صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
کد خبر: 5777
گزارشگر: 213
۱۰۹۱
۰
۰
۳
خسارت دلار در برابر رمزارز

«سردرگمی بازار» و دلیل ریزش شدید بیت‌کوین

«سردرگمی بازار» و دلیل ریزش شدید بیت‌کوین
در میانه دشواری‌های تصویب قانون جدید السالوادور که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رایج قانونی معرفی می‌کند، بهای این رمزارز ریزش شدیدی داشت.

به گزارش آسیانیوز، ریزش ناگهانی بهای بیت‌کوین میلیاردها دلار را به باد داد و در هفته جاری از بالای ۵۲ هزار دلار به زیر ۴۴ هزار دلار سقوط کرد.

-----------------
بیشتر بخوانید:
«استخراج ارز دیجیتال» پایتخت را خاموش می کند؟!
ارزهای دیجیتال؛ در آستانه «تحولی بزرگ»

--------------------------------------------------

آنتونی کاتبرتسون در ایندیپندنت نوشت علاوه بر بیت‌کوین، چند رمزارز پیشتاز دیگر نیز دچار افت قیمت شدید شدند و  در میانه دشواری‌های تصویب قانون جدید السالوادور که بیت‌کوین را به‌عنوان پول رایج قانونی معرفی می‌کند، بهای این رمزارز ریزش شدیدی داشت.

به گزارش کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، بهای بیت‌کوین روز سه‌شنبه ۷ سپتامبر ریزش بسیاری داشت و از آن زمان و تا هنگام نگارش این گزارش، قیمت اندکی بهبود یافته و به بالای ۴۶ هزار دلار بازگشته است.

--------------------

بیشتر بخوانید:

جنگ «پول» و «ارز دیجیتال»

«تیراندازی» به ماموران شرکت توانیر

--------------------------------------------------------------------

همچنین گلن گودمن، نویسنده و تحلیلگر رمزارز، در توییتی نوشت: «نمودار بیت‌کوین و باقی بازار رمزارز آسیب وحشتناکی دید.» و «بیت‌کوین تازه از خط مقاومت قبلی جهش کرده بود. آیا این آزمون دیگری برای آن خط است یا آغاز اتفاقی بسیار بدتر؟»

این اصلاح قیمت صدها میلیارد دلار از کل بازار را نابود کرد که در آغاز روز، بیش از ۲.۳۵ تریلیون دلار ارزش داشت.

کوین‌بیس، صرافی بزرگ رمزارز، دچار مشکلاتی شد زیرا مردم به کیف‌پول‌های رمزارزشان هجوم بردند که یا بفروشند و نقد کنند یا از ریزش قیمت استفاده کنند و بخرند.

این شرکت اعلام کرد که «اطلاع داریم میزان بالایی از تراکنش‌ها در حال حاضر دچار تاخیر شده یا لغو شده است و اپلیکیشن‌هایمان پیام خطا می‌دهند»./


https://www.asianews.ir/u/3md
اخبار مرتبط
در سال‌های اخیر اقدام نهادها و مسوولان در ایران به استخراج بیت‌کوین موضوعی بحث‌برانگیز بوده است؛ در حالی که صداوسیما که بخشی از توان خود را به استخراج بیت‌کوین و کسب درآمد از این راه اختصاص داد و تهاتر با شرکت‌های چینی برای استخراج بیت‌کوین نیز از جمله مواردی است که می‌توان نام برد و همه این ها مسئله انرژی در ایران را بحرانی‌تر کرد.
کریپتو کارنسی، شکل خاصی از ارز دیجیتال، پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است و استفاده از اصطلاحات بیت کوین، آلت کوین، توکن، اتریوم، دوج کوین، دستگاه ارز دیجیتال، ولت و صرافی آنلاین را رایج کرده است.
براساس گزارش‌هایی مبنی بر آنکه آمازون، غول تجارت الکترونیکی، در پی استخدام رئیس بخش ارز دیجیتالی و محصولات بلاک‌چین است، بهای بیت‌کوین الاترین جهش خود را در شش هفته اخبر تجربه کرد.
ظهور اینترنت به ایجاد پدیده جدیدی به نام پول دیجیتالی انجامید. دارایی‌هایی که مفاهیم رایج مربوط به پول را تغییر دادند، اما پول از چه زمانی به دنیای انسان‌ها وارد شد؟
ارزیابی داده های درون شبکه ای نشان می دهد شماری زیادی از سرمایه گذاران خرد بازار با ضرر در حال فروش دارایی های خود هستند چرا که نگران اند تمام دارایی خود را از دست بدهند؛ در حالی که گفته شده شرکت های پرداخت بزرگ جهان در اندیشه رونق خرید و فروش ارز دیجیتالی هستند.
بیت‌کوین نقطه استقامت ۳۰ هزار دلاری را از دست داد و این فروپاشی بها همچنین در پی اظهارات برخی سرمایه‌گذاران رخ داد که هشدار داده بودند قیمت بیت کوین ممکن است در سطح وسیع‌تر در حال ورود به دوره‌ای مشهور به «زمستان رمزارزی» باشد.
قیمت هر بیت‌کوین طی هفته گذشته ۴.۶۳ درصد کاهش یافته و به ۳۳ هزار و ۷۷۰ دلار رسیده که در مقایسه با اوج ۶۳ هزار و ۲۳۷ دلاری آن در نیمه آوریل گذشته ۴۶.۶ درصد افت کرده است؛ آیا روزهای پررونق بازار رمز ارزها به پایان رسیده است؟
اصطلاح بد یمن «صلیب مرگ»، به شرایطی گفته می‌شود که میانگین تغییرات ۵۰ روزه قیمت بیت کوین از میانگین ۲۰۰ روزه‌اش بیشتر شود و برخی تحلیل‌گران این شاخص را نشانه‌ای از بر هم خوردن ثبات بازار پس از مدت‌ها می‌گیرند؛ از جمله نمونه‌های مهم رویداد صلیب مرگ در بازارهای دیگر سرمایه افت وال استریت در سال ۱۹۲۹ و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.
قرار است شبکه اتریوم کلاسیک الگوریتم خود را برای حفظ امنیت تغییر دهد و این شبکه در سال گذشته در برابر ۵۱ درصد حملات آسیب‌پذیر بود و برای همین می‌خواهد امنیت خود را بالا ببرد. این عمل می‌تواند اعتماد بیشتری به سرمایه‌گذاران اتریوم کلاسیک تزریق کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید