صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۱
کد خبر: 5406
گزارشگر: 213
۱۱۶۱۳
۰
۱
۴
کشتی گیر ایرانی در ناباوری رقیب آمریکایی به نقره رسید

حریف حسن یزدانی گفت مقابل «قوی ترین مرد» شانس آوردم!

حریف حسن یزدانی گفت مقابل «قوی ترین مرد» شانس آوردم!
حسن یزدانی، در فینال بازی‌های المپیک توکیو به مصاف «دیوید تیلور» کشتی‌گیر تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه سه بر چهار مغلوب شد و به مدال نقره المپیک توکیو رسید؛ در حالی که حریف او گفت با مردی قوی جنگیدم و شانسم را در مقابل او امتحان کردم!

به گزارش آسیانیوز، حسن یزدانی، نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران، در فینال بازی‌های المپیک توکیو به مصاف «دیوید تیلور» کشتی‌گیر تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه سه بر چهار شکست خورد. حسن یزدانی و دیوید تیلور پیش از این نیز دو بار دیگر، یکبار در جام کرمانشاه و یکبار در رقابت‌های جهانی روبه‌روی هم قرار گرفته بودند که هر دو مرتبه تیلور موفق شد، حسن یزدانی را شکست دهد.

این در حالی است که دیوید تیلور بعد از پیروزی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم و کسب مدال طلا گفت:« خوشحالم که در این مسابقه پیروز شدم چون مقابل قویترین مرد که تا به حال دیده ام، مبارزه کردم و پیروز شدم.»

به گزارش همشهری آنلاین او ادامه داد:« ۶ دقیقه مسابقه سختی داشتم اما در ثانیه های آخر به خودم گفتم که باید شانسم را امتحان کنم.»

حسن یزدانی، دارنده ‌مدال طلای بازی‌های جهان و آسیایی است که با کسب سه پیروزی در رقابت‌های توکیو موفق شد، به فینال این مسابقه‌ها راه پیدا کند. او در مرحله نیمه نهایی «آرتور نایفونوف» روسی، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۹ را با نتیجه هفت بر یک شکست داده بود. در دور نخست نیز موفق شد حریفانی از دو کشور ازبکستان و سوییس را شکست دهد.

یزدانی که از او به عنوان یکی از نوابغ کشتی ایران نام برده می‌شود، ورزش حرفه‌ای را از ۱۱ سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در همان سال با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ عنوان سومی را کسب کرد و اولین مدال خود را گرفت. پس از آن یزدانی همواره در مسابقه‌های جهانی و آسیایی درخشید.

او در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در وزن ۷۴ کیلوگرم رقابت کرد و موفق شد مدال طلای این بازی‌ها را کسب کند.

به نقل از تسنیم، یزدانی دو نشان طلای وزن ۸۶ کیلوگرم، یک نشان نقره و یک نشان برنز را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد. یزدانی همچنین در سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین کشتی‌گیر مرد جهان را دریافت کرده بود.

او در سال ۲۰۲۰ نیز در نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی، عنوان محبوب‌ترین کشتی‌گیر جهان را به دست آورد./


https://www.asianews.ir/u/3c0
اخبار مرتبط
محمدرضا گرایی مدال طلای دسته 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو را مال خود کرد.
رقابت‌های کشتی فرنگی دیروز در اوزان 67، 77 و 97 کیلوگرم برای ایرانی‌ها پیگیری شد و شاگردان محمد بنا توانستند در دو وزن سربلند بیرون بیایند و حالا به امید طلا برای خوشحالی مردم ایران هستند.
در یازدهمین روز بازهای المپیک توکیو، محمد هادی ساروی، فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.
حذف زودهنگام والیبال ایران از المپیک، جدایی احتمالی آلکنو و خداحافظی احتمالی سعید معروف؛ قرار نبود المپیک با این خبرها برای والیبال ایران تمام شود و والیبال تنها امید کاروان ایران برای رسیدن به مدال تیمی بود.
عدم پخش رقابت فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران، در المپیک توکیو از سوی رسانه ملی منجر به انتقادات فراوان در شبکه‌های اجتماعی شده است.
نازنین ملایی درباره دیداری که با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک داشت، گفت: پس از پایان مسابقه آقای باخ ایشان ابراز خوشحالی کردند از اینکه برای اولین‌ بار قایقرانی غیر از کشور چین در آسیا به فینال می‌رسد.
نازنین ملایی، ملی پوش قایقرانی کشورمان گفت: رقابت امروز به معنای واقعی رقابت مرگ بود، نفراتی در گروهم قرار داشتند که فردا باید در فینال A رقابت کنند و به طور حتم مدال طلا و نقره را کسب خواهند کرد؛ این در حالی است که در پنجمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران فقط در تیراندازی نماینده دارد.
ناهید کیانی، تکواندوکار و نماینده ایران در المپیک توکیو بعد از شکست مقابل کیمیا علیزاده، تکواندور کار و قهرمان المپیک ایرانی که با پرچم پناهندگان در المپیک توکیو شرکت کرد، درباره رقابتش در اینستاگرام متنی نوشت.
ثریا آقایی، بدمینتون باز عضو تیم زنان ایران، در اولین بازی مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف فاطیما عبدالرزاق از مالدیو رفت و توانست در دو ست پیاپی با نتیجه ۲ بر صفر مسابقه را به سود خود به پایان رساند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید