبیان طراحی شده است و آقای قالیباف از آن به عنوان جایگزین مناسبی برای «سازمان‌های بزرگ پرهزینه و پرخرج» نام برده است.

موسسه تبیان توسط کمیل خجسته اداره می‌شود. کمیل خجسته، پسر برادر منصوره خجسته، همسر رهبر انقلاب است و از آبان سال ۹۷ مدیرعامل این موسسه شده است.

محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از این اپلیکیشن گفته است قبلا این سازمان سایت همسان‌گزینی را راه‌اندازی کرد ولی به دلیل «محدودیت توان» و «راضی‌کننده» نبودن آن، اپلیکشین تازه به عنوان «سکوی تسهیلگری ازدواج» راه‌اندازی شده است. محمود گلزاری، مشاور پروژه «همدم» نیز در این مراسم از وجود ۷۰۰ سایت غیرقانونی همسریابی در کشور خبر داده است.

در این مراسم جزییاتی درباره هزینه و بودجه این اپلیکیشن ارائه داده نشد ولی گفته شد که باید ۱۰۰ مشاور برای کمک به فعالیت‌های آن استخدام شود. پیش از این نیز برخی نهادهای مذهبی اقدام به راه‌اندازی سایت‌های همسریابی کرده‌ بودند که فعالیت آنها جنجال برانگیز شده بود.

در سال‌های اخیر با توجه به کاهش تمایل جوانان ایرانی به ازدواج و تاکید رهبر انقلاب بر افزایش جمعیت کشور به ۱۵۰ میلیون نفر، مسئولان برنامه‌های مختلفی برای تشویق و وادار کردن جوانان به ازدواج طراحی کرده‌اند که تاکنون موفقیت خاصی نداشته است./
https://www.asianews.ir/u/33g
اخبار مرتبط
در سال‌های اخیر می‌بینیم که دختران هم گرایش زیادی به استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر پیدا کرده‌اند و قبح این موضوع در جامعه از بین رفته است. گاهی حتی در اماکن عمومی دخترانی را می‌بینیم که سیگار به دست دارند یا از مصرف یک نوع مخدر سخن می‌گویند. چرا چنین اتفاقی افتاده است؟
زنان در ویژگی‌های زنانگی بسیاری از جمله دوره‌های قاعدگی(پریودی)، با یکدیگر متفاوتند. در برخی از آنها، خونریزی قاعدگی مانند ساعت منظم و مداوم بوده و در برخی دیگر لحظه‌ای و غیر قابل پیش‌بینی است.
فاطمه وحدت، دبیر اتحادیه زنان کارگر کشور گفت: سال‌های گذشته، ما پذیرای زنان کارگر با جمعیت زیاد بودیم اما شرایط موجود مانع از آن شد تا از حضور پرشور شما بی‌بهره باشیم و بیمه بیکاری مهم‌ترین مطالبه ما برای زنان است، زنان شاغل از مزایای بیمه بیکاری برخوردار هستند اما متقاضیان کار چنین فرصتی ندارند.
کاخ باکینگهام در لندن از درگذشت شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزابت، در سن ۹۹ سالگی خبر داد و بوریس جانسون، نخست ‌وزیر بریتانیا پس از درگذشت وی گفت او الهام‌بخش تعداد بی‌شماری از جوانان بود.
شاید یکی از اقشاری که در جامعه ما بیش از همه مورد ستم واقع‌شده‌اند، کودک دخترانی هستند که به دلیل فقر، هنجارهای اجتماعی و انگارهای فرهنگی برخی از خانواده‌ها، اجتماعات و قوانین حاکم ازدواج آنان مشروع تلقی شده است؛ در حالی که یکی از پیامدهای این ازدواج‌ها «خشونت جنسی» است.
برخی خبرگزاری‌ها از درگذشت آزاده نامداری، مجری سابق صدا و سیما خبر دادند. این رسانه‌ها علت مرگ این زن جوان را تاکنون «خودکشی» اعلام کرده‌اند.
همچنانکه که اظهارات برخی مقام‌های دولت و همچنین جامعه‌شناسان ایران حاکی از افزایش خشونت خانگی و خودکشی‌ میان زنان و کودکان است و رییس سازمان امور اجتماعی گفته است در حوزه خشونت خانگی از سال ۹۰ تا ۹۸ افزایش مشاهده می‌کنیم و ۲۴ درصد معاینات، موارد خشونت خانگی افزایش داشته است، معصومه ابتکار این موضوع را رد کرده و گفته است آمار در ایران بالا نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید