صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۷
کد خبر: 5177
گزارشگر: 213
۱۰۰۰
۰
۰
۸
آیا رمزارزها دارایی مطمئنی خواهند بود؟

بیت‌کوین در آستانه «زمستان رمزارزی» و آینده بیت کوینی شدن جهان!

بیت‌کوین در آستانه «زمستان رمزارزی» و آینده بیت کوینی شدن جهان!
بیت‌کوین نقطه استقامت ۳۰ هزار دلاری را از دست داد و این فروپاشی بها همچنین در پی اظهارات برخی سرمایه‌گذاران رخ داد که هشدار داده بودند قیمت بیت کوین ممکن است در سطح وسیع‌تر در حال ورود به دوره‌ای مشهور به «زمستان رمزارزی» باشد.
به گزارش آسیانیوز، بیت‌کوین نقطه استقامت ۳۰ هزار دلاری را از دست داد، در حالی که رمزارزها تا سال ۲۰۵۰ قابلیت تبدیل شدن به ارز جهانی جانشین را دارند، پس همچنان در بلندمدت دارایی مطمئنی هستند

سقوط بهای بیت‌کوین به کمتر از ۳۰ هزار دلار به زیان‌های هنگفت ماه‌های اخیر در بازار رمزارز دامن زد.

بر اساس نمایه ارزش کوین‌مارکت‌کپ، بهای این رمزارز در بامداد سه‌شنبه ۲۹ تیر به مقدار بسیار پایین ۲۹ هزار و ۵۴۸ دلار سقوط کرد. این درحالی است که بهای آن در اواسط آوریل به رکورد بی‌سابقه بیش از ۶۴ هزار دلار رسیده بود. سایر رمزارزهای معروف مثل اتریوم (اتر)، کاردانو (آدا)، ریپل (ایکس‌.آر.پی) و دوج‌کوین هم دستخوش افت ارزش شدیدی شدند و مجموع ارزش بازار رمزارز در کل بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار پایین آمده است.

به نقل از ایندیپندنت آنتونی کاتبرتسون نوشت: دلیل این فروپاشی دقیقا مشخص نیست ولی با روند کاهش مشابه در بازار جهانی بورس هم‌زمان بوده است که سرچشمه آن، نگرانی از خیزش مجدد شیوع کووید-۱۹ و در نتیجه، توقف روند احیای اقتصادی است.

این فروپاشی بها همچنین در پی اظهارات برخی سرمایه‌گذاران رخ داد که هشدار داده بودند شاید بهای بیت‌کوین کاهش یابد و ممکن است در سطح وسیع‌تر در حال ورود به دوره‌ای مشهور به «زمستان رمزارزی» باشد.

البته عده‌ای هم امیدوارند این افت ارزش اخیر فقط اصلاح ارزش باشد و در ادامه سال ۲۰۲۱ افزایش ارزش به بالاتر از بهای پیشین را شاهد باشیم.

سیمون پترز، تحلیلگر بازار رمزارز در برنامه مجازی خرید و فروش ای‌تورو نیز گفت: «با هفته کسادی که پشت سر گذاشتیم، همه دارند در مورد مسیر ارزش رمزارزها در آینده نزدیک گمانه‌زنی می‌کنند و بسته به معیارها و شاخص‌هایی که هر تحلیلگر برای خود دارد، نظرات مختلفی می‌دهند اما طبق نظرسنجی جدید فین‌تک، بیش از نیمی متخصصان اعلام کرده‌اند به نظر آن‌ها بیت‌کوین تا سال ۲۰۵۰ قابلیت تبدیل شدن به ارز جهانی جانشین را دارد، پس همچنان در بلندمدت دارایی مطمئنی است.»

نظرسنجی تارنمای مخصوص مقایسه فایندر (Finder.com) نیز نشان داد حدود یک سوم شرکت‌کنندگان معتقدند تا سال ۲۰۳۵ اتفاق موسوم به «بیت‌کوینی‌ شدن جهان» رقم خواهد خورد./
https://www.asianews.ir/u/36f
اخبار مرتبط
قیمت هر بیت‌کوین طی هفته گذشته ۴.۶۳ درصد کاهش یافته و به ۳۳ هزار و ۷۷۰ دلار رسیده که در مقایسه با اوج ۶۳ هزار و ۲۳۷ دلاری آن در نیمه آوریل گذشته ۴۶.۶ درصد افت کرده است؛ آیا روزهای پررونق بازار رمز ارزها به پایان رسیده است؟
اصطلاح بد یمن «صلیب مرگ»، به شرایطی گفته می‌شود که میانگین تغییرات ۵۰ روزه قیمت بیت کوین از میانگین ۲۰۰ روزه‌اش بیشتر شود و برخی تحلیل‌گران این شاخص را نشانه‌ای از بر هم خوردن ثبات بازار پس از مدت‌ها می‌گیرند؛ از جمله نمونه‌های مهم رویداد صلیب مرگ در بازارهای دیگر سرمایه افت وال استریت در سال ۱۹۲۹ و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.
قرار است شبکه اتریوم کلاسیک الگوریتم خود را برای حفظ امنیت تغییر دهد و این شبکه در سال گذشته در برابر ۵۱ درصد حملات آسیب‌پذیر بود و برای همین می‌خواهد امنیت خود را بالا ببرد. این عمل می‌تواند اعتماد بیشتری به سرمایه‌گذاران اتریوم کلاسیک تزریق کند.
معروف ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین با ذهنیت و هدفی خاص ایجاد شد و آن هم به وجود آمدن یک واحد پول جهانی و کنار رفتن شخص ثالث و واسطه‌ها میان معامله گران در سرتاسر دنیا ارزهای دیجیتال تحولی در دنیای مالی به حساب می‌آید، از این رو افراد بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود کشانید و اکنون سرمایه گذاران بزرگ و کوچک این بازار مالی را برای سرمایه گذاری کردن انتخاب کرده‌اند. در این مطلب قصد د اریم با ارزهای دیجیتال به صورت خلاصه آشنا شویم و نحوه خرید و فروش آن را فرا بگیریم.
بن آرمسترانگ، معامله‌گر سرشناس رمزارز و فعال یوتیوب اعلام کرد با توجه به رشد عجیب اکوسیستم اتریوم، احتمال اتریوم چندده هزار دلاری وجود دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است و هوادار این رمزارز پرطرفدار نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید